Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er delvis sykemeldt fra jobben. På grunn min helsetilstand har jeg blitt anbefalt og ikke jobbe dager etterhverandre. Vi jobber tett på hverandre jobb og er i kontakt med mange i løpet av en dag. Det er ikke sykehus eller helseinstitusjon.

Min arbeidsgiver har nå spurt om jeg ikke kan jobbe dager etterhverandre, dette på grunn av smittevernhensyn. Jeg sa jeg måtte tenke på det, men føler i hensyn til min helse at dette ikke er lurt. Kan min arbeidgiver pålegge meg å gjøre dette? I værste fall min helse forverre seg og jeg må bli mere sykemeldt. Samtidig ønsker jeg ikke være en vanskelig arbeidsgiver

Anonymkode: a42bc...b85

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er delvis sykemeldt fra jobben. På grunn min helsetilstand har jeg blitt anbefalt og ikke jobbe dager etterhverandre. Vi jobber tett på hverandre jobb og er i kontakt med mange i løpet av en dag. Det er ikke sykehus eller helseinstitusjon.

Min arbeidsgiver har nå spurt om jeg ikke kan jobbe dager etterhverandre, dette på grunn av smittevernhensyn. Jeg sa jeg måtte tenke på det, men føler i hensyn til min helse at dette ikke er lurt. Kan min arbeidgiver pålegge meg å gjøre dette? I værste fall min helse forverre seg og jeg må bli mere sykemeldt. Samtidig ønsker jeg ikke være en vanskelig arbeidsgiver

Hva slags grunnlag har sjefen for å bruke smittevernhensyn i denne sammenheng? Jeg skjønner ikke logikken...

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo en vikar for meg og han mente det var bedre om vi jobba sammenhengende dager, skjønner ikke helt logikken hans. Ingen av oss jobber jo andre steder innimellom.

Skrevet

Du kan få legen til å spesifisere i sykemeldingen at du ikke kan jobbe dager etter hverandre

AnonymBruker
Skrevet

Tja, det kan jo tenkes at lederen din mener at dersom dere kommer annenhver dag så vil dere mest sannsynlig bringe med dere smitte til arbeidsplassen dersom dere blir smittet, men ved å dele opp uka så er det litt mer 50/50 om dere er på jobb før symptomene evt. bryter ut ? 

Du kan få legen din til å spesifisere på sykmeldingen at du behøver en dag med hvile etter en dag på jobb. 

Anonymkode: d9973...0f7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...