AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Jeg er hjemme døgnet rundt, drar ikke ut av huset med mindre det er snakk om å dra på butikken eller legen. Ser ingen. Blir gal. Men er det sånn til de fleste, eller er det slik at de fleste drar ut, møter venner, fester osv? Lurer fordi jeg vil vite hvordan andre lever akkurat nå, kanskje jeg ikke trenger å føle meg så alene. Anonymkode: d9a43...947
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 Det er vel ingen med vettet i behold som drar på fest. Skal man treffe andre treffes man utendørs, noe annet er direkte uansvarlig. Avtal å møte vennene dine i parken og ta med hver deres termos med kaffe, eller i skogen og gå en tur sammen. Anonymkode: e69ce...548 23
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 Ja, slik har vi det de fleste. Men nærmer seg slutten nå. Anonymkode: 1b763...3af 8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 Ja, vi er også bare hjemme. Hjemmekontor. Vi gjør som deg, er ute for å gå pp butikken, til lege, tannlege, etc. Møter venner for en gåtur eller lignende, men det er sjeldent. Snakker mest over telefonen. De eneste vi ser er våre foreldre og da med god avstand og munnbind. Anonymkode: aa7cc...c45 7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #5 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er hjemme døgnet rundt, drar ikke ut av huset med mindre det er snakk om å dra på butikken eller legen. Ser ingen. Blir gal. Men er det sånn til de fleste, eller er det slik at de fleste drar ut, møter venner, fester osv? Lurer fordi jeg vil vite hvordan andre lever akkurat nå, kanskje jeg ikke trenger å føle meg så alene. Anonymkode: d9a43...947 Tror ca 80% lever som deg. De andre blir veldig synlig i bybildet og sosiale medier. Vondt syns jeg! Anonymkode: 9217e...89c 13
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, slik har vi det de fleste. Men nærmer seg slutten nå. Anonymkode: 1b763...3af Håper vi... Anonymkode: 9217e...89c 3
Milky Skrevet 9. mars 2021 #7 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, slik har vi det de fleste. Men nærmer seg slutten nå. Anonymkode: 1b763...3af Det er ingenting som tilsier at det nærmer seg slutten. Vi har holdt på med «to uker til» siden jul. Flere mutasjoner kommer, sikkert mer smittsomme også 11
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #8 Skrevet 9. mars 2021 Spicymami skrev (Akkurat nå): Det er ingenting som tilsier at det nærmer seg slutten. Vi har holdt på med «to uker til» siden jul. Flere mutasjoner kommer, sikkert mer smittsomme også Vet ikke om du har hørt denne greia "vaksine"? Den kommer, selv om det ikke går riktig så raskt som vi trodde før jul. Anonymkode: 1b763...3af 9
Milky Skrevet 9. mars 2021 #9 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vet ikke om du har hørt denne greia "vaksine"? Den kommer, selv om det ikke går riktig så raskt som vi trodde før jul. Anonymkode: 1b763...3af haha.. så sakte som det går så er det lenge til de har vaksinert mange nok. I tillegg er det utrolig mange som ikke kommer til å ta vaksinen. Man vet heller ikke noe om hvor effektiv vaksinen er, og om den fungerer mot fremtidige mutasjoner 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #10 Skrevet 9. mars 2021 Hvorfor velger du å bure deg inne i hjemmet? Det er lov å bevege seg ute, altså. Anonymkode: 817ba...fb0 16
Wenda Skrevet 9. mars 2021 #11 Skrevet 9. mars 2021 Har en liten kohort bestående av et par venner pluss min mann. Hjemme er jeg sammen med mannen min. Ellers møter jeg kompisene ute for å gå turer, grille, campe mm 2
Gjest Smeltemann Skrevet 9. mars 2021 #12 Skrevet 9. mars 2021 Lever som før. Kun noen små justeringer.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #13 Skrevet 9. mars 2021 Det er bare tull at man ikke kan være sosiale. Eller er det slik at folk tror at man må sitte på fanget til hverandre for å være sosiale ? Anonymkode: 724e6...834 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #14 Skrevet 9. mars 2021 Er på jobb to dager i uka og resten av tiden er jeg hjemme. En gang i uka drar jeg i nærbutikken, i tillegg supplerer jeg fra Kolonial.no. Men jeg er ute minst en time hver dag, går tur, ski, skøyter, jogger eller lignende. Så trener jeg hjemme minst fem dager i uka. En time av dagen går med til middag, lager fem nye retter i uka. Det er noe jeg begynte med på nyåret, kjempegøy å lage "ny" mat. Har ett vennepar vi er sammen med, de er like isolerte som oss. Vi møtes kun utendørs til turer med innlagt pause, da griller vi og koser oss. Stortrives i koronatiden rent egoistisk sett, men kjenner jeg skulle ønske vi var tilbake til normalen nå etter ett år. Ikke minst for å besøke barn og barnebarn. Det har vært umulig siden de bor i et annet land. Takk og lov for videochat. Anonymkode: c2996...d2b 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #15 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er bare tull at man ikke kan være sosiale. Eller er det slik at folk tror at man må sitte på fanget til hverandre for å være sosiale ? Anonymkode: 724e6...834 Det virker sånn 😆 Anonymkode: 817ba...fb0 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #16 Skrevet 9. mars 2021 Spicymami skrev (1 minutt siden): haha.. så sakte som det går så er det lenge til de har vaksinert mange nok. I tillegg er det utrolig mange som ikke kommer til å ta vaksinen. Man vet heller ikke noe om hvor effektiv vaksinen er, og om den fungerer mot fremtidige mutasjoner Pluss at effekten kun varer ca. seks måneder ... Anonymkode: e69ce...548 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #17 Skrevet 9. mars 2021 Spicymami skrev (1 minutt siden): haha.. så sakte som det går så er det lenge til de har vaksinert mange nok. I tillegg er det utrolig mange som ikke kommer til å ta vaksinen. Man vet heller ikke noe om hvor effektiv vaksinen er, og om den fungerer mot fremtidige mutasjoner Ta gjerne en titt på smittetallene i Storbritannia denne våren - såklart har nedganger flere årsaker, og de har også hatt lockdown, men det gir litt håp i det minste Anonymkode: 9dfc8...e93 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #18 Skrevet 9. mars 2021 Ja. Hjemme 24/7. Går ut 2 ganger i uka kun for å kjøpe mat Anonymkode: c73f2...534 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #19 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, slik har vi det de fleste. Men nærmer seg slutten nå. Anonymkode: 1b763...3af Jaha, you think? Anonymkode: c73f2...534 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #20 Skrevet 9. mars 2021 Wenda skrev (3 minutter siden): Har en liten kohort bestående av et par venner pluss min mann. Hjemme er jeg sammen med mannen min. Ellers møter jeg kompisene ute for å gå turer, grille, campe mm Ordet «kohort» er like irriterende som «dugnad»... Anonymkode: c73f2...534 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå