Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ble planene realisert? :)

Anonymkode: b326d...713

Tipper svaret er nei, da TS verken hadde kapital, forretningsplan, markedsanalyse eller budsjett.

Bokhandel som selger suppe ? Ja, da må man ha et godkjent kjøkken, som er såpass dyrt at man like gjerne kan droppe hele suppa. 

Anonymkode: ae079...0b8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Garantert en grunn til at bokhandelen som var der du bor, at den ble lagt ned. Du sier du bor på et mindre sted, du skal da ikke se bort fra at det ikke er lønnsomt å drive bokhandel der, og det var nok grunnen til at den som var der ble lagt ned også...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 16.20):

Ønsker ikke å være i en kjede, men enkeltstående.

Hvor mange slike er det i Norge? 2? Om en ikke tar med brukthandlen. Dette blir vanskelig tror jeg, men det er jo bare å begynne planleggingen sånn på oprdentlig, så ser du om det er liv laga eller ikke. Kanskje du må kjøre cafe+bok eller noe slikt, men det ser du når dy begynner å tygge på tallene vel?

Anonymkode: f5862...dbb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 16.20):

Jeg bor på en mindre plass der bokhandelen ble nedlagt for 1,5 år siden. Vet det er store ønsker om å få tilbake en bokhandel. Jeg er veldig interessert i bøker, leser mye, har jobbet i bokhandel tidligere, har tenkt tanken i flere år (uten å egentlig sett for meg at det er noe jeg faktisk kommer til å gjøre) og har generelt stoor pågangsvilje når det gjelder dette; jeg tenker på å åpne bokhandel! Jeg har masse ideer og visjoner rundt dette, men ingen erfaring innen det å starte noe eget osv osv. Ønsker ikke å være i en kjede, men enkeltstående.

Er det noen her som har startet egen bokhandel, erfaringer rundt dette e.l.?

Anonymkode: 90aa3...ed9

Vil du bruke alle sparepengene dine, jobbe livet av deg i 1 år, stifte masse gjeld, leve på minimumslønn før du går konk etter max et år? Go on!

Bokhandler er på tur ut. Det er knapt nok grunnlag for å drifte uten underskudd i store byer. Du bor på et lite sted, bokhandelen ble lagt ned. Hvorfor tror du den ble nedlagt? Neppe som følge av at den gikk godt.. Hvordan i all vide verden kan du tro at DU skal få det til? 

Skjønner meg ikke på hva som driver folk som har så sinnsykt dumme ideer. Bor på et middels tettsted, og blir like overrasket hver gang noen tror de skal bli millionærer på å starte  egen business.., I 99,999% av tilfellee har de konka så det griner etter max et års drift.., 

Bruk pengene dine på noe annet. Dette er neppe liv laga. Mage kan ønske seg den bokhandelen. Men når de får samme boka til 50% av prisen på nett, fraktfritt tilsendt til postkassa innen noen få dager, da går de ikke til deg og kjøper den.
Du skal selge ganske mange bøker i året på et lite sted for å finansiere lønn til deg selv, husleie, strøm, utsyr, moms, skatt, forsikringer, vinterbrøyting, strøing, reklame, belysning, renhold, vaskemidler, og alt annet som koster penger i en bedrift. Bare banksystem og betalingsløsning koster en formue. Ikke glem regnskapsfører. Ingenting er gratis, og alt må trekkes fra før du kan ta ut lønn til deg selv. Etter bolig og strøm er betalt så ville du etter stalige satser for livsopphold måtte ha rundt 10K til livsopphold for å kunne leve forsvarlig, om du er enslig… You do the math…, 

Lykke til. 

Anonymkode: 75e8d...755

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...