AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Som dette? https://www.instagram.com/p/CKcKQWCniun/ Anonymkode: 6a72b...44e 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 Jepp, skulle spise middag på kvelden på et seminar for jurister og advokater. Jeg hadde jeans, en genser jeg synes var fin og et par joggesko. Aldri følt meg så liten. Alle damene hadde kjoler og stiletthæler, og mennene hadde dress og slips, osv. Har ikke gjort den tabben igjen 😄 Anonymkode: e0a2b...fd9 14
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 En fest på ei bygd for mange år siden. Jeg kom i stiletthæler, kjole og sminket meg pent. De andre jentene hadde joggebukser og for store gensere. Følte meg veldig jålete og "byfis" 🙈 Anonymkode: a4089...32f 8
Sykepleierinnen Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 Ja, jeg bommet totalt i et bryllup en gang. Jeg kledde meg i min fineste kjole, og var nok nesten mer pyntet enn bruden. Hadde ikke fått med meg at det var en mer avslappet stil i det bryllupet enn det vanligvis er.
RockyRose Skrevet 9. mars 2021 #5 Skrevet 9. mars 2021 Så absolutt! Førkvelden til eit bryllup vart haldt på eit friluftslivsområde, der vi grilla og sat i gapahuk. Vi hadde same plass før vårt bryllup der dei fleste hadde vanlege kle og eg møtte opp i treningstights og vindjakke i vårt. I veninna mi sitt arrangement tenkte eg same enkle bekledning, men den gjengen er litt meir oppteken av sminke og pynt, så der kom eg til mange kjolar og skjørt 🙈😂
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En fest på ei bygd for mange år siden. Jeg kom i stiletthæler, kjole og sminket meg pent. De andre jentene hadde joggebukser og for store gensere. Følte meg veldig jålete og "byfis" 🙈 Anonymkode: a4089...32f Oi, var alle sammen 14 år? Når det er bygdefest her, så er det ikke nødvendigvis kjole, men det er høyhælte sko, fin, bukse og bluse, skjorte og finsko på gutta. Anonymkode: 5ea0b...098 7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #7 Skrevet 9. mars 2021 Min mann og jeg var en gang på date på en Michelin-restaurant i Oslo. Lite research var blitt gjort på forhånd fra oss begge, og vi troppet opp i blant annet olabukser. Pinlig. Det samme gjaldt en gang vi var på Klosteret restaurant i Oslo. Der overrasket han meg med at vi skulle ut, så jeg ante ikke hvor det var før vi kom dit. Fullstendig kræsj i kleskode der også. Flaut!! Så nå har vi lært. Slikt skal man sjekke på forhånd. Anonymkode: 731ae...49c 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #8 Skrevet 9. mars 2021 Ja, en fyr hadde invitert meg ut for å ta en øl. Jeg trodde vi skulle ta en øl på en pub, så hadde på meg vanlig fritidstøy. Han kommenterte ikke antrekket mitt, men jeg tenkte heller ikke over at han hadde på seg dress, tenkte bare at han kom rett fra jobb. Så viste det seg at han tok meg med på en jobb-greie der alle hadde pyntet seg langt utover kontorantrekk, og jeg passet virkelig ikke inn. Var dødsflaut! Anonymkode: 7e5ac...ed9 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #9 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oi, var alle sammen 14 år? Når det er bygdefest her, så er det ikke nødvendigvis kjole, men det er høyhælte sko, fin, bukse og bluse, skjorte og finsko på gutta. Anonymkode: 5ea0b...098 Nei, over 20. Damene likte meg ikke noe særlig og ville ikke snakke med meg. Følte meg ganske dum. Heldigvis var mennene greie, men det gjorde sikkert ikke saken noe bedre overfor damene 😅 Anonymkode: a4089...32f 7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #10 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, en fyr hadde invitert meg ut for å ta en øl. Jeg trodde vi skulle ta en øl på en pub, så hadde på meg vanlig fritidstøy. Han kommenterte ikke antrekket mitt, men jeg tenkte heller ikke over at han hadde på seg dress, tenkte bare at han kom rett fra jobb. Så viste det seg at han tok meg med på en jobb-greie der alle hadde pyntet seg langt utover kontorantrekk, og jeg passet virkelig ikke inn. Var dødsflaut! Anonymkode: 7e5ac...ed9 Det der var frekt. Hadde sagt i fra til daten at han dreit deg ut. Anonymkode: a4089...32f 12
