AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #41 Skrevet 10. mars 2021 Lager helt vanlig mat og varmer opp rester dagen etter. Utrolig deilig å ikke måtte lage middag hver eneste dag. Mye kan jo fryses ned også. I dag lagde jeg gresskarsuppe med sprø kikerter. På fredag blir det kanskje thaisuppe (fra bunnen). Syns egentlig det er kjekt å bare lage til meg selv siden jeg kan lage det jeg selv ønsker uten at noen klager Anonymkode: 33aa0...875 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #42 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Fjordland:-). Et fantastisk tilbud til alle single:-) Anonymkode: f4513...89e Uff, nei. Da dropper jeg heller middagen. Anonymkode: 2eab2...e67 2
Era Vulgaris Skrevet 11. mars 2021 #43 Skrevet 11. mars 2021 Jeg har bodd alene noen år nå, og synes det er viktig å lage meg skikkelig middag hver dag. Selv om man ikke bor sammen med noen, fortjener da virkelig kroppen sunn og næringsrik mat. Så klart, er jeg skikkelig sliten og kommer sent hjem, kan det hende jeg lager meg noe lettvint, som ostesmørbrød, pasta eller ferdige burgere, men det er sjelden. Jeg lager heller opp mye, slik at jeg har rester jeg kan varme opp når jeg kommer hjem fra senvakt. Jeg lager en del wok, enten med kjøtt, kylling eller sjømat og grønnsaker. Ris ved siden av. Eller ulike supper laget fra bunnen av med brød til. Fisk eller kylling i form med grønnsaker er ypperlig når man bor alene. Lager meg også taco i blant, og da kan jeg spise det 3-4 dager etter hverandre Pitabrød med forskjellig fyll er også lettvint og godt. Pasta er lettvint og greit en gang i blant. Hjemmelaget pizza eller biff er gjerne helgemat.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #44 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 22.21): Hva er det man ikke kan lage til en person, da? For å vri på det. Anonymkode: 2693e...68f Grillmat. Synes det er skikkelig kjipt å bruke timesvis på å fyre opp grillen for å så å steke ett eller to grillspyd. Anonymkode: 887a8...3e4 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #45 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Uff, nei. Da dropper jeg heller middagen. Anonymkode: 2eab2...e67 Nei, for pokker. De fleste rettene er veldig gode. Hiv på litt ekstra grønnsaker og en potet eller to:-) Anonymkode: f4513...89e 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #46 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Grillmat. Synes det er skikkelig kjipt å bruke timesvis på å fyre opp grillen for å så å steke ett eller to grillspyd. Anonymkode: 887a8...3e4 Jeg kan til dels være enig i det, men jeg er heller ikke så voldsomt glad i grilling og klarer meg fint med den grillmaten jeg blir invitert på i løpet av en sesong. Mat blir best på kjøkkenet, så kan man heller spise den ute på terrassen. Jeg har en sånn liten grill (kull), og jeg griller noen ganger til meg selv på den hvis lysten kommer over meg. Det tar jo ikke noe lenger tid enn om man hadde vært to eller fire eller seks? Snarere tvert i mot. Samtidig føles det noen ganger litt overdrevet eller stusselig å grille bare til seg selv siden det gjerne sees på som en sosial greie, men det er jo bare en konvensjon. Har jeg lyst på grillmat lager jeg meg grillmat. Som regel har jeg da heldigvis ikke lyst på grillmat. Anonymkode: 2693e...68f 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #47 Skrevet 11. mars 2021 Erter har blitt min nye favoritt. Mettende og dritgodt med smør, hvitløk, salt og pepper. Både gule og grønne erter. Koker dem fra bunnen av. Ellers blir det ofte pizza eller taco i helgene, curry, thai, indisk, havregrøt, vegg og facon, rundstykker med ost, aspargesbønner, spagetti med pesto og sprøstekt sopp, kikerter med tahinidressing, hummus... begynner å sikle bare av å tenke på alt jeg kan lage til meg selv. Går mye smør. Anonymkode: 202e4...a74 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #48 Skrevet 11. mars 2021 Jeg lager gjerne middag for 2-4 dager i slengen når jeg lager mat. Liker matlaging men synes det er kjedelig å bare lage til meg selv. Enkle middager jeg tyr til om jeg har glemt å ta opp kjøtt fra fryseren eller ikke er i humør til kjøtt består gjerne av enkle gryter med grønnsaker og linser/bønner med krydder, fiskeboller fra boks i fiskesuppe eller med hvit saus med potet og grønnsaker, eller en torogryte med kjøttdeig fra fryseren. Kjøttdeigen deler jeg opp og fryser flatpakket så den tiner på den times tid. Spagettisaus og pizzasaus lager jeg gjerne i større kvanta som jeg fryser ned så det er også enkelt og raskt å fikse. Noen middager jeg har hatt de siste ukene: Hjemmelaget pizza Karbonader med hjemmelaget ertestuing (laget stor porsjon og frøs ned en del) og løk kikertgryte linsegryte brokkolisuppe laget på brokkolisstilker jeg har tatt vare på, med krutonger laget av tørt gammelt brød. fiskesuppe med fiskeboller kyllingwok kylling med saus og søtpotet småsteik quesadilla ovnsbakt laks med ris/quinoa eller potet stekt torsk/stekt sei med potet kokt torsk med potet og eggesmør biffstrimler med sopp og ovnsbakte poteter stekte nudler med kylling søtpotetsuppe kjøttboller i brunsaus (lagde ca 1kg kjøttboller og frøys ned en god del i porsjonspakker) Prøver alltid å ha en god porsjon grønnsaker til hver middag. Anonymkode: 144b5...9ab 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #49 Skrevet 11. mars 2021 Varierer. Taco som blir middag 2-3 dager på rad. Burger tar ca 10 min å lage. Pizza 2-3 rundstykker med pålegg. Fjordlands. Er dette det som oftest går i for min del. Anonymkode: ce7fb...18d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #50 Skrevet 13. mars 2021 Bor alene og lager all mat fra bunnen av. Lager ofte to porsjoner og spiser rester en dag eller to senere, bruker også fryseren flittig. Jeg bruker ikke hel- eller halvfabrikata i det hele tatt og starter uka med å dra innom slakteren og deretter på grønnsaks/tørrvarehandel som varer hele uka, setter meg ikke ned og skriver noen meny, men har et notat på mobilen med hva tanken er for hele uka. Har et matbudsjett på 2500-3000 kr i mnd og da er hver middag en fest, bare fordi jeg kan Lager ofte wraps med ulikt innhold, det kan være alt fra fisk til linser. Bruker mye ingredienser som mango, rødløk osv. og har i wrap en dag og i en salat dagen etter. Den største fallgruven er egentlig å unngå å kaste mye mat fordi jeg ikke rekker å spise opp alt, derfor går jeg gjennom fryseren en gang i måneden og prioriterer å spise ting som er på tur ut på dato selv om jeg kanskje har lyst på noe helt annet 😄 Anonymkode: ad42e...183 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #51 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bor alene og lager all mat fra bunnen av. Lager ofte to porsjoner og spiser rester en dag eller to senere, bruker også fryseren flittig. Jeg bruker ikke hel- eller halvfabrikata i det hele tatt og starter uka med å dra innom slakteren og deretter på grønnsaks/tørrvarehandel som varer hele uka, setter meg ikke ned og skriver noen meny, men har et notat på mobilen med hva tanken er for hele uka. Har et matbudsjett på 2500-3000 kr i mnd og da er hver middag en fest, bare fordi jeg kan Lager ofte wraps med ulikt innhold, det kan være alt fra fisk til linser. Bruker mye ingredienser som mango, rødløk osv. og har i wrap en dag og i en salat dagen etter. Den største fallgruven er egentlig å unngå å kaste mye mat fordi jeg ikke rekker å spise opp alt, derfor går jeg gjennom fryseren en gang i måneden og prioriterer å spise ting som er på tur ut på dato selv om jeg kanskje har lyst på noe helt annet 😄 Anonymkode: ad42e...183 Hvis det ligger fryseren så har det ikke så mye å si om datoen er i ferd med å gå ut - det er det som er poenget med å fryse det. Anonymkode: 2eab2...e67
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #52 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis det ligger fryseren så har det ikke så mye å si om datoen er i ferd med å gå ut - det er det som er poenget med å fryse det. Anonymkode: 2eab2...e67 Ingenting holder til evig tid selv om det er frossent. Også frossen mat har en viss holdbarhet i fryseren før det begynner å bli dårligere i kvalitet. Anonymkode: 91816...272 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #53 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingenting holder til evig tid selv om det er frossent. Også frossen mat har en viss holdbarhet i fryseren før det begynner å bli dårligere i kvalitet. Anonymkode: 91816...272 Men det skjer ikke så plutselig at du må spise det på dagen selv om du har lyst på annet. Anonymkode: 2eab2...e67 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #54 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men det skjer ikke så plutselig at du må spise det på dagen selv om du har lyst på annet. Anonymkode: 2eab2...e67 Selvsagt ikke, derfor har da ingen heller skrevet noe i retning av noe sånt her. Anonymkode: 91816...272
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #55 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvsagt ikke, derfor har da ingen heller skrevet noe i retning av noe sånt her. Anonymkode: 91816...272 Du får sjekke det innlegget jeg siterte først. Anonymkode: 2eab2...e67
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #56 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du får sjekke det innlegget jeg siterte først. Anonymkode: 2eab2...e67 Det hadde jeg selvsagt lest før jeg svarte på ditt, du kan jo sjekke det igjen selv? Anonymkode: 91816...272
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #57 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 22.14): Jeg bor alene, og synes det er skikkelig kjedelig å lage middag. Og spesielt kun til meg selv. Tyr ofte til havregrøt eller knekkebrød, eller pølse på Shell. Men dette er jo ikke sunt i lengden. Så, dere andre enslige som bor alene, hva lager dere til middag? Anonymkode: 5f5fb...6dd Som enslig kan man lage akkurat det man får lyst på! Og tilogmed spise foran tv-en.... Anonymkode: 5f197...533 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #58 Skrevet 13. mars 2021 Pizza, pizza og atter pizza Anonymkode: 54b2d...829
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #59 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 22.14): Jeg bor alene, og synes det er skikkelig kjedelig å lage middag. Og spesielt kun til meg selv. Tyr ofte til havregrøt eller knekkebrød, eller pølse på Shell. Men dette er jo ikke sunt i lengden. Så, dere andre enslige som bor alene, hva lager dere til middag? Anonymkode: 5f5fb...6dd Hvorfor kan du ikke lage skikkelig mat til deg selv? Dårlig unnskyldning, må klarer å gjøre såpass for deg selv. Anonymkode: 6c6f3...bde 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #60 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det hadde jeg selvsagt lest før jeg svarte på ditt, du kan jo sjekke det igjen selv? Anonymkode: 91816...272 Da tolker vi det som står der forskjellig. Anonymkode: 2eab2...e67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå