Gå til innhold

Delete me på viaplay. OBS Spoiler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som har sett delete me på viaplay og kan belyse et par punkter? Jeg syntes denne serien var veldig rotete.

1. Var filmen filmet med Marion sin telefon? Fant hun den på sin egen telefon og sendte den videre til Christian? Var Marion derfor selv årsak til spredningen? Vi så at broren sin kompis sendte den videre til seg selv. Han har også spredd den. Pluss Marit spredde den fra ungdommene igjen via en fake fb konto.

2. Hadde Marit også sex med Christian? Dette skjønte jeg ikke helt. I starten av serien ser vi en som anklages for å ha ligget med en nuller og hun våkner med Nuller skrevet over hele ansiktet. Men når i tidslinjen skjedde dette? Når hun druknes i bassenget har hun genseren til Christian på. 

3. Hva skjedde egentlig videre? Marit stakk til Miami og Marion på pærra. Men hva var greia med Fanny og hennes intervju på Skavlan? Det må jo ha skjedd noe mer imellom der som ikke er vist. 

Jeg ble veldig forvirret av serien. Mye svimmel kameraføring også. Dere som har sett denne, hva tenker dere? Og er ungdommen så drittsekker som de fremstilles i serien? (Jeg er eldre og ikke målgruppen vil jeg tro.)

Anonymkode: d8b95...0ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Ja, det ble filmet med Marion sin telefon og hun var den første som "spredde" videoen. Jeg forsto det som at Christian snakket sant da han sa at han ikke hadde sendt den videre, men det er bare min tolkning. Kompisen til Marions bror spredde videoen videre slik at den etter hvert endte opp hos Marit, som igjen spredde den videre via fake konto.

2. Ja, jeg er ganske sikker på at de hadde sex, derav "nuller" i ansiktet og piskingen av Christian. Jeg er heller ikke helt sikker på når dette skjedde, men jeg tolket det som at det var natten før det ved bassenget, at hun dro dit etter å ha vasket av seg skriften i ansiktet og sovet, kanskje? Men jeg ble veldig forvirret av rekkefølgen.

3. Jeg skjønte ikke helt slutten. Druknet Marit eller ikke? Var de Miami- og Paradise Hotel-klippene virkeligheten eller bare fantasi? Og hvordan hang det sammen med intervjuet til Fanny på Skavlan? De ønsket vel å lage en litt "åpen" slutt, men selv synes jeg bare det ble rart og irriterende. Jeg ville jo vite hvordan det endte! Greit nok å fortelle i omvendt rekkefølge, men rart å ikke fortelle hele historien. Tror jeg hadde likt serien bedre uten det grepet.

Jeg likte serien ganske godt, men synes de rotet seg veldig bort i fortellerteknikken. Jeg føler de ville fått frem budskapet tydeligere hvis også historien var tydeligere, men kanskje det bare var noe jeg ikke "skjønte"... Jeg satt igjen med en skuffet følelse etter siste episode.

Og det finnes absolutt ungdom som er slik det fremstilles i denne serien. Russekulturen er ganske... brutal mange steder i landet, og kanskje spesielt i Oslo-området, med svindyre busser og drøye russeknuter kombinert med masse alkohol og dop. Litt overdrevet kan vi jo håpe at noen av de scenene var, men det hadde ikke overrasket meg hvis det var ganske nært virkeligheten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for oppklaring @Gjest89754

Helt greit å hoppe frem og tilbake så lenge de nøster opp alle tråder til sist. Det var flere tråder som var løse etter siste episode, og det var veldig frustrerende. Jeg tolket det som at Marit overlevde og at det fikk konsekvenser for Marion. Hun ble kanskje diskvalifisert til videre svømming og Miami. Så gikk hun på kjøret og endte opp på PH etter noen år, mens konsekvensene ironisk nok ikke var store for Marit som fikk drømmen oppfylt i Miami. Og historien ble tydeligvis dekket av media som da også skyldte på at Fanny var medvirkende til drukningsforsøket🤔

Marit var for øvrig en sykt dårlig venn. Greit at man er skuffet og sjalu, men hun hadde null empati for hva Marion gikk gjennom. For øvrig er jeg ikke superfan av Thea og hennes skuespillerprestasjoner, og synes hun derfor gjør det bra i rollen som en kald Bitch 😅

Skulle likt at de fikk frem tydeligere at ALLE som deler videoer og bilder av slik art er medskyldige. Jeg holdt på å klikke på den politidama. Skyld på offeret! Jaja, Marion var naiv og dum, men det betyr ikke at alle andre er uskyldige av den grunn. 

Om ikke annet så vekket serien mye følelser i meg😅

Anonymkode: d8b95...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så begge fikk da på en måte oppfylt drømmene sine, Marit fikk dra til Miami og Marion fikk reality😅 men det kostet mye for begge. Det gir jo mening. Synd de ikke fikk det tydeligere frem i så fall. Skjønner virkelig ikke poenget med å gjøre slutten så vag, når det egentlig er en såpass rett frem og "enkel" historie, men de var kanskje redde for at det ble for enkelt.

Synes de fikk godt frem at sånne hendelser har mange sider og at små (og kanskje tankeløse?) handlinger har store konsekvenser, men, igjen, det burde vært tydeligere. Det Marit gjorde var helt forferdelig, og jeg er absolutt enig i at hun var en dårlig venn da hun gjorde det, men som mange i den alderen, tenkte hun nok ikke helt på konsekvensene. Hun ville gi Marion en lærepenge, men så gikk det mye lengre enn ventet. Ingen unnskyldning selvsagt, men ja... For meg var vennskapet deres et klassisk eksempel på at av og til må man bare akseptere at man har vokst fra hverandre. De ville jo helt forskjellige ting og hadde helt ulike verdier. Det kunne jo ikke ende godt sånn som de holdt på😟

Enig i at serien vekket mange følelser, og det er jo veldig bra! Ser serien har fått terningkast 4 av de fleste anmelderne, og det er jeg veldig enig i. Serien er bra, men ikke på topp, kanskje litt over middels, men den mangler noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...