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #12 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min mann og jeg var en gang på date på en Michelin-restaurant i Oslo. Lite research var blitt gjort på forhånd fra oss begge, og vi troppet opp i blant annet olabukser. Pinlig. Det samme gjaldt en gang vi var på Klosteret restaurant i Oslo. Der overrasket han meg med at vi skulle ut, så jeg ante ikke hvor det var før vi kom dit. Fullstendig kræsj i kleskode der også. Flaut!! Så nå har vi lært. Slikt skal man sjekke på forhånd. Anonymkode: 731ae...49c Hvordan var de andre kledd da? Anonymkode: a01c5...679
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #13 Skrevet 9. mars 2021 Bare med vilje. Nekter plent all slags form for "festlige" tema som omfatter å kle seg ut. Den tida jeg fortsatt festa valgte jeg alltid å gå med ordinære klær. Anonymkode: 904ec...640
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #14 Skrevet 9. mars 2021 Ja, jeg var på et slektstreff en gang. Mannen ga inntrykk av at det var uformelt og spontant. Fikk beskjed dagen før. Dro dit rett etter jobb ikledd jeans og genser. Alle andre var kledd i flotte kjoler og dress. Det var ikke noe særlig 🙈 Anonymkode: 5c932...167 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #15 Skrevet 9. mars 2021 Nei, har aldri bommet noe særlig. Eneste gangen var en coctail hvor jeg ikke visste en ambassadør var gjest, jeg ville brukt slips til dressen om jeg visste det. Men det var relativt uformelt (også i invitasjonen) for den slags kvelder, så jeg var ikke eneste mann uten slips. Anonymkode: 2089d...9e9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #16 Skrevet 9. mars 2021 Jeg gjør som Donald og går alltid i matrosdress, da er jeg kledd for en hver anledning Anonymkode: 352fb...104 13
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #17 Skrevet 10. mars 2021 Vi skulle spille håndball i en turnering. Alle skulle gå helsvart. Jeg hadde ikke fått det med meg og kom i knallrosa. Flaut, men var bare 12 år. Anonymkode: 5c4cd...9cf
Hannah80 Skrevet 10. mars 2021 #18 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gjør som Donald og går alltid i matrosdress, da er jeg kledd for en hver anledning Anonymkode: 352fb...104 Herlig😂😂 3
SPOCA Skrevet 10. mars 2021 #19 Skrevet 10. mars 2021 Var i dåp, og jeg tok på meg bunaden min. For meg er dåp nesten sidestilt med en konfirmasjon, og jeg er vant til at man pynter seg. Og bunad er liksom det flotteste plagget jeg har. Det var invitert til kirken (jeg var fadder) og lokale var leid med mat, kaker og festligheter. Festlokalet var flott pyntet (jeg var innom før selve dåpen for å hjelpe til). Jeg stusset ikke først, lokalet var så flott og tenkte at her har man gjort seg flid. Men nesten ingen av de 40 inviterte hadde pyntet seg til dåpen. Far til dåpsbarnet hadde ikke giddet å ta på seg dress, og flere gikk rundt i det jeg vil kalle hverdagsklær. Jeg synes det hele var merkelig. Jeg var dog ikke den eneste, så vi var en salig blanding av en minoritet med utenforstående gjester (jeg var ikke en del av familien, men fadder til dåpsbarnet) som gikk i dress, finkjoler og bunader (jeg var heldigvis ikke den eneste) - og en hel familie som gikk i jeans og t-skjorter. Merkeligste opplegget jeg noen gang har vært på. 21
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #20 Skrevet 10. mars 2021 Ja, i begravelsen til min biologiske far. Jeg har aldri hatt kontakt med han, men valgte å gå. Jeg hadde på meg sort kjole, sort penkåpe og høyhælte sorte sko. Selv om jeg visste at han hadde vært i et litt rufsete miljø, ble jeg litt overrasket over at alle de andre av begge kjønn kom i joggesko, jeans og allværsjakker. Anonymkode: f18f1...75a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå