Gå til innhold

Hvilke bokser bruker dere til oppbevaring av mat i kjøleskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det forskjell fra type til type hvor lenge maten holder seg bra? Forskjell på glass, plast og lignende? 

Anonymkode: d031e...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Frysebeger, de største. De kan fint vaskes i oppvaskmaskin, og kan stables. 

Anonymkode: 1b20f...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rester og åpnet kjøttpålegg bør oppbevares ganske lufttett, så det må du tenke over. Det er også viktig at boksene er rene, så de må tåle oppvaskmaskin.

Plast kan ta farge og lukt fra matvarene. Glass kan knuse. Metall anbefales ofte ikke før langvarig direkte kontakt, siden mat og metal kan reagere på hverandre. 

Jeg bruker plastbokser kjøpt på Coop. De ble valgt fordi lokkene kan brukes på alle størrelser. Vi bruker dem lite, fordi vi har lite rester.

Hvis du skal bruke boksene mye, til f.eks meal prep, vil jeg anbefale noe bedre, som Sistema. De boksene tåler mer og lukkes tettere.

Anonymkode: 23c02...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Rester og åpnet kjøttpålegg bør oppbevares ganske lufttett, så det må du tenke over. Det er også viktig at boksene er rene, så de må tåle oppvaskmaskin.

Plast kan ta farge og lukt fra matvarene. Glass kan knuse. Metall anbefales ofte ikke før langvarig direkte kontakt, siden mat og metal kan reagere på hverandre. 

Jeg bruker plastbokser kjøpt på Coop. De ble valgt fordi lokkene kan brukes på alle størrelser. Vi bruker dem lite, fordi vi har lite rester.

Hvis du skal bruke boksene mye, til f.eks meal prep, vil jeg anbefale noe bedre, som Sistema. De boksene tåler mer og lukkes tettere.

Anonymkode: 23c02...3d9

Vil så klart ha bokser som er 100% tette. Takk for tips :) 

Anonymkode: d031e...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...