AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Men hva er det naturlig at kvinner gjør som gagner mannen? Kan det være ting som å lage middag, vaske gulvet og ta klesvasken - for noen fordeler `skal vel også mannen ha? Anonymkode: 7e81d...115 3
Populært innlegg Doge Skrevet 10. mars 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 10. mars 2021 Om du syns det er slitsomt å holde døren åpen for noen, så ville jeg tatt en tur til legen. 62
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 Just now, Doge said: Om du syns det er slitsomt å holde døren åpen for noen, så ville jeg tatt en tur til legen. Du tar ikke poenget, hva er det naturlig at kvinnen gjør, til tross for likestillingen? Anonymkode: 7e81d...115
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 10. mars 2021 Trolltråd? Jeg forventer ingen ting av de overnevnte. Men når det gjelder andre veien er det enda en kulturell forventning om at damer tar ansvaret for "husholdningen". Det vil si pynter og ordner hjemme. Henger opp bilder. Kjøper mater og sengetøy som passer. Holder orden. Det er også større forventinger til at kvinner skal tilfredsstille mannen sin enn omvendt. Å gi en blowjob er forventet, å bli slikket er en bonus, ikke noe som forventes. Og når barna kommer er den enda mer å følge opp. Tradisjoner i forbindelser med høytiden man vil videreføre. Baking. Handle gaver til jul og brusdag. Kjøpe inn klær til ungene, etter de først har trålet forbrukertester etter de beste vinterdressene og skoene. Sortere ut klær som er for små. Finner frem de som er blitt passelige. Selger brukte klær på fikk. Kjøper brukte klær på finn. Sortere og fremkaller bilder. Ordner til dåpen, baker til dåpen, planlegger til dåpen. Ordner og arrangerer "playdates". Ordner til bursdagene. Osv osv osv osv. Menn kan ofte hjelpe med disse tingene. Men det er som regel dama som er ansvarlig. Som har det organisatoriske ansvaret og som får "skylden" om det ikke blir gjort. Anonymkode: e7804...294 52
MattDa Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 Jeg er ganske tradisjonell av meg når det kommer til oppgaver mellom mann og kvinne. Mener at kvinner har en guds gave til å skape det koselig og trygt i hjemmet. Også mener jeg kvinnene skal få lov til å velge selv hva de ønsker å gjøre, men at de skal få mulighet til å sleppe å arbeide i en ordinær jobb. Dette kreves selvsagt et forhold basert på kjærlighet der begge vet at de vil kjempe gjennom tykt og tynt. Også tenker jeg at menn ofte er flinke jegere, og god på å sanke inn det som trengs for å skaffe mat og betale regninger. Selv er jeg en plass midt mellom. Er flink til det meste vil jeg si, men åpen for at den riktige kvinnen i mitt liv kan ta en mer tradisjonell rolle om hun ønsker. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 Så jeg vil si at er forhold mellom en mann og dame i dagen samfunn, absolutt "ganger" mannen mer enn dama. Anonymkode: e7804...294 23
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 Kvinner vil ha likestilling som er til fordel for dem, er likestillingen til ulempe for dem så er kvinner i mot likestilling. Anonymkode: 9636e...456 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 MattDa skrev (Akkurat nå): Jeg er ganske tradisjonell av meg når det kommer til oppgaver mellom mann og kvinne. Mener at kvinner har en guds gave til å skape det koselig og trygt i hjemmet. Også mener jeg kvinnene skal få lov til å velge selv hva de ønsker å gjøre, men at de skal få mulighet til å sleppe å arbeide i en ordinær jobb. Dette kreves selvsagt et forhold basert på kjærlighet der begge vet at de vil kjempe gjennom tykt og tynt. Også tenker jeg at menn ofte er flinke jegere, og god på å sanke inn det som trengs for å skaffe mat og betale regninger. Selv er jeg en plass midt mellom. Er flink til det meste vil jeg si, men åpen for at den riktige kvinnen i mitt liv kan ta en mer tradisjonell rolle om hun ønsker. Du er nok drømmenmannen for mange damer selv om det er politisk ukorekt å si det. Jeg er litt enig med deg. Så lenge dama har valget. Og så bør den som er hjemmeværende ha en økonomisk forsikkring. Ellers er hun den tapende part om forholdet ryker. Arbeidet i hjemmet er undervurder og underbetalt. Hadde jeg skulle vært hjemme på fulltid måtte mannen min ha sparer til min pensjon tilsvarende det jeg hadde tapt på å ikke stå i arbeid. Slik at jeg ikke hadde "ofret" meg for å skape et hjem til oss og våre barn, bare for å til slutt sitte igjen i en liten hybelleilighet på minstepensjon når jeg ble gammel fordi ekteskapet gikk adundas. Jeg jobber redusert nå når ungene er små og dermed sparer vi litt ekstra til meg. Det må mannen min bidra til.. Mange mener nok jeg kommer best ut av det, siden jeg får være mer med barna og gjøre koselige ting med de. Og ja jeg syns selvsagt det er flott å få mer tid med barna, men det at jeg jobber redusert og får gjor unna husarbeid og lekse med ungene før mannen min kommer hjem gjør at han kan kose seg med ungene når han kommer hjem. Siden husarbeid og lekser er unnagjort. Så han vinner også på det. Anonymkode: e7804...294 5
Doge Skrevet 10. mars 2021 #9 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du tar ikke poenget, hva er det naturlig at kvinnen gjør, til tross for likestillingen? Anonymkode: 7e81d...115 Joda, men å lage middag, vaske gulvet og ta klesvasken er langt mer arbeid og tar langt mer tid enn å holde døren åpen for noen, trekke ut stolen eller betale regningen. Man trekker ut stolen eller holder døren åpen for å være hyggelig mot den andre, ikke i håp om at vedkommende skal stelle hjemmet mitt. De gangene jeg har holdt døren åpen for noen, så holder de døren åpen for meg neste gang vi ses. det er hyggelig. Nå viser jo undersøkelser at folk er mer likestilte i arbeidslivet, men i hjemmet er det fortsatt kvinnene som gjør mest arbeid. Dette er også grunnen til at det som regel er kvinnene som ønsker skilsmisse. For å ha et godt forhold må vi menn være flinkere til å ikke overlate alt husarbeidet og barneoppdragelsen til dama, og det er egentlig ikke vanskelig. Det er dessverre bare mer sosial akseptabelt at en mann ikke klarer å vaske klær og lage middag selv. 31
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #10 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så jeg vil si at er forhold mellom en mann og dame i dagen samfunn, absolutt "ganger" mannen mer enn dama. Anonymkode: e7804...294 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kvinner vil ha likestilling som er til fordel for dem, er likestillingen til ulempe for dem så er kvinner i mot likestilling. Anonymkode: 9636e...456 For noe tull. De færreste forventer disse tingene. Det eneste jeg kunne hatt en hvis forventing til, er å bli spandert på i blant. Men det skyldes at jeg tjener mindre enn min mann og også han jeg var sammen med tidligere. Hadde jeg tjente like mye eller mer, hadde vi delt regningene eller jeg spandert. Mannen min har som regel spandert på meg sidene første daten vår. Han tjene også nesten dobbelt så mye som meg så jeg syns faktisk bare det skulle mangle. Alternativt er jo at vi ikke kunne gått like ofte ut å spist, siden jeg ikke har råd til resturantmiddag flere ganger i mnd. Men i blant klinker jeg til og invitere han med på peppes og til bursdagen hans sparer jeg selvsagt opp så jeg kan spandere på han på en finere restaurant. Og du sier at når likestillingen ikke er til fordel for de så er de imot likestilling? Gi meg gjerne et eksempel? At det selvsagt fins enkelte damer som vil ha i både pose og sekk kan man ikke se bortifra, akkurat som det enda fins menn som mener kvinner ikke burde få besteme stort mer enn om de skal lage laks eller koteletter, men de flese ønsker bare de samme mulighetene og å holdes til de forventingene som det en mann får. Så fremst ikke fysisk eller biologi skulle gjøre det umulig/vanskelig. Om kvinner hadde vært imot likestilling om det ikke ganget de, hvorfor i alle dager har vi da endt opp med så mange dobbeltarbeidende damer? For ja, nå kan kvinner stort sett få de samme mulighetene karrieremessig som menn, men det er enda i hovedsak kvinnene som tar det tredje skift. Og det tredje skift er en fulltidsjobb i seg selv. Så friheten til å jobbe og tjene penger er dyrekjøpt. Anonymkode: e7804...294 11
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #11 Skrevet 10. mars 2021 Vil si at å holde døren for andre ( vanlig høflighet) , som jeg også gjør som kvinne, er ganske mye lettere enn å lage middag hver dag til mann og barn. Anonymkode: ea8ff...5a6 33
venus24 Skrevet 10. mars 2021 #12 Skrevet 10. mars 2021 Det er tydelig at du ikke vet særlig mye om hva "de fleste" kvinner ønsker. 13
Gjest Kaiminator Skrevet 10. mars 2021 #13 Skrevet 10. mars 2021 Jeg tar veldig gjerne en sugarmama altså i disse tider. Hvorfor skal vi menn betale og stå for alt? #Likestilling
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #14 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hva er det naturlig at kvinner gjør som gagner mannen? Kan det være ting som å lage middag, vaske gulvet og ta klesvasken - for noen fordeler `skal vel også mannen ha? Anonymkode: 7e81d...115 Jeg kan godt åpne døren for deg og dra ut stolen om det er for tungt for deg Så ansetter du en rengjøringshjelp til å ta hjemmet. Anonymkode: 5125c...b48 11
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #15 Skrevet 10. mars 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Men når det gjelder andre veien er det enda en kulturell forventning om at damer tar ansvaret for "husholdningen" Og mannen er hovedforsørger. Og jobber langt mer i lønnet arbeid i snitt. Anonymkode: a1225...6b5
Cuntzilla Skrevet 10. mars 2021 #16 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Så fint at du kan komme og forklare oss kvinner hva vi ønsker. Det å holde oppe døra er fullstendig likestilt, det er den som går først som gjør det, uavhengig av kjønnsorgan. Jeg forventer ikke at en mann skal dra ut stolen for meg på restaurant, jeg tror ikke det har skjedd engang utenom med kelnere. Normalen på date er at regningen deles. Jeg har blitt påspandert flere ganger også, men aldri forventet det. Gjerne insistert på å betale for meg. Alt dette er vanlig, så konklusjonen her er vel at du bør komme deg mer ut. Men sånn hypotetisk sett - hvis mannens oppgave er å holde døra åpen og kvinnens er å gjøre alt husarbeid, så kan vi gjerne bytte om du er misfornøyd. Endret 10. mars 2021 av Cuntzilla 20
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #17 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men hva er det naturlig at kvinner gjør som gagner mannen? Kan det være ting som å lage middag, vaske gulvet og ta klesvasken - for noen fordeler `skal vel også mannen ha? Anonymkode: 7e81d...115 I disse dager når alt føles krenkende og urettferdig, så bør man tenke over at mange kvinner søker til menn fra andre land; land som har mer gammeldagse kjønnsroller. Og menn gjør det samme. Kort sagt så har vi blitt så krenket og rir så mange kjepphester at norske menn og kvinner ikke vil ha HVERANDRE. Anonymkode: 6056f...b49
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #18 Skrevet 10. mars 2021 Jeg kan ikke si at jeg forventer noe av det. Men det er jo høflig å holde oppe døra for folk, jeg tenker at det er vanlig folkeskikk at førstemann holder oppe døra. Anonymkode: 32b36...54e 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #19 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du tar ikke poenget, hva er det naturlig at kvinnen gjør, til tross for likestillingen? Anonymkode: 7e81d...115 "Naturlig"? Det er naturlig at begge parter gjør alle gjøremål som må gjøres i det daglige. Noen ganger begynner jeg å lure på mannfolka her på KG, as... Det er ikke "naturlig" at mannen betaler på en middag. For meg er det helt normalt å betale for min egen mat, og ikke forvente eller tillate at en mann gjør det. Jeg har egne penger, og jeg liker ikke føle at jeg "skylder" noen noe! Holde opp dører gjør da både kvinner og menn for den personen som kommer bak en selv. Man slenger uansett ikke døra i trynet på den som kommer bak! Normal høflighet kalles det, ikke noe som er "naturlig" for bare menn å gjøre overfor bare kvinner. ALLE GJØR DET AV HØFLIGHET! Du hadde et særdeles dårlig "poeng". Ta oppvasken sjøl. Anonymkode: 0a1da...3f8 10
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #20 Skrevet 10. mars 2021 14 minutter siden, Cuntzilla said: Normalen på date er at regningen deles. Nei det er det overhodet ikke 😏 Kanskje det var normalen for 40 år siden? Anonymkode: a1225...6b5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå