Gå til innhold

Barnet ser ikke forskjell på svart og hvitt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun er snart 4 år, og kan alle fargene. De har hun kunnet siden før hun var 2. Men svart og hvitt blander hun hele tiden og sier nå at det er ingen forskjell, de er samme og derfor blander hun.
Legen sier hun ikke er fargeblind, siden det ikke er farger hun blander, men svart og hvitt. 
Noen andres barn som har dette problemet? 

Prøvde å google men da kommer det bare masse artikler om  " er barnet mitt rasist" osv...
Er da ikke hudfarge jeg mener.😅

Anonymkode: 60dc6...4e3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest 96erjente
Skrevet (endret)

Datteren min på 4 kan også alle fargene, men sliter litt med svart og brun. Alt som er svart, er brunt. Minner henne noen ganger på hva som er brunt og hva som er svart når det passer seg, når vi feks perler eller tegner.

Barnehagen har ikke sagt noe på det, så venter litt til og ser det an. Er i grunnen ikke så bekymret selv heller når det kommer til akkurat dette. 

Endret av 96erjente
AnonymBruker
Skrevet

Hun ser åpenbart forskjell, men hun roter med navnene. Ikke ha så mye fokus på det, men lur det litt inn gjennom lek, da blir hun tryggere på begrepene. Dere kan for eksempel tegne eller male sammen. Du kan også snakke med barnehagen. 

Anonymkode: 2179b...79f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du virkelig tror hun ikke ser forskjell, finn masse ting i ensfarget svart og hvit, så ber du henne sortere det. Da ser du nok at det kun er navnene hun surrer med.

Anonymkode: 51e3c...ad5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...