AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Første runde med rødt nivå etter barnehagestart, men mange av dere har vel vært med på flere runder før så håper noen kan svare. Jeg er alene med mini, og med barnehagen åpen 6,5t hver dag, blir det jo bare 6t jobb på meg. Kan man bruke omsorgsdager på å dekke opp det resterende, eller må jeg bare ta ulønnet permisjon? Anonymkode: 4b37d...c6b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 Ja det kan du. Det er opp til arbeidsgiver om du kan bruke omsorgsfagene som «fleksikonto», men det er omsorgsdager som skal brukes. Jeg får flekse med mine omsorgsdager når det er kortere åpningstid, så jeg har brukt 0,5-1 time per dag i rødt nivå. Anonymkode: 3a364...261 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja det kan du. Det er opp til arbeidsgiver om du kan bruke omsorgsfagene som «fleksikonto», men det er omsorgsdager som skal brukes. Jeg får flekse med mine omsorgsdager når det er kortere åpningstid, så jeg har brukt 0,5-1 time per dag i rødt nivå. Anonymkode: 3a364...261 Takk! Da hører jeg med de hvordan de vil jeg skal gjøre det 😊 Anonymkode: 4b37d...c6b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk! Da hører jeg med de hvordan de vil jeg skal gjøre det 😊 Anonymkode: 4b37d...c6b Hvis de ikke husker på det, så kan du minne de på at du har dobbelt opp med omsorgsdager frem til 1.juni tror jeg det var. Anonymkode: 3a364...261 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #5 Skrevet 9. mars 2021 Der jeg jobber, så har foreldre som har omsorgen alene krav på tilrettelegging. Altså at de kan søke om utvidet tid for sitt barn. Kanskje du kunne snakket med ped.leder og styrer? Anonymkode: 178f8...303 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Skrevet 9. mars 2021 Snakk med arbeidsgiver, første bud! Jeg har møtt full forståelse for at jeg ikke greier å jobbe fulle dager med redusert åpningstid i barnehage, uten at jeg må ta ut omsorgsdager. Andre jeg har snakket med har en avtale på at de "samler opp" omsorgsdager basert på timer pr. dag, helt til det er en full dag, som en lenger opp i tråden også gjorde. Så hør hva som er mulig å få til 🙂 Anonymkode: 0371f...be7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå