AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Jeg har familie på en annen kant av landet, og vi tenkte oss dit i påskeferien. Jeg har ikke sett familien min siden i sommer, men nå blir jeg i tvil. Er det innafor å ta fly direkte mellom to byer? Det er ca samme smitte i begge byene. Vi skal ikke innom Oslo eller Østlandet Anonymkode: 7d025...355
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 Du får nesten forholde deg til gjeldene regler på det tidspunktet du vil reise. Vanskelig å forutse. Anonymkode: 5a875...ade 13
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 Kommer til å kjøre på hytta, ja. Anonymkode: 627d4...1b6 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du får nesten forholde deg til gjeldene regler på det tidspunktet du vil reise. Vanskelig å forutse. Anonymkode: 5a875...ade Per dags dato fraråder de vel fritidsreiser, men det er ikke et forbud Anonymkode: 7d025...355
Hurrahei Skrevet 9. mars 2021 #5 Skrevet 9. mars 2021 Ja. Kommer til å fylle opp bilen her hjemme m matvarer, så dra til hytten i nabokommunen.. Der skal vi kose oss hele påsken uten å møte noen andre enn fugler og fisker! Min mann, meg og ett barn 😇 9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Skrevet 9. mars 2021 Det er ikke innafor, synes jeg, men sikkert mange som kommer til å reise uansett hva som er anbefalt. Anonymkode: eaeb6...dc1 10
Ulrikke Skrevet 9. mars 2021 #7 Skrevet 9. mars 2021 Kommer til å se an hvordan det ser ut når påsken nærmer seg. Er evt snakk om en biltur til hytte i samme fylke, men annen kommune. Bor et sted med ekstrem smitte nå, så sannsynligvis blir vi hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #8 Skrevet 9. mars 2021 Hurrahei skrev (1 minutt siden): Ja. Kommer til å fylle opp bilen her hjemme m matvarer, så dra til hytten i nabokommunen.. Der skal vi kose oss hele påsken uten å møte noen andre enn fugler og fisker! Min mann, meg og ett barn 😇 Heldige dere er. Vi har ikke hytte og ser for meg ar påsken blir lang ved å bare være hjemme. Ts Anonymkode: 7d025...355 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #9 Skrevet 9. mars 2021 Ser ikke problemet med indre dere reiser fra eller til et område med mye smitte. Vi blir hjemme, men det er fordi det ikke er aktuelt å besøke vår familie, da de er i utlandet. Anonymkode: f6024...d79
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #10 Skrevet 9. mars 2021 Kommer an på tenker jeg. Jeg reiser på hytta sammen med kjæresten. Vi to er sammen hele tiden, og skal ikke treffe noen andre. Har testet oss tre ganger hver begge to, uten symptomer. Du får jo snakke med familien og høre hva de mener. Er dine foreldre vaksinert? Evt. om dere bør teste dere før dere drar. Anonymkode: 627d4...1b6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #11 Skrevet 9. mars 2021 Det er svært egoistisk å planlegge flyreiser i en tid der vi på Østlandet får livene våre tilnærmet ødelagt av koronarestriksjoner. Anonymkode: 38fd6...e8d 10
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #12 Skrevet 9. mars 2021 Ja, vi reiser til besteforeldre i annen kommune, samme fylke. Kjører bil dit. Ingen av kommunene har noe smitte. Troms. Anonymkode: 810c4...d67 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #13 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er svært egoistisk å planlegge flyreiser i en tid der vi på Østlandet får livene våre tilnærmet ødelagt av koronarestriksjoner. Anonymkode: 38fd6...e8d Vi på Østlandet rammes jo av koronarestriksjoner fordi det er mye smitte her, ikke fordi folk flyr fra Ålesund til Stavanger. Jeg er forøvrig dritt lei av å sperres inne fordi en gjeng på Stovner ikke klarer å følge reglene, men slik er det nå. Jeg gir dette til mai, så reiser jeg utenlands uansett. Det begynner å bli kos med misnøye her i landet. Anonymkode: 627d4...1b6 5
Arkana Skrevet 9. mars 2021 #14 Skrevet 9. mars 2021 Vi har familie på forskjellige kanter av landet og ville vanligvis reist dit i påsken, men vi skal ingen steder i år. Jeg synes vel på generell basis at dette ikke er tiden for å forflytte seg mellom landsdeler med mindre det er nødvendig. 8
Cata Skrevet 9. mars 2021 #15 Skrevet 9. mars 2021 Neppe. Nå kan jeg jo kjøre bil og redusere smittefare på det viset men det er i lengste laget å kjøre og vi har mer smitte her enn kommunen familien bor i så det er vel ikke helt tilrådelig selv om min mor har fått vaksinen.
Arkana Skrevet 9. mars 2021 #16 Skrevet 9. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi på Østlandet rammes jo av koronarestriksjoner fordi det er mye smitte her, ikke fordi folk flyr fra Ålesund til Stavanger. Jeg er forøvrig dritt lei av å sperres inne fordi en gjeng på Stovner ikke klarer å følge reglene, men slik er det nå. Jeg gir dette til mai, så reiser jeg utenlands uansett. Det begynner å bli kos med misnøye her i landet. Anonymkode: 627d4...1b6 Typisk samme idioti som fra Molde-ordføreren. Null forståelse for at det er langt enklere å slå ned på smitte i en bitteliten by i distrikts-Norge framfor i stor-Oslo. Folk på østlandet er ikke mindre flinke til å følge reglene. Det er jo bare direkte tåpelig at noen og tror de vet så mye om hva som foregår et helt annet sted, samtidig som de selv lever et svært mye friere liv enn i Oslo. Endret 9. mars 2021 av Arkana 15
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #17 Skrevet 9. mars 2021 Vi reiser på hytta i nabokommunen. Gjør som en over her: fyller opp bilen med alt vi trenger av mat, drikke og ting hjemme så slipper vi å innom noen plass/møte folk. Jeg hadde nok ikke ville fly i påska, men kjøre bil uten å stoppe innom noen plass på veien ser jeg ikke på som noe stort problem Anonymkode: bc3a0...e03 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #18 Skrevet 9. mars 2021 Arkana skrev (2 minutter siden): Typisk samme idioti som fra Molde-ordføreren. Null forståelse for at det er langt enklere å slå ned på smitte i en bitteliten by i distrikts-Norge framfor i stor-Oslo. Folk på østlandet er ikke mindre flinke til å følge reglene. Det er jo bare direkte tåpelig at noen og tror de vet så mye om hva som foregår et helt annet sted, samtidig som de selv lever et svært mye friere liv enn i Oslo. Jeg bor i Oslo. Det er jo ikke til å stikke under en stol at smitten er veldig mye høyere i enkelte bydeler, og at innbyggeres holdning til myndigheter og restriksjoner er veldig ulik. Anonymkode: 627d4...1b6 8
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #19 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg bor i Oslo. Det er jo ikke til å stikke under en stol at smitten er veldig mye høyere i enkelte bydeler, og at innbyggeres holdning til myndigheter og restriksjoner er veldig ulik. Anonymkode: 627d4...1b6 De bør åpne Oslo og stenge enkelte bydeler Anonymkode: eaeb6...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #20 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er svært egoistisk å planlegge flyreiser i en tid der vi på Østlandet får livene våre tilnærmet ødelagt av koronarestriksjoner. Anonymkode: 38fd6...e8d Forstår tankegangen, men nå er det jo i Oslo det er mest smitte. Anonymkode: 7d025...355 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå