Gå til innhold

Gode sko for å gå på asfalt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har dårlig rygg og knær og det er hardt og slitsomt å gå lenge på asfalt.

Har tidligere brukt sko fra Asics som er ment for å gå på hardt underlag, men de er svarte og har litt sånn "pensjonist look"

Sneakers med spreke farger hadde vært mer meg, men de er ikke like myke å gå på asfalt med.

Noen tips til gode dempende sko?

Anonymkode: 2ef44...b29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk ut noen Ecco modeller, mange av de kommer med antishock såle og god demping 

Anonymkode: 312a8...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Hoka Clifton. Mye demping! Beste skoene jeg har hatt.

 

Anonymkode: 5f0d9...a85

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoka Bondi! Har forøvrig en annen Hoka-modell også, men husker ikke modellen akkuratt nå. Kommer til å kjøpe Bondi neste gang også. Begge Hoka-skoene jeg har funker bra på asfalt, men Bondi passer mine ben best 😊 Jeg kunne ikke gå turer på asfalt før jeg fikk meg Hoka-sko. Det resulterte i mye smerter i hele kroppen, rygg og bekken. Har tidvis mye låsninger i bekken som gjør at det er feilstillinger, samt arrvev etter prolaps. Har fått en helt ny hverdag etter jeg kjøpte meg Hoka-sko 😊

Anonymkode: 0faac...ae6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hoka Bondi! Har forøvrig en annen Hoka-modell også, men husker ikke modellen akkuratt nå. Kommer til å kjøpe Bondi neste gang også. Begge Hoka-skoene jeg har funker bra på asfalt, men Bondi passer mine ben best 😊 Jeg kunne ikke gå turer på asfalt før jeg fikk meg Hoka-sko. Det resulterte i mye smerter i hele kroppen, rygg og bekken. Har tidvis mye låsninger i bekken som gjør at det er feilstillinger, samt arrvev etter prolaps. Har fått en helt ny hverdag etter jeg kjøpte meg Hoka-sko 😊

Anonymkode: 0faac...ae6

Høres ut som min kropp det der.

Hva er forskjellen på Clifton og Bondi modellen?

Ts

Anonymkode: 2ef44...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Høres ut som min kropp det der.

Hva er forskjellen på Clifton og Bondi modellen?

Ts

Anonymkode: 2ef44...b29

Clifton er smalere. Tror Bondi har litt mer demping. Har hatt begge to, men falt tilbake på clifton nå. Elsker Hoka! Var fysioterapeuten min som anbefalte dem for meg 

Anonymkode: b93ba...07b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Anbefaler Hoka Clifton. Mye demping! Beste skoene jeg har hatt.

 

Anonymkode: 5f0d9...a85

Støtter denne, veldig gode sko! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoka har de beste skoene, jeg sverger til mine. Aldri hatt så gode sko, og jeg har slitt mye med rygg og plantarfascitt osv. Er mye bedre etter at jeg bytta fra vanlige joggesko til Hoka 😊

Anonymkode: 022c2...2f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer Hoka Clifton! 

Anonymkode: 3a2e9...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts.

Jeg har prøvd Hoka Clifton og de var litt trange på bredden, selv om jeg ikke har en spesiell bred fot.

Ekspeditøren sa det finnes en bredere modell som mange går for,men de var utsolgt for den, så får prøve den senere.

Hoka Bondi var mer dempet enn Clifton modellen, men den prøvde jeg ikke.

Anonymkode: 2ef44...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts.

Jeg har prøvd Hoka Clifton og de var litt trange på bredden, selv om jeg ikke har en spesiell bred fot.

Ekspeditøren sa det finnes en bredere modell som mange går for,men de var utsolgt for den, så får prøve den senere.

Hoka Bondi var mer dempet enn Clifton modellen, men den prøvde jeg ikke.

Anonymkode: 2ef44...b29

Hvorfor prøvde du ikke Bondi? Den er bredere enn Clifton. 

Anonymkode: b93ba...07b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaitline. Jeg kjøpte de hos Enklere Liv, de ser ut som vanlige sneakers, men er knallgode. Sålen er bygget opp slik at du at du blir "tvunget til" å trå riktig og rulle med foten. Høres ut som MBT sko, men samtidig er de helt forskjellige. Planla å kjøpe Hoka som flere anbefaler over her, men jeg likte Gaitline mye bedre.

Anonymkode: 192c1...9eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker Hola Bondi.

Jeg har gateline også, pene sko men de passer ikke foten like godt. De er veldig høye og harde over hælen.

Anonymkode: 7e33a...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor prøvde du ikke Bondi? Den er bredere enn Clifton. 

Anonymkode: b93ba...07b

De var utsolgt i min str 

Ts

Anonymkode: 2ef44...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt fornøyd med Haglöfs Ridge. Senest i går gikk jeg en tur på over to mil hvor mesteparten av turen var på asfalt. Kjøpte mitt første par i 2013, og har siden kjøpte et par i året. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å jogge i høst, og endte opp med skader hver gang jeg prøvde, vonde knær som brukte flere uker på å bli bra igjen, greide ikke å sitte på kne i det hele tatt. Så jeg kjøpte Asics gel cumulus 22 og gel kayano 27, begge disse har jeg nå brukt mye på asfalt og alle vondter er borte😄 jeg har litt bred fot.

Anonymkode: 0e8d9...78f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Høres ut som min kropp det der.

Hva er forskjellen på Clifton og Bondi modellen?

Ts

Anonymkode: 2ef44...b29

Litt usikker. Men for min del sitter Bondi bedre på min for for den er bredere, har ganske brei fot og høy rist. Føler også at det er bedre demping 🙂 Jeg kjøpte meg par nr 2 for at vi går mye tur, å kjøpte derfor vanntette Hoka. 

Anonymkode: 0faac...ae6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hoka sko er sååååå stygge 🤢

Anonymkode: 79560...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hoka sko er sååååå stygge 🤢

Anonymkode: 79560...f23

Spiller det noen rolle? En skal ha kropp som fungerer med minst mulig vondter gjennom livet, da velger en ting som funker heller enn det som ser pent ut. (Finnes det noe som er begge deler er jo det supert) Så tar en det pene frem ved utvalgte anledninger

Anonymkode: 10850...fde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...