Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har rett å sitte med hus og gården. Men noen nye bygg kom opp etter vi giftet oss. Jeg må desverre ha Advokat da han nekter å dele. Moen med erfaringer ang en slik situasjon.. 

Anonymkode: 2bd95...c04

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bondelagets advokater er nok oppe i slike situasjoner ofte.

Anonymkode: 7ef62...5cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan var finansieringen av nybyggene? Tok dere opp felles lån? Har han lån på dem fremdeles?

Det beste er jo om dere klarer å komme til en enighet. Kjenner flere som har sittet igjen med høyere lån enn verdi ved brudd. 

Anonymkode: 41a02...957

AnonymBruker
Skrevet

Ikke felles lpn, huslånet er hans. Han nekter å dele, går ikke ann å diskutere med han desverre.. Derfor Advokat. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke felles lpn, huslånet er hans. Han nekter å dele, går ikke ann å diskutere med han desverre.. Derfor Advokat. 

Ikke lån på de nye bygg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utsatt deling litt pga han nesten ødela meg.. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvem har betalt for de nye byggene? Har han betalt for alt, ved å ta opp lån? Hva har du betalt for/hvor mye? Har du eierandel på gården? 

Anonymkode: 69353...70f

• Liker 1
Skrevet

Du er nødt til å ha advokat.  På en gård er det ikke så enkelt som når man deler hus og innbo på ett mål tomt.  Mye spiller inn.  Og det er selvfølgelig ikke riktig at du skal forlate gården uten noe.  

Det koster kanskje noe, men den innledende samtalen med advokaten kan si deg noe om det.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode svar, ja det er komplisert så advokat er nødvendig. 

• 1 måned senere...
Gjest Smeltemann
Skrevet

En kan ikke bare skille ut en tomt på et gårdsbruk.

Du kan ha rett på en sum penger. Har dere barn?  Det er lurt for deg og engasjere advokat som har greie på landbrukseiendommer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 23.27):

Hvem har betalt for de nye byggene? Har han betalt for alt, ved å ta opp lån? Hva har du betalt for/hvor mye? Har du eierandel på gården? 

Anonymkode: 69353...70f

Om dette besvares, vet man resultatet.

Anonymkode: d9e68...f8e

• Liker 2
Gjest Smeltemann
Skrevet

AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 23.15):

Han har rett å sitte med hus og gården. Men noen nye bygg kom opp etter vi giftet oss. Jeg må desverre ha Advokat da han nekter å dele. Moen med erfaringer ang en slik situasjon.. 

Hva er du ute etter ? Penger? Eller utskilling av tomt med hus?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...