Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva trenger man i en god hudpleierutine? Vil det være nok med en god rens og fuktighetskrem og solbeskyttelse hver dag samt en skrubb et par ganger i uken eller er det nødvendig med toner, essence, lotion, serum, øyekrem osv.? Ender ofte med å skippe hudpleien når det blir for mange steg og lurer på om det enkle kanskje er det beste

Anonymkode: 70140...478

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer langt nok med en god rens, fuktighetskrem, solbeskyttelse på dagtid og en skrubb. Så lenge du ikke føler huden din behøver noe spesielt mer så holder det plenty 😁 

Anonymkode: 6f51e...92c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg had gitt blaffen i skrubb og kjøpt en syre toner eller ett serum isteden. Skrubber er ikke gunstige for huden (det finnes noen unntak, men de mest kjente er ikke det). Hvis man vil kvitte seg med døde hudceller bør man bruke en syre på en eller annen måte (toner, serum, etc), ikke skrubb.

Men ja rens, krem og SPF holder. Jeg bruker det andre (toner, essens, serum) fordi MIN hud trenger det akkurat nå og fordi dette er en hobby, noe jeg koser meg med, to små høydepunkt i en ofte vond hverdag. Men jeg vet også at det er ikke strengt tatt nødvendig, og for veldig mange så vil det så absolutt være nok å rense huden godt, få på seg fuktighetskrem og å bruke solkrem på dagtid. Ta vare på deg selv på den måten som er riktig for deg. For meg er det å bruke tid på huden, for deg er det kanskje å bruke den tiden du ville brukt der på noe annet.

Anonymkode: bf5d7...25f

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det enkelt. Har en dagkrem med faktor og en nattkrem. Fjerner sminken hver dag og vasker med våt klut / dusjer. Bruker innimellom ulike typer ansiktsmaske alt ettersom om huden føles fet, om jeg trenger fjerne døde hudceller osv. 

Nå bruker ikke jeg så mye ansiktssminke og har ikke særlige problemer heller.

Anonymkode: e386f...3f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere tips til en god syre? Har fuktfattig hud 

Skrevet

Du kommer langt med det du ramser opp. 
Jeg har dehydrert hud (og fet hud i T-sonen), og har vært frelst av denne enzympeelingen: https://www.kicks.no/kiehls/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsskrubb-ansiktspeeling/pineapple-papaya-facial-scrub-100-ml?gclid=Cj0KCQiA-aGCBhCwARIsAHDl5x_R1HiGyLeavlH0oeKVNYlp_uUkPRm1Nf4Iv1ZZPB2N4zjIEwJC4rsaAtMVEALw_wcB&ssr=on&loadfailure 

La den ligge på huden i 5-10 minutter (ikke "skrubb" på), gir masse fukt og fjerner alt av døde hudceller. Liker å bruke den samme dagen hvis jeg skal noe spesielt. Sminken legger seg utrolig fint etterpå. Den er også veldig drøy i bruk. 

Skrevet

En god rens og fuktighetskrem tilpasset din hud, pluss litt solkrem på dagtid er godt nok. Husk å dobbel rens på kveld for å få skikkelig bort solkremen. En gang eller to i uken kan man ta en dyprens og maske.

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har dere tips til en god syre? Har fuktfattig hud 

Melkesyre (Lactic acid) er skånsomt og tilfører fuktighet. The Ordinary har en rimelig variant. Du kan også forsøke PHA (Poly Hydroxy Acid), men det er nok foreløpig enklere (og rimeligere) å få tak i produkter med melkesyre.

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, Roci said:

Melkesyre (Lactic acid) er skånsomt og tilfører fuktighet. The Ordinary har en rimelig variant. Du kan også forsøke PHA (Poly Hydroxy Acid), men det er nok foreløpig enklere (og rimeligere) å få tak i produkter med melkesyre.

Medik8 sin Press & Glow kunne kanskje være god.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Medik8 sin Press & Glow kunne kanskje være god.

Ja, det ser ut som et bra og skånsomt serum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...