punkyB Skrevet 23. august 2005 #1 Skrevet 23. august 2005 Visste ikke dette jeg at man skal ha i balsam etter hårkur hvis den inneholder proteiner. Jeg har nok tatt masse bortkastede hårkurer. Hørte dette av frisøren min nylig.
Gjest gjest1 Skrevet 23. august 2005 #2 Skrevet 23. august 2005 Har alltid brukt balsam før hårkur.. Og nå har jeg bare leave-in kurer.. Blir aldri klok på disse hårgreiene.
Gjest Gjesta Skrevet 23. august 2005 #3 Skrevet 23. august 2005 Hvordan føles håret etter kuren, da? Hvis det føles stivt, ville jeg brukt balsam, hvis ikke, trengs det sannsynligvis ikke.
smil Skrevet 23. august 2005 #4 Skrevet 23. august 2005 Noen sier at du skal bruke balsam etter hårkur, andre sier at det er unødvendig. Kommer kanskje an på hva slags merke du bruker.
Gjest Eileen Skrevet 23. august 2005 #5 Skrevet 23. august 2005 Jeg har alltid brukt balsam etter haårkur...Har liksom aldri tenkt noe over det,for jeg har liksom hørt at jeg skal gjøre det sånn. Men for litt siden så testet jeg ut Kerastase Masquintense (for fint hår) og brukte ikke balsam etterpå. Kjente INGEN forskjell-og jeg bruker en nokså dyr balsam. Jeg tar kur èn gang i uka og de bruker bare balsam de gangene jeg bare vasker håret. Ikke alltid jeg gjør det heller faktisk; Recistance shampoen fra Kerastase eller Blond shampoen fra Loreal trenger man nesten ikkr bruke balsam etter!!
punkyB Skrevet 23. august 2005 Forfatter #6 Skrevet 23. august 2005 Det frisøren sa sånn ca. er at proteinkurer åpner porene i håret og balsamen lukker de etterpå . Ergo bruker man ikke balsam så kan jo håret skades fordi det blir stilt 'åpen for hugg'.
Gjest gjest1 Skrevet 23. august 2005 #7 Skrevet 23. august 2005 Bruker balsam etter proteinkurer. Etter andre kurer bruker jeg ikke balsam.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 23. august 2005 #8 Skrevet 23. august 2005 Jeg bruker balsam etter proteinkur, men ikke etter fuktighetskur.
smil Skrevet 23. august 2005 #9 Skrevet 23. august 2005 Hvordan vet man om det er en proteinkur man har?
Gjest Gjesta Skrevet 23. august 2005 #11 Skrevet 23. august 2005 Jeg bruker stort sett balsam etter kur.
Gjest En som vet Skrevet 24. august 2005 #12 Skrevet 24. august 2005 Her er noen svar på hvorfor det er lurt å bruke balsam etter proteinkur: Poenget er at når du bruker balsam føles håret deilig og mykt ut etterpå, ikke sant? Mens proteinkurer derimot har ofte ikke de ingrediensene i seg som får håret til å føles mykt og glatt, uten at det har noe å si for kvaliteten på produktet. Grunnen til at det derfor er lurt å bruke balsam etterpå er fordi da føles håret bedre ut! Det kan føles stritt og tuggete ut hvis du ikke bruker balsam. En annen grunn er at balsamen lukker "porene" i håret ditt så det ikke blir så lett skadet etter vask. Men du kan også lukke "porene" ved å avlslutte med kaldt vann. Balsam gjør også håret lettere å gre gjennom og det blir derfor også mindre slitt når du børster håret etter vask. Du trenger ikke være redd for at proteinkurene du har tatt ikke har hatt noen effekt på håret ditt, men bruker du balsam etterpå kan effekten av dem bli enda bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå