AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Del Skrevet 9. mars 2021 Heisann! Jeg er en mann som er godt igang med styrketrening og trent flere mnd, klarer å ta fire/fem ganger mer i øvelsene nå enn jeg startet, og jeg føler selv jeg har blitt "strammere", men har fremdeles det lubne/dvaske magefettet, muligens litt mindre nå. Spiser ekstremt strengt kosthold og måler alt jeg spiser. Prøver nå å gå ned i vekt, og bygge muskler. Uansett, er det slik at om jeg kutter karbsa så vil magefettet forsvinne raskere? Eller er det bare inn/ut kalorier som gjelder for det og? Anonymkode: dc8d3...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Del Skrevet 9. mars 2021 Nei, det er genetikken din som bestemmer hvor fettet legger seg. Anonymkode: 04ef1...e98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er genetikken din som bestemmer hvor fettet legger seg. Anonymkode: 04ef1...e98 Og genetikken avgjør om jeg kan få bort eksempelvis magefettet? Eller er dette noe alle kan? Anonymkode: dc8d3...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Del Skrevet 9. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Og genetikken avgjør om jeg kan få bort eksempelvis magefettet? Eller er dette noe alle kan? Anonymkode: dc8d3...12d Det forsvinner om du går langt nok ned i fett%. Det kan alle ja. Anonymkode: 04ef1...e98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 9. mars 2021 #5 Del Skrevet 9. mars 2021 Er ganske sikker på at det vil hjelpe ja. Sukker og karbo legger seg jo rett på magen (tenk ølmage.) Orker ikke lete opp noe forskning men er 95% sikker på at det vil hjelpe deg, sikkert mange som har lurt på det samme så er bare å søke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Del Skrevet 9. mars 2021 Det skal mye til om du er en som lagrer fett på magen. Veide på et tidspunkt 56 kg med mine 1,76 cm og hadde fremdeles valk. Lurer på hvor tynn jeg må bli for å få flat mage. Anonymkode: 92d0a...b6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #7 Del Skrevet 9. mars 2021 helloAdele skrev (3 minutter siden): Er ganske sikker på at det vil hjelpe ja. Sukker og karbo legger seg jo rett på magen (tenk ølmage.) Orker ikke lete opp noe forskning men er 95% sikker på at det vil hjelpe deg, sikkert mange som har lurt på det samme så er bare å søke Så om jeg spiser bare sukker og karbo, men holder meg til underskudd i kalorier, så vil jeg ikke få vekk magefettet? Anonymkode: dc8d3...12d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #8 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det skal mye til om du er en som lagrer fett på magen. Veide på et tidspunkt 56 kg med mine 1,76 cm og hadde fremdeles valk. Lurer på hvor tynn jeg må bli for å få flat mage. Anonymkode: 92d0a...b6c Det er jeg dessverre, og jeg er mann. Har ekstreme valker når jeg sitter. Anonymkode: dc8d3...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 9. mars 2021 #9 Del Skrevet 9. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så om jeg spiser bare sukker og karbo, men holder meg til underskudd i kalorier, så vil jeg ikke få vekk magefettet? Anonymkode: dc8d3...12d Spiser du lite nok går du ned i vekt og blir kvitt fett. Men magen er ikke et naturlig sted for kroppen å lagre fett, så hvis du har mye fett på magen i forhold til resten av kroppen kan det tyde på en kropp i hormonell ubalanse eller indre plager (leaky gut syndrome, insulinresistens, osv.) For å bli kvitt fettet på magen må du først få kroppen i balanse som du gjør ved å kutte sukker og karbo og spise bedre. Det er derfor mange på lavkarbo melder at fettet fordeler seg mye finere på kroppen. Endret 9. mars 2021 av helloAdele Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #10 Del Skrevet 9. mars 2021 Det går da an hvis man jobber for det. Jeg har alltid vært normalvektig men før bryllupet mitt hadde jeg valker og magefett, så fant jeg drømmekjolen på finn som var i trangeste laget rundt magen og skulderpartiet, og da la jeg en plan for å passe perfekt til den og hadde et halvt år på meg til det. Treningsplanen var slik for uka: 1 intervalløkt (4x4) på mølla for å øke fettforbrenningen, 1 styrkeøkt for kjernen, 1 styrkeøkt for bein, og 1-2 rolige til medium hard langturer i helgene. Dietten var slik: Masse proteiner, jeg spiste et kokt egg til frokost og et til kvelds, cottage cheese med bærblanding og syltetøy og valnøtter etter trening (+restitusjonsdrikk og banan som belønning rett etter trening), og middagen var relativt vanlig (bare at jeg var ekstra fokusert på minst halve tallerken med grønnsaker og valgte fullkornsprodukter). Lunsjen bestod av grovbrød med avokado + salt, og frukt. Hadde alltid nøtteblanding med meg som mellommåltid. Og vann, vann, vann og vann. Resultatet: Gikk ned ca. 10 kg på det halve året, fikk den beste formen i mitt liv, smatt inn i kjolen, og måtte bytte ut garderoben da klærne ble for store for meg. Men merket at jeg måtte jobbe med en litt ekkel balansegang når det gjaldt diett, at jeg tok meg selv i å ha spiseforstyrrelsestanker når det kom til å nekte meg selv søtsaker når jeg tross alt har vært flink med trening og diett. Anonymkode: 31107...991 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #11 Del Skrevet 9. mars 2021 helloAdele skrev (19 minutter siden): Spiser du lite nok går du ned i vekt og blir kvitt fett. Men magen er ikke et naturlig sted for kroppen å lagre fett, så hvis du har mye fett på magen i forhold til resten av kroppen kan det tyde på en kropp i hormonell ubalanse eller indre plager (leaky gut syndrome, insulinresistens, osv.) For å bli kvitt fettet på magen må du først få kroppen i balanse som du gjør ved å kutte sukker og karbo og spise bedre. Det er derfor mange på lavkarbo melder at fettet fordeler seg mye finere på kroppen. Blir man ikke kvitt magefettet om man spiser i underskudd? Av det jeg har hørt er magefettet det siste man mister. Anonymkode: dc8d3...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjemmegym Skrevet 9. mars 2021 #12 Del Skrevet 9. mars 2021 Hos menn er magefettet og fettet rundt hoften (sideflesket) noe av det siste man mister. Det er bortimot umulig å bygge muskler mens man går ned i vekt, men kunsten er å gå ned i vekt mens mann prøver å opprettholde mest mulig av muskelmassen. Man vil alltid gå ned i vekt om man ligger i kaloriunderskudd men det er hvordan man forbruker energien samt sammensetningen av kostholdet som avgjør hvorvidt man mister muskelmasse eller overskuddsfett gjennom vektnedgangen. Vitenskapelig sett så er dietter ganske ineffektive da kroppen prøve å jobbe seg tilbake til status quo (vekten man lå på før vektnedgangen). Man kan alltids starte med en diett for så å prøve å legge seg på et noenlunde sunt kosthold etter at dietten er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #13 Del Skrevet 9. mars 2021 Hjemmegym skrev (14 minutter siden): Hos menn er magefettet og fettet rundt hoften (sideflesket) noe av det siste man mister. Det er bortimot umulig å bygge muskler mens man går ned i vekt, men kunsten er å gå ned i vekt mens mann prøver å opprettholde mest mulig av muskelmassen. Man vil alltid gå ned i vekt om man ligger i kaloriunderskudd men det er hvordan man forbruker energien samt sammensetningen av kostholdet som avgjør hvorvidt man mister muskelmasse eller overskuddsfett gjennom vektnedgangen. Vitenskapelig sett så er dietter ganske ineffektive da kroppen prøve å jobbe seg tilbake til status quo (vekten man lå på før vektnedgangen). Man kan alltids starte med en diett for så å prøve å legge seg på et noenlunde sunt kosthold etter at dietten er over. Hmm, merkelig. Jeg går opp i kg og reps etter hver uke i så og si hver øvelse, selvom jeg er i underskudd. Anonymkode: dc8d3...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 9. mars 2021 #14 Del Skrevet 9. mars 2021 Så mye tull og tøys svar. 1. Vi har ulike kropper, kvinner og menn og genetiske forskjeller. 2. Om du forbrenner mer enn du forbruker, så går du ned i vekt. 3. Om det er fett ELLER muskler kroppen forbruker når du går ned i vekt, er ulikt. Kommer ann på sammensettning av maten din. 4. Bulk. Om du vil både få mer muskler og mindre fett, så varier det. De færreste kan gjøre begge deler, om du ikke er svæææært overvektig. Ta en periode med fettnedgang (spise deg til underskudd) og en periode med muskelbygging (lett overskudd i mat så musklene har noe å bygge med). - repeat til du er fornøyd. 5. Punktslanking funker ikke. 6. Når du sitter: Se forskjellern på HUD som bøyer seg i folder (ellers kunne du ikke stå i det hele tatt) og faktiske fettvalker. se selv: Danae | Angles + Self Love (@danaemercer) • Foton och videoklipp på Instagram Den triste sannheten er at det tar tid. Tålmodighet. Utholdenhet. Og den andre triste sannheten er at det er genetiske forskjeller om man kan se six-pack eller ei. Noen kan ha svært lav fettprosent, store musker, men alikavel ikke se særlig til six-packen. Det kommer an på hvordan musklene ligger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #15 Del Skrevet 9. mars 2021 1 hour ago, helloAdele said: Er ganske sikker på at det vil hjelpe ja. Sukker og karbo legger seg jo rett på magen (tenk ølmage.) Orker ikke lete opp noe forskning men er 95% sikker på at det vil hjelpe deg, sikkert mange som har lurt på det samme så er bare å søke Forstår godt at du ikke finner kilder på dette- fordi det du skriver er svada. Anonymkode: 04ef1...e98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #16 Del Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Forstår godt at du ikke finner kilder på dette- fordi det du skriver er svada. Anonymkode: 04ef1...e98 Hvorfor mener du det er feil? Anonymkode: dc8d3...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 10. mars 2021 #17 Del Skrevet 10. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Forstår godt at du ikke finner kilder på dette- fordi det du skriver er svada. Anonymkode: 04ef1...e98 Haha, lev videre med magefettet ditt du Endret 10. mars 2021 av helloAdele Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #18 Del Skrevet 10. mars 2021 helloAdele skrev (3 timer siden): Haha, lev videre med magefettet ditt du Aldri hørt om noen som er på lavkarbo og trener styrke, som mann. Itiliegg må et liv uten karbs være grufullt. Anonymkode: dc8d3...12d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 10. mars 2021 #19 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aldri hørt om noen som er på lavkarbo og trener styrke, som mann. Itiliegg må et liv uten karbs være grufullt. Anonymkode: dc8d3...12d Og en som røyker vil sikkert synes at et liv uten nikotin er grusomt. Massevis av folk som kombineret styrketrening og lk så vet ikke helt hvor du har det fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #20 Del Skrevet 10. mars 2021 helloAdele skrev (15 timer siden): Spiser du lite nok går du ned i vekt og blir kvitt fett. Men magen er ikke et naturlig sted for kroppen å lagre fett, så hvis du har mye fett på magen i forhold til resten av kroppen kan det tyde på en kropp i hormonell ubalanse eller indre plager (leaky gut syndrome, insulinresistens, osv.) For å bli kvitt fettet på magen må du først få kroppen i balanse som du gjør ved å kutte sukker og karbo og spise bedre. Det er derfor mange på lavkarbo melder at fettet fordeler seg mye finere på kroppen. Ja jeg mistenker at sukkerbruken gjør at jeg har mye fett på magen ift resten av kroppen. Anonymkode: 92d0a...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå