Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva lager dere enslige til middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker å lage sopp stroganoff :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.3.2021 den 23.53):

Erter har blitt min nye favoritt. Mettende og dritgodt med smør, hvitløk, salt og pepper. Både gule og grønne erter. Koker dem fra bunnen av. Ellers blir det ofte pizza eller taco i helgene, curry, thai, indisk, havregrøt, vegg og facon, rundstykker med ost, aspargesbønner, spagetti med pesto og sprøstekt sopp, kikerter med tahinidressing, hummus... begynner å sikle bare av å tenke på alt jeg kan lage til meg selv. Går mye smør.

Anonymkode: 202e4...a74

Da er vi to. Jeg er nemlig begynt å bruke ferske frosne erter til absolutt alt!

Men fiser du ikke mye?

Anonymkode: d6724...8ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Som enslig kan man lage akkurat det man får lyst på! Og tilogmed spise foran tv-en....

Anonymkode: 5f197...533

Eller pcen :)

Anonymkode: d6724...8ea

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser mye kylling siden det er enkelt å kjøpe ferdig på butikken. Ellers så liker jeg å lage hamburger, grøt og pizza.

AnonymBruker
Skrevet

På hverdager så blir det ofte fileter av ulike slag, men ris/pasta/poteter og salat/kokte eller ovnsbakte grønnsaker. Prioriterer å spise sunne og lite tidkrevende måltider på hverdager. 

Men elsker å lage mat. Når jeg har vært i forhold så har matlaging vært en viktig del av helgen og vi brukte mye tid på det. Nå som jeg er alene så forsøker jeg å fortsatt spise god mat i helgene, men er dessverre blitt mer stusselig nå. Lager ofte gryter, helstekt kylling osv. Ofte store porsjoner som kan spises som restmat på hverdager.

Anonymkode: bcada...1b5

Skrevet

Lager mat hver dag! Laks, pasta, lasagne, wok og mye supper. Suppene er mest til lunsj da 🙂

Leser Trines matblogg og kokebøker for inspirasjon. Har prøvd matkasser, da er det greit for man kan bruke oppskriftene om igjen. 

Skrevet

Syns det er gøy å lage mat og finne nye ting, så lager mye fra kokebøker. I dag hadde jeg bacalao. Var en fullstendig fiasko. Men da vet jeg det til en annen gang 😅

Skrevet

Wok med laks eller kylling. Blander i litt kokosmelk og currypaste som en slags saus. 

Hjemmelaget lasagne eller moussaka. Da har jeg middag i flere dager. 

Chili con carte. 

Fiskekaker med en salat. 

Salmalaks med mangosalat. 

Taco. 

Quesedilla.

Enchillada.

Diverse supper.  

Stekt ris med grønnsaker og svinekjøtt.

Biffsalat. 

Gjest Føsleguri
Skrevet
Saph skrev (11 minutter siden):

Syns det er gøy å lage mat og finne nye ting, så lager mye fra kokebøker. I dag hadde jeg bacalao. Var en fullstendig fiasko. Men da vet jeg det til en annen gang 😅

Kan jeg spørre hva som skjedde? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 22.38):

Er ikke singel, men alene nesten hele uka siden mannen jobber med langtransport. 
Laget egentlig det samme som når han er hjemme, bare mindre porsjoner. Ev lager nok for fler, men fryser ned rester eller spiser restemat neste dag

Anonymkode: a5fcf...ee1

Håper ikke du serverer gubben pølser når han kommer hjem. Det har han vel sett nok av fra før?

AnonymBruker
Skrevet

Liker lettvint middager. 

- Spagetti Bolognese. Fryser ned resten av bolognesen i porsjonsbokser. Lettvint til neste gang. Kan også brukes som pizzafyll.

- Pitapizza. Eventuelt med bolognese, eller ost og skinke, eller annet snacks. Kjøper tomatsaus eller hvit saus ferdig. 

- Tomatsuppe. Mange enkle og raske oppskrifter på nett. Servert med kokt egg og pastaskruer. Nydelig som lunsj dagen derpå.

- Lakseform med grønnsaker. Mange enkle og raske oppskrifter på nett her også.

- Lasagne. Må innrømme at jeg holder meg til folkets favoritt (frossen), men lager du selv går det helt fint å fryse i porsjonsformer ned til senere anledning. 

-Pasta- og kyllingsalat. De ferdigstekte kyllingbitene man kan kjøpe i pakker er super å bruke.

Anonymkode: 9233c...ef6

AnonymBruker
Skrevet
Saph skrev (24 minutter siden):

Så kjedelig. Bacalao som i utgangspunktet er så godt🤤

Anonymkode: 9233c...ef6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Pizza, pizza og atter pizza 

Anonymkode: 54b2d...829

Utrolig lettbint å lage pizza med lompe/lefse og bare legge på det fyllet man ønsker......

Anonymkode: 5f197...533

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...