Gjest Gjest_lene_* Skrevet 23. august 2005 #1 Skrevet 23. august 2005 har altså bestemt meg for å kjøpe både pc og kamera. og det skal gå fort. har null peiling i det hele tatt. hva skal jeg kjøpe??? blir nok mest for å ha bilder på pcen, kanskje noen spill og noe musikk. trådløst internett greie er vel også greit. hva bør jeg kjøpe? hva må jeg ha? hjelp meg.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2005 #2 Skrevet 23. august 2005 Hvilke krav setter du til kamera? (vekt, prisgrense, oppløsning, evt muligheter for ekstrautstyr osv osv.) Om du godtar "alt", så er det litt lettere å foreslå noe dersom du setter en smertegrense på pris.
Gjest Gjest_lene_* Skrevet 24. august 2005 #3 Skrevet 24. august 2005 gjerne mest mulig for penga både billig og bra liksom. om det går an da? og gjerne så lett som mulig. har en tendens til å pakke altfor tungt uansett jeg.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2005 #4 Skrevet 24. august 2005 Se om du finner et kamera som frister her. På denne sida er det også et forum hvor du kan spørre andre fotointeresserte om forskjellige ting ang foto og kamera. http://produkt.akam.no/vis_produsenter.php?cat_id=6 Her er det også tester av diverse kamera. Jungelen er stor, så hva som er best for deg kommer helt an på hva du har tenkt å bruke kameraet til. Vil du f.eks. ha et "pek og knips" kamera, eller vil du ha et kamera som du også kan bruke manuelle innstillinger på? Et par tips: Hold deg til kamera fra fabrikanter som er kjent for å produsere gode optikk og linser. Eksempel: Canon, Casio, Olympus. Det kan nok være fristende å kjøpe et kamera til 1000kr på Rimi, men all verdens oppløsning og zoom hjelper ikke dersom kameraoptikken er noe dritt. Dessuten kan det være greit å ha kjøpt i ei fagforretning dersom det skjer noe eller du lurer på noe ang kameraet. For all del ikke kjøp et kamera med under 3megapixler oppløsning. Anbefaler at du legger deg på rundt 5. Se etter hvor mye optisk zoom kameraet har. Ofte står det f.eks. 10 mpx men dette er stort sett optisk+digital zoom. Optisk zoom er det vi vil ha, og vi vil ha mest mulig av det! Sjekk hvilket minnekort kameraet bruker og sjekk prisene på slike kort fordi du må garantert kjøpe ekstra minnekort. Gå innom en fotoforretning og be om å få se og holde kameraene. Noen kamera er faktisk forbausende tunge. Dersom du kjøper et kamera som går på vanlige AA batteri, så kjøp deg en batterilader først som sist. Da sparer du både penger og slipper irritasjon når batteriene går tomme på julekvelden og du ikke har nye i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå