AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #21 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor ser dere dette? Kan noen vise klipp/screenshot? Anonymkode: 9f600...2e1 Sumo, ellers går det nok reprise på tv2 i morgen eller en annen dag. Tror ikke det er lov å legge ut klipp eller skjermbilder her Anonymkode: a1022...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #22 Del Skrevet 9. mars 2021 Nei det var ikke urettferdig. Slik jeg tolket det fikk sønnen en gave fordi han hadde vært med å snekre og hjelpe til en hel dag, også var verktøykassen en belønning fordi han var med å arbeide. Da hadde det blitt helt feil om jenta også skulle fått en gave. Ingen i heimen her som reagerte på det. Hadde vært mer feil om de ga jenta en gave, kun fordi gutten fikk. Dette var en fin lekse og erfaring, hvor jenta kan lære at det ikke alltid er en forventning om gave, og at når man først får noe så er det fordi man har arbeidet for det, akkurat slik broren hadde gjort Anonymkode: 33dcd...d7c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janzypants Skrevet 10. mars 2021 #23 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Nei det var ikke urettferdig. Slik jeg tolket det fikk sønnen en gave fordi han hadde vært med å snekre og hjelpe til en hel dag, også var verktøykassen en belønning fordi han var med å arbeide. Da hadde det blitt helt feil om jenta også skulle fått en gave. Ingen i heimen her som reagerte på det. Hadde vært mer feil om de ga jenta en gave, kun fordi gutten fikk. Dette var en fin lekse og erfaring, hvor jenta kan lære at det ikke alltid er en forventning om gave, og at når man først får noe så er det fordi man har arbeidet for det, akkurat slik broren hadde gjort Anonymkode: 33dcd...d7c Ja, gaven ble det samme som en slags lønn. Jenta ville også fått noe, dersom hun også hadde vært der. Er det virkelig noe å lage en sak om? 🤣🙈 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #24 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Nei det var ikke urettferdig. Slik jeg tolket det fikk sønnen en gave fordi han hadde vært med å snekre og hjelpe til en hel dag, også var verktøykassen en belønning fordi han var med å arbeide. Da hadde det blitt helt feil om jenta også skulle fått en gave. Ingen i heimen her som reagerte på det. Hadde vært mer feil om de ga jenta en gave, kun fordi gutten fikk. Dette var en fin lekse og erfaring, hvor jenta kan lære at det ikke alltid er en forventning om gave, og at når man først får noe så er det fordi man har arbeidet for det, akkurat slik broren hadde gjort Anonymkode: 33dcd...d7c Greit at han fikk "lønn" for at han fikk lov til å tilbringe en dag med heten sin. Men når de kom hjem så var det gutten som fikk all oppmerksomhet av programleder, og han fikk gå inn i huset først. Det var liksom ikke måte på hvor stas det ble gjort på han, mens jenta knapt ble snakket til helt på slutten av programmet. Anonymkode: 964f8...592 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #25 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Greit at han fikk "lønn" for at han fikk lov til å tilbringe en dag med heten sin. Men når de kom hjem så var det gutten som fikk all oppmerksomhet av programleder, og han fikk gå inn i huset først. Det var liksom ikke måte på hvor stas det ble gjort på han, mens jenta knapt ble snakket til helt på slutten av programmet. Anonymkode: 964f8...592 Det er jo kun fordi programmet tidligere hadde hatt med gutten i sendingen, og da klipper man det slik. Var det voldsomt til overdramatisering. Det er et TV program! Folk må slutte å oppføre seg så tullete, skulle tro vi diskuterte grov omsorgssvikt. Ingen som er skadet, heller ikke jenta. Anonymkode: 33dcd...d7c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #26 Del Skrevet 10. mars 2021 Så tett. Gutten hadde gjort seg fortjent til det, det hadde ikke jenta så syns det er sykt hvis de nå jobber med å gi henne en gave også et halvt år etter! Anonymkode: aeb7e...3f7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 10. mars 2021 #27 Del Skrevet 10. mars 2021 (endret) Jeg reagerte også på skeivfordelingen. Ikke bare fordi jenta ikke "fikk" noe, men fordi hun tilsynelatende aldri ble spurt om hun ville være med å snekre eller løpe samme med broren for å se resultatet. Det kan hende hun ble spurt bak kulissene og at det hele bare ble fremstilt feil, men ut fra det som ble vist i programmet så var det kun broren som var "spennende" for TV-teamet og det er klart folk reagerer på så ulik behandling av et søskenpar som er så like med unntak av kjønn. Hadde man sett at begge barna fikk mulighet til å bli med og "gjøre seg fortjent" til en gave hver eller en gave på deling, så tror jeg ikke episoden hadde vekket de samme reaksjonene. Endret 10. mars 2021 av AntiBullshit 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #28 Del Skrevet 10. mars 2021 AntiBullshit skrev (4 timer siden): Jeg reagerte også på skeivfordelingen. Ikke bare fordi jenta ikke "fikk" noe, men fordi hun tilsynelatende aldri ble spurt om hun ville være med å snekre eller løpe samme med broren for å se resultatet. Det kan hende hun ble spurt bak kulissene og at det hele bare ble fremstilt feil, men ut fra det som ble vist i programmet så var det kun broren som var "spennende" for TV-teamet og det er klart folk reagerer på så ulik behandling av et søskenpar som er så like med unntak av kjønn. Hadde man sett at begge barna fikk mulighet til å bli med og "gjøre seg fortjent" til en gave hver eller en gave på deling, så tror jeg ikke episoden hadde vekket de samme reaksjonene. Veldig fint å se at ikke det kun er jeg her på kvinneguiden rom reagerte ❤️ Anonymkode: a1022...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå