Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

jeg er for tiden arbeidsledig. 
jeg har en utdannelse. Ikke en veldig høy en. Men jeg har lyst til å gjøre noe helt nytt. Skulle gjerne hatt en freelance jobb innen feks skriving. Men er ikke sånn veldig flink. Men i dialog med nav har de sagt de er villig til å strekke seg langt hvis det kan føre til jobb. De er villig til å dekke kostnadene til kurs. Så jeg kunne tenke meg å ta et kurs innen skriving, ha dere tips? Slik at jeg kan starte litt freelance. Tar også imot tips til andre type kurs som kunne vært anbefalt. Jeg ønsker meg veldig en friere hverdag der jeg kan bestemme over min egen tid. Jobbe for mine egne drømmer. Slippe å være en ansatt som jobber for andre sine drømmer hele tiden. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du får dekket kurs av nav er dette en god mulighet for å bytte jobb og gjøre noe helt annet. 

Anonymkode: dac30...ff0

AnonymBruker
Skrevet

Du vil skrive, men et ikke så flink? Hva vil du skrive, da? 
Bøker? Artikler? 

Det finnes skrivekurs. Det finnes også feks journalistutdanning. 

Anonymkode: ba965...8cd

AnonymBruker
Skrevet
Suuunny skrev (21 timer siden):

Hei.

jeg er for tiden arbeidsledig. 
jeg har en utdannelse. Ikke en veldig høy en. Men jeg har lyst til å gjøre noe helt nytt. Skulle gjerne hatt en freelance jobb innen feks skriving. Men er ikke sånn veldig flink. Men i dialog med nav har de sagt de er villig til å strekke seg langt hvis det kan føre til jobb. De er villig til å dekke kostnadene til kurs. Så jeg kunne tenke meg å ta et kurs innen skriving, ha dere tips? Slik at jeg kan starte litt freelance. Tar også imot tips til andre type kurs som kunne vært anbefalt. Jeg ønsker meg veldig en friere hverdag der jeg kan bestemme over min egen tid. Jobbe for mine egne drømmer. Slippe å være en ansatt som jobber for andre sine drømmer hele tiden. 

Høyskolen Kristiania har flere "skrive-kurs" i bachelorporteføljen sin. Akademisk skriving og lesing, kreativ skrivning, journalistikk /innføring i journalistisk metode, journalistikk 2, PR i praksis, foto, video osv à 7,5 studiepoeng hvert fag. NAV dekker fort kursavgiften til dette, og til denne skolen. Det kan være en god start for deg. 

Anonymkode: 621d4...7ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er for øvrig nettbaserte studier, med eksamen på nett. Hos Kristiania altså. 

Anonymkode: 621d4...7ea

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...