Gå til innhold

Rødt nivå i barnehage - fordele omsorgsdager utover en uke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Første runde med rødt nivå etter barnehagestart, men mange av dere har vel vært med på flere runder før så håper noen kan svare. 
Jeg er alene med mini, og med barnehagen åpen 6,5t hver dag, blir det jo bare 6t jobb på meg. Kan man bruke omsorgsdager på å dekke opp det resterende, eller må jeg bare ta ulønnet permisjon? 

Anonymkode: 4b37d...c6b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan du. Det er opp til arbeidsgiver om du kan bruke omsorgsfagene som «fleksikonto», men det er omsorgsdager som skal brukes. 

Jeg får flekse med mine omsorgsdager når det er kortere åpningstid, så jeg har brukt 0,5-1 time per dag i rødt nivå. 

Anonymkode: 3a364...261

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja det kan du. Det er opp til arbeidsgiver om du kan bruke omsorgsfagene som «fleksikonto», men det er omsorgsdager som skal brukes. 

Jeg får flekse med mine omsorgsdager når det er kortere åpningstid, så jeg har brukt 0,5-1 time per dag i rødt nivå. 

Takk! Da hører jeg med de hvordan de vil jeg skal gjøre det 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk! Da hører jeg med de hvordan de vil jeg skal gjøre det 😊

Hvis de ikke husker på det, så kan du minne de på at du har dobbelt opp med omsorgsdager frem til 1.juni tror jeg det var. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Der jeg jobber, så har foreldre som har omsorgen alene krav på tilrettelegging. Altså at de kan søke om utvidet tid for sitt barn. Kanskje du kunne snakket med ped.leder og styrer?

Anonymkode: 178f8...303

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med arbeidsgiver, første bud! Jeg har møtt full forståelse for at jeg ikke greier å jobbe fulle dager med redusert åpningstid i barnehage, uten at jeg må ta ut omsorgsdager. Andre jeg har snakket med har en avtale på at de "samler opp" omsorgsdager basert på timer pr. dag, helt til det er en full dag, som en lenger opp i tråden også gjorde.

Så hør hva som er mulig å få til  🙂

Anonymkode: 0371f...be7

Skrevet

Jeg har gjort det på røde dager. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...