NorthernLight Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Regjeringen innførte ikke strengere tiltak nå, og flere eksperter lurer på hva de venter på. Vi har en raskt stigende smitte i Norge og de mener det er en risikabel strategi å vente for å se om lokale tiltak holder. De mener at det åpenbart ikke holder med tiltakene vi har i dag for å få R under 1. https://www.dagbladet.no/nyheter/hva-er-det-de-venter-pa/73505658 Det virker ikke som om mange skjønner alvorligheten med de nye mutasjonene. 11
tom1986 Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 Hva er det som gjør disse til eksperter? Ingen av dem er vel epidemiologer eller jobber med data knyttet til koronautbruddene i Norge. 12
NorthernLight Skrevet 9. mars 2021 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2021 tom1986 skrev (3 minutter siden): Hva er det som gjør disse til eksperter? Ingen av dem er vel epidemiologer eller jobber med data knyttet til koronautbruddene i Norge. Her er det en smittevernprofessor som anbefaler strenge tiltak: https://www.dagbladet.no/nyheter/anbefaler-lockdown-for-og-etter-paske/73489076 Her er den en annen som er professor i mikrobiologi og smittevern som anbefaler nedstenging med flere andre i en kronikk https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/M3Ej8o/ny-nedstenging-maa-til-om-mutert-virus-skal-slaas-ned 6
tom1986 Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 NorthernLight skrev (5 minutter siden): Her er det en smittevernprofessor som anbefaler strenge tiltak: https://www.dagbladet.no/nyheter/anbefaler-lockdown-for-og-etter-paske/73489076 Her er den en annen som er professor i mikrobiologi og smittevern som anbefaler nedstenging med flere andre i en kronikk https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/M3Ej8o/ny-nedstenging-maa-til-om-mutert-virus-skal-slaas-ned Haha. Dette er jo samme gjengen som har "anbefalt" nedstenging minst fem ganger siden april i fjor. Forøvrig er det ingen av dem som jobber med epidemiologi eller spesifikke data fra smitteutbrudd i Norge. 15
NorthernLight Skrevet 9. mars 2021 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2021 tom1986 skrev (1 minutt siden): Haha. Dette er jo samme gjengen som har "anbefalt" nedstenging minst fem ganger siden april i fjor. Forøvrig er det ingen av dem som jobber med epidemiologi eller spesifikke data fra smitteutbrudd i Norge. De aner sikkert ikke hva de prater om Tom.. Yeah right... 7
tom1986 Skrevet 9. mars 2021 #6 Skrevet 9. mars 2021 NorthernLight skrev (1 minutt siden): De aner sikkert ikke hva de prater om Tom.. Yeah right... På samme måte som FHI ikke aner hva de prater om? Reelle eksperter som jobber hver dag med de beste og mest systematiske data vi har i Norge... Yeah right. 8
NorthernLight Skrevet 9. mars 2021 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2021 (endret) tom1986 skrev (1 minutt siden): På samme måte som FHI ikke aner hva de prater om? Reelle eksperter som jobber hver dag med de beste og mest systematiske data vi har i Norge... Yeah right. Var det ikke FHI som sa munnbind ikke hadde noe for seg i Norge og de tvilte på at det hadde effekt? De har sagt ganske mye rart i denne pandemien for de som har fulgt med. Endret 9. mars 2021 av NorthernLight 6
tom1986 Skrevet 9. mars 2021 #8 Skrevet 9. mars 2021 NorthernLight skrev (Akkurat nå): Var det ikke FHI som sa ikke munnbind ikke hadde noe for seg i Norge og de tvilte på at det hadde effekt? De har sagt ganske mye rart i denne pandemien for de som har fulgt med. Virker ikke som du har fulgt særlig med. De sier omtrent det samme nå som de sa før pandemien. Les litt mer enn Dagbladet, så får du kanskje med det hva de faktisk mener. 6
NorthernLight Skrevet 9. mars 2021 Forfatter #9 Skrevet 9. mars 2021 tom1986 skrev (1 minutt siden): Virker ikke som du har fulgt særlig med. De sier omtrent det samme nå som de sa før pandemien. Les litt mer enn Dagbladet, så får du kanskje med det hva de faktisk mener. FHI har sagt veldig mye rart...Men der og på mange andre områder er vi uenig. 2
tom1986 Skrevet 9. mars 2021 #10 Skrevet 9. mars 2021 NorthernLight skrev (2 minutter siden): FHI har sagt veldig mye rart...Men der og på mange andre områder er vi uenig. Du er uenig med FHI? Tviler på at FHI er veldig bekymret over det. 8
NorthernLight Skrevet 9. mars 2021 Forfatter #11 Skrevet 9. mars 2021 tom1986 skrev (Akkurat nå): Du er uenig med FHI? Tviler på at FHI er veldig bekymret over det. Jeg sa at FHI har sagt mye rart, og så sa jeg at du og jeg er uenige i mange ting . 2
tom1986 Skrevet 9. mars 2021 #12 Skrevet 9. mars 2021 NorthernLight skrev (1 minutt siden): Jeg sa at FHI har sagt mye rart, og så sa jeg at du og jeg er uenige i mange ting . Men du mener denne hysterikergjengen, som har krevd nedstenging en rekke ganger det siste året, er troverdige? 8
NorthernLight Skrevet 9. mars 2021 Forfatter #13 Skrevet 9. mars 2021 tom1986 skrev (1 minutt siden): Men du mener denne hysterikergjengen, som har krevd nedstenging en rekke ganger det siste året, er troverdige? Jeg mener at de har en god del kunnskap. 4
tom1986 Skrevet 9. mars 2021 #14 Skrevet 9. mars 2021 NorthernLight skrev (Akkurat nå): Jeg mener at de har en god del kunnskap. Til tross for at ingen av dem er epidemiologer og ingen av dem jobber med systematiske data fra smittesituasjonen i Norge? 9
Chiubi Skrevet 9. mars 2021 #15 Skrevet 9. mars 2021 tom1986 skrev (24 minutter siden): Virker ikke som du har fulgt særlig med. De sier omtrent det samme nå som de sa før pandemien. Les litt mer enn Dagbladet, så får du kanskje med det hva de faktisk mener. Hvis FHI ønsker å nå ut til folket, bør de forholde seg til landsdekkende medier. 2
J.E Skrevet 9. mars 2021 #16 Skrevet 9. mars 2021 (endret) tom1986 skrev (1 time siden): Til tross for at ingen av dem er epidemiologer og ingen av dem jobber med systematiske data fra smittesituasjonen i Norge? FHI har 250 ansatte i smitteberedskap og de jobber med statistikk om smittesituasjonen. Du finner all info på fhi.no. Og ingen er epidemiologer... ? Klart de har det i FHI . Sjekk selv. Endret 9. mars 2021 av J.E 5
parmanoia Skrevet 9. mars 2021 #17 Skrevet 9. mars 2021 (endret) De lar kommunene få ansvaret. Så kan flinke Erna og Bent komme og ordne opp når det blir for jævlig. Valgkamp vettu. Eller så fikk regjeringen en SMS fra NHO. Endret 9. mars 2021 av parmanoia 8
velociraptor Skrevet 9. mars 2021 #18 Skrevet 9. mars 2021 J.E skrev (1 time siden): FHI har 250 ansatte i smitteberedskap og de jobber med statistikk om smittesituasjonen. Du finner all info på fhi.no. Og ingen er epidemiologer... ? Klart de har det i FHI . Sjekk selv. Det var ikke FHI vedkommende sa at ikke er epidemiologer, men den hysteriske nedstengnings-gjengen som har skrevet utallige ganger om at hundretusener kommer til å dø i Norge om vi ikke stenger alt. Gunnar Hasle, Mads Gilbert, Steinar Westin og den gjengen der. 6
Gjest Lawyam Skrevet 9. mars 2021 #19 Skrevet 9. mars 2021 (endret) Jeg leste Regjeringens begrunnelse på hvorfor de ikke kom med tiltak NÅ (VG) og ble superprovosert av spesielt 1 av de : * Det er i ferd med å bre seg en tiltakstrøtthet over landet. Kommentar: og når folk er trett av tiltak så hjelper DEN uttalelsen mot smittespredning???? Har de glemt at det er et virus vi skal beskyttes mot og ikke tretthetsfølelse? Endret 9. mars 2021 av Lawyam
NorthernLight Skrevet 10. mars 2021 Forfatter #20 Skrevet 10. mars 2021 Lawyam skrev (13 minutter siden): Jeg leste Regjeringens begrunnelse på hvorfor de ikke kom med tiltak NÅ (VG) og ble superprovosert av spesielt 1 av de : * Det er i ferd med å bre seg en tiltakstrøtthet over landet. Kommentar: og når folk er trett av tiltak så hjelper DEN uttalelsen mot smittespredning???? Har de glemt at det er et virus vi skal beskyttes mot og ikke tretthetsfølelse? Jeg er enig. Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at man må ha strenge tiltak med den Britiske mutasjonen nå som den sprer seg i Norge. 3
Anbefalte innlegg