AfterTheRain Skrevet 9. mars 2021 #1 Del Skrevet 9. mars 2021 Nå er det igjen snakk om at det kan være nødvendig å innføre veldig strenge nasjonale tiltak, med "forbud mot innendørs organisert fritidsaktiviteter for voksne". Jeg ønsker bare at regjeringen legger til EN SETNING for å skåne de som sliter mest psykisk: "Med unntak for organisert aktivitetstilbud innen psykisk helse." Det gjør veldig vondt hver gang når den setningen mangler. Det ville ikke koste dem noe, og likevel glemmer de å vektlegge dette. Nok er nok. De må holde aktivitetstilbudene for psykisk helse åpne! Folk er på bristepunktet. Flere nedstengninger tåler vi ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 9. mars 2021 #2 Del Skrevet 9. mars 2021 AfterTheRain skrev (9 minutter siden): Nå er det igjen snakk om at det kan være nødvendig å innføre veldig strenge nasjonale tiltak, med "forbud mot innendørs organisert fritidsaktiviteter for voksne". Jeg ønsker bare at regjeringen legger til EN SETNING for å skåne de som sliter mest psykisk: "Med unntak for organisert aktivitetstilbud innen psykisk helse." Det gjør veldig vondt hver gang når den setningen mangler. Det ville ikke koste dem noe, og likevel glemmer de å vektlegge dette. Nok er nok. De må holde aktivitetstilbudene for psykisk helse åpne! Folk er på bristepunktet. Flere nedstengninger tåler vi ikke. Jeg jobber i psykisk helse og rus og vi holder alle tilbud åpne og har gjort det siden i sommer. Riktig nok med litt restriksjoner i forhold til antall folk og vi kjører ikke bil i o.l, men alle tilbud består. Tilbudene er jo livsviktige i disse tider🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AfterTheRain Skrevet 9. mars 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 9. mars 2021 7 minutter siden, neon_sun said: Jeg jobber i psykisk helse og rus og vi holder alle tilbud åpne og har gjort det siden i sommer. Riktig nok med litt restriksjoner i forhold til antall folk og vi kjører ikke bil i o.l, men alle tilbud består. Tilbudene er jo livsviktige i disse tider🤞 Dette er veldig bra, og veldig viktig. Men det virker dessverre sånn at dette bestemmes lokalt av tiltaksarrangør eller kommuneledelsen, og derfor varierer veldig om disse holden åpent eller stengt. Det hadde det vært utrolig viktig å inkludere denne setningen i de nasjonale reglene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 9. mars 2021 #4 Del Skrevet 9. mars 2021 AfterTheRain skrev (1 minutt siden): Dette er veldig bra, og veldig viktig. Men det virker dessverre sånn at dette bestemmes lokalt av tiltaksarrangør eller kommuneledelsen, og derfor varierer veldig om disse holden åpent eller stengt. Det hadde det vært utrolig viktig å inkludere denne setningen i de nasjonale reglene. Ja, det er jeg veldig, veldig enig med! Synes fokuset på psykisk helse i denne pandemien har vært alt for dårlig generelt. Heldigvis ser jeg de fleste kollegaer og andre i denne bransjen i mitt distrikt strekker seg langt for å gjøre det beste ut av det iallefall. Men det hjelper lite når det kommer beskjeder fra oven. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg