AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Hei! Jeg har slitt med å styrke bekkenbunnsmusklaturen. Har også underlivsprolaps.Blitt sjekket at jeg gjør det riktig,meeeen etter kniping i noen år og lite effekt vil jeg prøve en elektrisk bekkenbunnstrener. Har noen god erfaring med den?? Den sender elektriske impulser og det skjer av seg selv.Er det verdt pengene?Noen som har vært kjempe svak og blitt MYE sterkere av en slik apparat?? håper på gode tilbakemeldinger Anonymkode: aa2f3...c24
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Jeg har slitt med å styrke bekkenbunnsmusklaturen. Har også underlivsprolaps.Blitt sjekket at jeg gjør det riktig,meeeen etter kniping i noen år og lite effekt vil jeg prøve en elektrisk bekkenbunnstrener. Har noen god erfaring med den?? Den sender elektriske impulser og det skjer av seg selv.Er det verdt pengene?Noen som har vært kjempe svak og blitt MYE sterkere av en slik apparat?? håper på gode tilbakemeldinger Anonymkode: aa2f3...c24 Har trent med et slikt apparat i samarbeid med fysio. Etter flere måneder med daglig trening var det marginal forskjell. Min skade er umulig å trene opp. Mistanken er at deler av muskulaturen er ødelagt. Anonymkode: a6a7f...c21 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har trent med et slikt apparat i samarbeid med fysio. Etter flere måneder med daglig trening var det marginal forskjell. Min skade er umulig å trene opp. Mistanken er at deler av muskulaturen er ødelagt. Anonymkode: a6a7f...c21 Ååå nei!!!!:( Så det er en mulighet for at jeg har en skade for livet...men å leve med en svak bekkenbunn skaper jo mange fysiske (ikke minst psykiske) plager...Å trene er vanskelig med en svak bekkenbunn. hvis jeg har det du har,er dette noe man kan gjøre noe med?:( Anonymkode: aa2f3...c24
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 Vet ikke om dette er det du er ute etter. Men jeg kan varmt anbefale denne: https://www.sinful.no/perifit-kegel-bekkenbunnstrener Jeg har merket at en ting har forbedret seg, jeg er oppe mindre om natten på do. Grafene viser også at jeg har forbedret meg på flere området. Blant annet så strevde jeg mye med å slappe av, og har blitt bedre på det 😄 Anonymkode: efbf7...51b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #5 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vet ikke om dette er det du er ute etter. Men jeg kan varmt anbefale denne: https://www.sinful.no/perifit-kegel-bekkenbunnstrener Jeg har merket at en ting har forbedret seg, jeg er oppe mindre om natten på do. Grafene viser også at jeg har forbedret meg på flere området. Blant annet så strevde jeg mye med å slappe av, og har blitt bedre på det 😄 Anonymkode: efbf7...51b Godt å høre!!! nei jeg tenkte mer på en som gor ut elektriske impulser og kniper for deg Anonymkode: aa2f3...c24
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Skrevet 9. mars 2021 Jeg prøvde en gjennom fysioterapeut. Hadde ingen funksjon. Måtte til slutt opereres, det hjalp veldig. Det er ca ti år siden. Anonymkode: 576a7...743
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #7 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg prøvde en gjennom fysioterapeut. Hadde ingen funksjon. Måtte til slutt opereres, det hjalp veldig. Det er ca ti år siden. Anonymkode: 576a7...743 Oi?!? hva opererte du deg for da? jeg har underlivsprolpas.Dem sier dem kan opererere etter barn men jeg må fortsatt trene bekkenbunnsmusklaturen. Hva gjør du da? Anonymkode: aa2f3...c24
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #8 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ååå nei!!!!:( Så det er en mulighet for at jeg har en skade for livet...men å leve med en svak bekkenbunn skaper jo mange fysiske (ikke minst psykiske) plager...Å trene er vanskelig med en svak bekkenbunn. hvis jeg har det du har,er dette noe man kan gjøre noe med?:( Anonymkode: aa2f3...c24 Jeg har/hadde ikke prolaps. Er operert for urininkontinens. Svak bekkenbunn må jeg bare leve med. Plager meg ikke nevneverdig i hverdagen. Hva fremtiden bringer vet jeg ikke. For min del er det bare godt å få slippe følelsen av at jeg gjør noe feil. At jeg kunne knipe meg ut av ting. Opplever at ansvaret for slike plager legges på kvinnen, noe som er helt urimelig. Du kan forresten sjekke ut hypopressiv trening. Det fungerer for en del, selv hadde jeg dessverre ingen effekt av dette heller. Anonymkode: a6a7f...c21 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #9 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Godt å høre!!! nei jeg tenkte mer på en som gor ut elektriske impulser og kniper for deg Anonymkode: aa2f3...c24 Ingen lettvinte varianter hjelper på sikt. At den skal gjøre jobben for deg og i tillegg gi gode resultater er som oftest for godt til å være sant. Anonymkode: 8750a...b56 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #10 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen lettvinte varianter hjelper på sikt. At den skal gjøre jobben for deg og i tillegg gi gode resultater er som oftest for godt til å være sant. Anonymkode: 8750a...b56 Nå er det på ingen måte så lettvint. Ja, den elektriske stimuleringen gjør at musklene trekker seg sammen, men man må også knipe for egen maskin i tillegg. Det er mer ment som en veileder og gjør på ingen måte hele jobben. Kan sammenlignes med frivekter og treningsapparater. Selv om man ikke må stabilisere ved bruk av apparater, må man allikevel løfte vekta. Anonymkode: a6a7f...c21
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #11 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har/hadde ikke prolaps. Er operert for urininkontinens. Svak bekkenbunn må jeg bare leve med. Plager meg ikke nevneverdig i hverdagen. Hva fremtiden bringer vet jeg ikke. For min del er det bare godt å få slippe følelsen av at jeg gjør noe feil. At jeg kunne knipe meg ut av ting. Opplever at ansvaret for slike plager legges på kvinnen, noe som er helt urimelig. Du kan forresten sjekke ut hypopressiv trening. Det fungerer for en del, selv hadde jeg dessverre ingen effekt av dette heller. Anonymkode: a6a7f...c21 Takk!Med denne skaden,kunne du knipe? når du prøvde sånn hypopressivtrening,fikk du til knipingen?Jeg føler at sikkelig sug.Men veit ikke om det er utført helt riktig Anonymkode: aa2f3...c24
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #12 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nå er det på ingen måte så lettvint. Ja, den elektriske stimuleringen gjør at musklene trekker seg sammen, men man må også knipe for egen maskin i tillegg. Det er mer ment som en veileder og gjør på ingen måte hele jobben. Kan sammenlignes med frivekter og treningsapparater. Selv om man ikke må stabilisere ved bruk av apparater, må man allikevel løfte vekta. Anonymkode: a6a7f...c21 Ååå? Sykehuset har sent henvisning så jeg kan prøve.Dem sa at man ligger i 20 min og maskinen utfører jobben. Dem vet at jeg klarer å knipe og kniper riktig muskel. Så skal man knipe samtidig som maskinen? Anonymkode: aa2f3...c24
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #13 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk!Med denne skaden,kunne du knipe? når du prøvde sånn hypopressivtrening,fikk du til knipingen?Jeg føler at sikkelig sug.Men veit ikke om det er utført helt riktig Anonymkode: aa2f3...c24 Ja, jeg får til å knipe, men ikke hardt nok. Selv etter lang trening klarte jeg kun å komme opp helt på grensen til normalområdet. Du skal ikke knipe ved hypopressiv trening. Sug er egentlig en god beskrivelse, føles som om bekkenbunnen heiser seg opp. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ååå? Sykehuset har sent henvisning så jeg kan prøve.Dem sa at man ligger i 20 min og maskinen utfører jobben. Dem vet at jeg klarer å knipe og kniper riktig muskel. Så skal man knipe samtidig som maskinen? Anonymkode: aa2f3...c24 Maskinen klarer ikke gi veldig sterke sammentrekninger. Mitt opplegg var variert. Noen gang skulle jeg bare la maskinen jobbe og prøve å kjenne godt etter, men for det meste skulle jeg knipe sammen med stimuleringen. Hvilket program du får avhenger sikkert av dine spesifikke vansker. Fint du får apparat fra sykehuset, det gjorde jeg også og da er det gratis. Anonymkode: a6a7f...c21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå