AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Har gått flere tirsdager og siste episode i dag. Anonymkode: 9fb72...a96
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 Jeg har ikke sett den, men lurer på om jeg bør se. Er det en serie jeg burde se? Anonymkode: 37f1d...5a6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 Såg ikke de første episodene, men har sett de siste. Anonymkode: 5f5f8...ae8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 Elendig. Skjønner ikke hvorfor det skal være så stort fokus på hvor tøft det er. Det er virkelig ikke tøft, det er lekende lett. Noen vil selvfølgelig slite, men svake mennesker finnes uansett. Serien gir et feil bilde på hvordan det er for oss som takler det uten problemer. Anonymkode: f7cbb...b67 3
Fiffig Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 Har sett. Sterk! Men også utmattende, som prosessen i seg selv er, antar jeg.
selma89 Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 Veldig fin serie! Man kjenner virkelig på sorgene og seierne til parene som er med. Og i motsetning til den anonyme brukeren her oppe, så synes jeg prøving er en emosjonell berg og dalbane med vonde følelser som bitterhet, selvforakt, usikkerhet og sinne. Og jeg har bare prøvd naturlig i 8 måneder nå... Synes også det var betryggende å se alle mulighetene man har til å tweake på ting og tang slik at de aller fleste ender opp med to rosa streker. 🤗 9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Elendig. Skjønner ikke hvorfor det skal være så stort fokus på hvor tøft det er. Det er virkelig ikke tøft, det er lekende lett. Noen vil selvfølgelig slite, men svake mennesker finnes uansett. Serien gir et feil bilde på hvordan det er for oss som takler det uten problemer. Anonymkode: f7cbb...b67 Har ikke sett serien, men står midt i prosessen selv. Jeg syns det er kjempetøft. Det er jo slag på slag i trynet! Og ingen garanti for happy ending. Det er så mye «rundt» prosessen som gjør at totalen blir utmattende, både fysisk og psykisk. Mye usikkerhet, bivirkninger, mange kontroller (som gir mer arbeid mtp jobben min), mye planlegging og logistikk, mye venting.. det tar så utrolig lang tid! Har nettopp hatt nok et avbrutt forsøk, og nå er det gjennom helle driten på ny og en ny sjans om 3 mnd.. Månedene flyr, mens venninnene mine blir gravide. Og her sitter jeg og føler seg maktesløs. Bruker mye penger og energi på noe som bare går i dass, gang på gang. Jeg har noen kollegaer som har vært gjennom prøverør, og ingen har noen gang gitt meg inntrykk av at det er «lekende lett». Så snakk for deg selv, men prøv å se at andre føler det helt annerledes. Uten at vi er «svake» av den grunn. Anonymkode: f16de...1bb 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #8 Skrevet 31. mars 2021 For en fin og vond serie! Har ikke gjennomgått IVF selv men kjenner flere par som har gjort det, noen med og noen uten suksess. Anonymkode: 69333...9ac
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #9 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 10.3.2021 den 9.40): Elendig. Skjønner ikke hvorfor det skal være så stort fokus på hvor tøft det er. Det er virkelig ikke tøft, det er lekende lett. Noen vil selvfølgelig slite, men svake mennesker finnes uansett. Serien gir et feil bilde på hvordan det er for oss som takler det uten problemer. Anonymkode: f7cbb...b67 Det er bra at du syns prosessen er lekende lett 😊 men du trenger ikke kalle andre for svake i samme slengen. Alle har ikke samme historie og mange syns prosessen er tøff på et eller annet vis. Jeg syns også det er tøft. Jeg er redd for å aldri bli mamma. Går fra å være spent til bekymra til glad. Gå og håpe for så å bli skuffa. Gå gjennom uttak på nytt.... men jeg har ikke blitt like lei meg som det ser ut til at parene i serien blir. De har kanskje prøvd lenger enn meg, har andre utfordringer , andre hormoner og så videre. Anonymkode: 4c75b...9d4 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #10 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er bra at du syns prosessen er lekende lett 😊 men du trenger ikke kalle andre for svake i samme slengen. Alle har ikke samme historie og mange syns prosessen er tøff på et eller annet vis. Jeg syns også det er tøft. Jeg er redd for å aldri bli mamma. Går fra å være spent til bekymra til glad. Gå og håpe for så å bli skuffa. Gå gjennom uttak på nytt.... men jeg har ikke blitt like lei meg som det ser ut til at parene i serien blir. De har kanskje prøvd lenger enn meg, har andre utfordringer , andre hormoner og så videre. Anonymkode: 4c75b...9d4 Legger til at noen syns uttak er vondt, andre har null problemer med det. Noen er heldige på første innsett noen går det 10 år før man lykkes. Jeg syns innsett var vondt (er vanskelig å komme gjennom livmorhalsen min) og uttak gikk greit. Men kan ikke dermed gå og si at alle som ikke takler uttak er svake. Anonymkode: 4c75b...9d4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå