Gå til innhold

Leie ut bolig et sted man selv ikke bor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har efaring med å leie ut bolig et sted man selv ikke bor?

Jeg ser jo at utfrodringene her vil jo være at man ikke får holdt et like bra oppsyn som man ellers ville gjort hvis man bodde i nærheten.

Anonymkode: 50b28...873

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å leie ut gjennom er firma. Da har du en slags trygghet ved at andre krever inn depositum og husleie.

Kanskje det koster noe, men heller det enn at noen raserer huset eller ikke betaler leie.

Anonymkode: f0e3e...3d3

AnonymBruker
Skrevet

Utleiemegleren

Anonymkode: 70db1...629

Skrevet

Skal du vokte over leietager?  

AnonymBruker
Skrevet

Oppsyn? Hvem vil leie av noen som holder oppsyn? Ser for meg utleier som sniker seg omkring og titter inn i vinduene.

Anonymkode: 37924...833

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke låse deg inn og rote rundt i trusene til leietaker uansett om du bor i nærheten hvis du tror det. Så det skal ikke ha noe å si at du bor et annet sted.

Anonymkode: 1a764...4e5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leide der husvert bodde på andre siden av landet i 3 år. Fikk ingen klager da jeg flyttet ut. Det var aldri behov for at husverten kom og besøkte heller. 

Anonymkode: b06e6...df0

Skrevet

Jeg leier ut et annet sted i landet (2,5 times kjøring). Det er null problem, men har en veldig grei leietaker som ordner opp i mindre praktiske ting med huset selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Skal du drive med langtidsleie eller korttidsleie? Ved korttid kan jeg forstå bekymringen for festing og bråk, men hvis du skal leie ut til noen som skal benytte boligen din som sitt hjem vil jeg ikke tro det kommer til å by på så mange problemer. Du velger jo selv hvem du leier ut til. 

Anonymkode: 46761...548

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...