AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Kommer kanskje ikke inn i Stavanger. Er det mulig å studere i Haugesund men bo i Stavanger? Jeg regner ikke med at det er obligatorisk oppmøte hver dag(sykepleie) Om det blir veldig krevende og ikke minst dyrt så er det gjerne et alternativ å ta det over 4 år på deltid? For jeg kan fint pendle langt 2 ganger i uken men helst ikke mer mtp utgifter og tid. Anonymkode: 02ea6...ad1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 Jeg hør med skolen i Haugesund hvor mye som er obligatorisk hvert semester og om de har noe erfaring. har bodd mange prbi Stavanger og jeg hadde ikke orket det selv.. men om det er to dager i uka hvert semester så går det vel om man er veldig gira Anonymkode: be6b4...ac8
Tabris Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 Jeg tok master i Kristiansand og bodde nær Stavanger (fire timer togtur). Jeg reiste ned når det var viktige samlinger og studerte ellers selv. Mistet jo selvsagt en del av det viktige klassemijøet og læring fra forelesningene, men utover det gikk det fint.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kommer kanskje ikke inn i Stavanger. Er det mulig å studere i Haugesund men bo i Stavanger? Jeg regner ikke med at det er obligatorisk oppmøte hver dag(sykepleie) Om det blir veldig krevende og ikke minst dyrt så er det gjerne et alternativ å ta det over 4 år på deltid? For jeg kan fint pendle langt 2 ganger i uken men helst ikke mer mtp utgifter og tid. Anonymkode: 02ea6...ad1 Tror en del er obligatorisk. Hør med høyskolen. Anonymkode: 1a0a4...338
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #5 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kommer kanskje ikke inn i Stavanger. Er det mulig å studere i Haugesund men bo i Stavanger? Jeg regner ikke med at det er obligatorisk oppmøte hver dag(sykepleie) Om det blir veldig krevende og ikke minst dyrt så er det gjerne et alternativ å ta det over 4 år på deltid? For jeg kan fint pendle langt 2 ganger i uken men helst ikke mer mtp utgifter og tid. Anonymkode: 02ea6...ad1 Nei. Nei det er for langt å pendle, og ikke minst dyrt med ferje og tunell. Hadde aldri gjort det. Da hadde jeg heller ventet å sett hvor jeg kommer inn før jeg prøvde å finne et sted å bo. Anonymkode: cab9f...04f 3
Aragorn ll Elessar Skrevet 9. mars 2021 #6 Skrevet 9. mars 2021 (endret) Tabris skrev (4 minutter siden): Jeg tok master i Kristiansand og bodde nær Stavanger (fire timer togtur). Jeg reiste ned når det var viktige samlinger og studerte ellers selv. Mistet jo selvsagt en del av det viktige klassemijøet og læring fra forelesningene, men utover det gikk det fint. Jeg har tatt den togruten mellom 500 og 1000 ganger i løpe av mitt liv, og det har aldri tatt fire timer. Det tar rundt tre timer. Endret 9. mars 2021 av Aragorn ll Elessar
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #7 Skrevet 9. mars 2021 Da jeg gikk sykepleie for et par år siden var det obligatorisk oppmøte så og si hver dag. Det varierte i perioder, men det er mye praktisk arbeid som det kreves at man deltar på. Er du bundet til å bo i Stavanger? Anonymkode: f6d5b...3ae 1
Akay Skrevet 9. mars 2021 #8 Skrevet 9. mars 2021 Kjøre bil tar deg 2 timer ca. Da har du en ferje som tidvis ikke går pga dårlig vær som du må være obs på. Ferje med bil tur/retur pluss bompenger og bensin koster deg fort 6-700. Var nok greiere før tenker jeg når flaggruten gikk og du kunne ta hurtigbåt opp. Men nå ville jeg ALDRI gjort det 3
Tabris Skrevet 9. mars 2021 #9 Skrevet 9. mars 2021 8 minutter siden, Aragorn ll Elessar said: Jeg har tatt den togruten mellom 500 og 1000 ganger i løpe av mitt liv, og det har aldri tatt fire timer. Det tar rundt tre timer. Ja, tre timer. Tror jeg tenker automatisk bilkjøring, som er ca fire timer.
Eeemil Skrevet 9. mars 2021 #10 Skrevet 9. mars 2021 Nei, den strekningen blir alt for lang. Hvis jeg måtte ha gjort det, ville jeg ha tatt bussen for å kunne sove der, men det vil kanskje ikke passe med praksistidene. Du går også glipp av viktig samvær med medstudenter. Jeg ville absolutt ha leid meg et rom i et kollektiv eller studentbolig om jeg var deg. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #11 Skrevet 9. mars 2021 1 hour ago, Aragorn ll Elessar said: Jeg har tatt den togruten mellom 500 og 1000 ganger i løpe av mitt liv, og det har aldri tatt fire timer. Det tar rundt tre timer. 1 hour ago, Tabris said: Ja, tre timer. Tror jeg tenker automatisk bilkjøring, som er ca fire timer. Tok faktisk ofte 3.5 time i min pendlerperiode... Tar like lang tid å kjøre. Frem til Moi er det raskest å kjøre, mellom Moi og Kristiansand er toget raskest og totalt er bil og tog like raskt. 🤓 Anonymkode: 2470f...ccb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå