AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Hva var bmi’en din og hvor lenge prøvde dere før den satt? Jeg er en jente på 28 år, har en bmi på 26,9 og midjemål på 84 cm. Jeg er derfor kvalifisert som overvektig og med et for høyt midjemål, men jeg jobber med saken for å bli slankere. Vi er i PP 4 nå og det har ennå ikke klaffet. Kan dette være pga vekten min? Jeg har hatt gynekologisk undersøkelse før vi begynte prøvingen og der så alt greit ut. Hun sa ingenting om størrelsen min når jeg var på den undersøkelsen. Anonymkode: 67bf5...e2e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva var bmi’en din og hvor lenge prøvde dere før den satt? Jeg er en jente på 28 år, har en bmi på 26,9 og midjemål på 84 cm. Jeg er derfor kvalifisert som overvektig og med et for høyt midjemål, men jeg jobber med saken for å bli slankere. Vi er i PP 4 nå og det har ennå ikke klaffet. Kan dette være pga vekten min? Jeg har hatt gynekologisk undersøkelse før vi begynte prøvingen og der så alt greit ut. Hun sa ingenting om størrelsen min når jeg var på den undersøkelsen. Anonymkode: 67bf5...e2e BMI: 26 - 30: Du er litt overvektig. Tror ikke du er så stor at det skal påvirke fruktbarheten din nevneverdig. MEN du har bare godt av å gå ned i vekt uansett. Har aldri vært overvektig i følge bmi når jeg har blitt gravid. Men så skal det sies at jeg blir gravid bare jeg ser på mannen og... Kansje dere bare er genetisk dårlig match slik det tar lenger tid. Eller, dårlig sæd kvalitet. Den bør dere sjekke. Kan kjøpe test-kit på apoteket hvis han synes det er flaut å gjøre hos lege. Anonymkode: 4f5f7...b63
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 Kjære deg, 4mnd prøvetid er ikke mye Det kan ta opptil et år før det klaffer også for par der det er ingenting galt. Tviler på at vekta di har så mye å si for så veldig tung er du jo ikke, med mindre du har andre symptomer som kan tyde på problemer (f.eks symptomer på PCOS). Prøv å spis sunt og holde deg i aktivitet og ha litt is i magen Anonymkode: 0efac...bf0 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 Vekten din har nok neppe noe å si i dette tilfellet. Jeg fikk nylig baby. Min start-BMI var på 39, og jeg ble gravid på første forsøk. 4 mnd er ikke lange prøvetiden, de fleste bruker mellom seks og tolv måneder før de blir gravide. En bmi over 35 vil av helsepersonell gi ekstra oppfølgning undr svangerskapet pga risiko, så du er helt trygg Anonymkode: c8927...43f 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 Hadde BMI på 26 eller 27 når jeg ble gravid, etter 10 pp, og jeg har endometriose i tillegg. Ikke på noe tidspunkt ble det tatt opp hos lege at vekten min skulle være et problem når vi dro på utredning. Når det er sagt, så skader det jo ikke å forsøke å gå ned i vekt heller, så fremt du gjør det på en sunn måte! Da er det jo enklere å gå gravid også. Anonymkode: 93f39...7e2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 Din vekt er ikke problematisk. Det er de med en bmi over 35 som er en enorm belastning for helsevesenet. Ikke minst så gir de ungen sin dårlige odds her i livet. Dessverre kan vi ikke nekte de å få barn. 4 måneder er ikke lenge, ts. Lykke til. Anonymkode: 4c2dd...872
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 LITT overvekt er sjeldent et problem, men du bør passe ekstra nøye på kostholdet når du blir gravid, for du har jo mindre å gå på før du risikerer å utvikle alvorlige sykdommer, som svangerskapsforgiftning og svangerskapsdiabetes. Anonymkode: 45cd7...c0a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Din vekt er ikke problematisk. Det er de med en bmi over 35 som er en enorm belastning for helsevesenet. Ikke minst så gir de ungen sin dårlige odds her i livet. Dessverre kan vi ikke nekte de å få barn. 4 måneder er ikke lenge, ts. Lykke til. Anonymkode: 4c2dd...872 Det var da voldsomt til svartmaling Økt risiko ja og ikke ideelt, men det er ikke automatisk noen katastrofe bare man bikker 35 i BMI. Anonymkode: 0efac...bf0 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #9 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det var da voldsomt til svartmaling Økt risiko ja og ikke ideelt, men det er ikke automatisk noen katastrofe bare man bikker 35 i BMI. Anonymkode: 0efac...bf0 Nei. Men man bør kunne ta seg sammen litt før man blir gravid. Man overfører jo bare dårlige vaner til barna og bør snu til bedre vaner før man velger å få barn. Anonymkode: 4c346...4fe 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #10 Skrevet 10. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det var da voldsomt til svartmaling Økt risiko ja og ikke ideelt, men det er ikke automatisk noen katastrofe bare man bikker 35 i BMI. Anonymkode: 0efac...bf0 Fedme grad II er en katastrofe, jo. Anonymkode: 1a90e...8eb 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #11 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var da voldsomt til svartmaling Økt risiko ja og ikke ideelt, men det er ikke automatisk noen katastrofe bare man bikker 35 i BMI. Anonymkode: 0efac...bf0 Selvfølgelig ikke. Samme kan sies om røyking under graviditet. Anonymkode: 4c2dd...872
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #12 Skrevet 10. mars 2021 Kan ikke snakke for meg, men kan snakke for søsteren min. Hun har en bmi på kanskje rundt 30? Rundt der, overvektig i alle fall. 0 problem med å bli gravid, det ble hun flere ganger i året, problemet var å beholde fostrene. Hun spontanaborterte mange ganger før hun fødte sitt første(og mest sannsynlig) siste barn. Anonymkode: 7cdac...16a
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #13 Skrevet 10. mars 2021 70 % av voksne nordmenn er overvektige, TS Anonymkode: b0c2b...74d
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #14 Skrevet 10. mars 2021 Hadde en bmi på rett over 26. Ble gravid på første forsøk. Har kun vært gravid en gang, altså aldri opplevd spontanabort. Hadde heller ingen plager i svangerskapet, jobbet i helsevesenet frem til permisjonen startet, ikke svangerskapssdiabetes eller forgiftning. Fødte en gjennomsnittlig baby 2 uker før termindato. Aldri noen som sa noe om vekta mi, selv om jeg la på meg nærmere 20 kg. Selv om jeg hadde en bmi som tilsvarte overvektig var jeg "slank". Brukte S og M i klær og i god form. var aktiv hele svangerskapet, men spiste nok litt for mye.😬 Anonymkode: 89697...ef7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå