Gå til innhold

Dere som har døpt barnet under pandemien..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere det? 
Vår datter er 6mnd og vi vil gjerne få henne døpt (mest pga. mas fra svigers som mener det er på tide), men pga. pandemien og anbefalingene så utelukkes jo det tradisjonelle vi er vant med (leie av lokale, koldtbord etc.) 
Så lurer litt på om hvordan andre har gjort det, for å se hvilke muligheter vi har per nå, eller om vi rett og slett må drøye det til restriksjonene lettes.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selve dåpen kan dere utføre med kun dere, faddere og prest, tror jeg. Bare å kontakte kirka så finner dere tidspunkt. Og så går det an å ha festen senere, kanskje? Dette er jo en tid hvor alt blir gjennomført litt mer halvveis, men man kan ikke utsette absolutt alt heller.. 

Anonymkode: f8fb7...5e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg, og veldig mange andre jeg kjenner og vet av med baby i denne tiden, har meldt opp til dåp i kirken, noen har hatt vanlig gudstjeneste, andre har hatt egen gudstjeneste med kun dere. Vi hadde maks 30 gjester i egen gudstjeneste, og kunne da invitere besteforeldre, faddere og oss selv. Mens noen har hatt maks 10 eller maks 20. Også selskapet tar vi seinere. Håper vi kan ta det til sommeren. Men veldig greit å ta i kirka nå, mens kanskje dåpskjolen enda passer. Det var viktig for meg.

Anonymkode: 5f316...f63

AnonymBruker
Skrevet

Dåpsseremonien gjennomførte vi i januar, da var det kun tillatt med 10 pers i kirka. Da var det oss foreldre, våre 4 barn, 3 faddere og presten. Festen tar vi i slutten av mai/begynnelsen av juni da smittetrykket forhåpentligvis er blitt lavere og mange er vaksinert. Da blir det forhåpentligvis tillatt med flere folk i samme lokale også.

Anonymkode: 450ae...932

AnonymBruker
Skrevet

Egen gudstjeneste for hvert dåpsbarn. Selskap etterpå med 14 gjester - dåpsbarnet inkludert. Dette var godt innenfor anbefalingene som var da (oktober i Viken). Organiserte selskapet slik at ikke alle forsynte seg av mat samtidig, det var obligatorisk å bruke antibac og det var dekket på med avstand mellom husstandene.

Anonymkode: 84f55...613

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde dåp i vanlig gudstjeneste tidlig i fjor høst. Hadde selskap etterpå i samsvar med da gjeldende smittevernsregler med 20 gjester.

Anonymkode: eea52...3a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...