AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Ville du ringt og snakket med sjefen til din mann hvis dere har fått ett krav på en altfor høy sum pga ubetalte regninger? Min mann later som ingenting og blir helt handlingslammet. Han drar på jobb og når jeg spør om han har snakket med pengekreverne så har han ikke hatt tid. Han er heller på jobb enn å hjelpe meg å ordne opp i dette. Det er ikke bare mitt ansvar. Men jeg føler at sjefen burde vite at han faktisk sliter. Nå tenker jeg på at jeg kommer meg ingen vei med ham, dette har skjedd for mange ganger. Same old story, mange som har det slik og tenker at man må hjelpe samboeren, så går man i fella igjen. At man aldri lærer.. sånn nå vil jeg bare ha svar på om jeg skal si i fra. Jeg vil ikke ha svar fra de som vil være bedrevitere. Jeg vet hva jeg skal gjøre resten. Anonymkode: 3626a...e99
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 Mulig jeg ikke forstår dette helt, men hva ønsker du å oppnå med å ringe sjefen? Er det høyere lønn / forskudd? Anonymkode: 3f8b8...247 19
Leo Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 (endret) Men din manns sjef/leder har vel strengt tatt ingenting med dette å gjøre og det er heller ikke sikkert at det er så lurt at han eller hun får vite om det. Og hvis han eller hun skal informeres så bør det være opp til din mann og ikke noe du bør gjøre bak ryggen hans. Ut over det så må mannen din evt. ta fri/ferie for å rydde opp i dette. Ubetalte regninger er ikke gyldig grunn til fravær. Endret 9. mars 2021 av Leo 9
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 Forstår ikke helt hva du mener jeg heller. Hvorfor skal du ringe sjefen hans? Er det han som har sendt kravet?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #5 Skrevet 9. mars 2021 Skulle ønske sjefen til mannen min kunne betale regningene hans, og ta ned dosete når mannen er ferdig på do Anonymkode: c7b0f...5cf 11
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #7 Skrevet 9. mars 2021 Hva tenker du det skal oppnå å kontakte arbeidsplassen til mannen din? Det er hans oppgave å betale egne regninger, og dere begge sine oppgaver å betale felles regninger. Om mannen din ikke tar tak i oppgavene sine hjemme har sjefen mer enn nok med å skjøtte ham på jobb til å skulle prøve å ta et slags forelderansvar overfor ham, og om du er lei av at han ikke hører på deg får du heller snakke med familie eller liknende heller enn å skulle involvere utenforstående. Som et separat tips tror jeg det har mye mer for seg å bare ta den telefonen til pengeinnkreverne selv heller enn å skulle ringe sjefen for å be mannen din ringe dem. Er dette et vedvarende problem får du jo vurdere om mannen din bidrar nok på andre måter til at det går greit at du må ta dette selv eller om det må tas grep, men det å gå og vente på at han skal ta sin del av jobben mens gebyrene tikker inn blir jo litt som å se på at det er brann og ikke gjøre noe fordi du kasta på et par bøtter med vann, så nå er det noen andres tur til å kaste på noen. Anonymkode: 786e2...12c 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #8 Skrevet 9. mars 2021 Herregud...... sladre til sjefen om at mannen din har torpedoer etter seg? Anonymkode: 4cb95...8db 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #9 Skrevet 9. mars 2021 Vel, han må jo på jobb, det hjelper ikke å sitte hjemme. Men det er klart han må ringe kreditorene, det pleier å ordne seg om man bare tar kontakt for å få en nedbetalingsplan eller noe. Sjefen hans burde dere strekke dere langt for å ikke blande inn i dette synes jeg. Anonymkode: dfb44...151 2
Gjest Smeltemann Skrevet 9. mars 2021 #10 Skrevet 9. mars 2021 Hvem er det som har pengekravet da? Hva vil du sjefen skal gjøre?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #11 Skrevet 9. mars 2021 Æsj.. selvsagt ble det misforstått.. jeg legger den død.. orker ikke! Anonymkode: 3626a...e99
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #12 Skrevet 9. mars 2021 Jeg skjønner heller ikke hvordan sjefen kommer inn i problemstillingen her. Hvorfor burde sjefen vite at mannen din sliter? Og er det ikke bra at mannen din faktisk drar på jobb og tjener penger så han kanskje kan få mulighet til å en gang betale dette kravet? 🤔 Anonymkode: 0fdda...652 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #13 Skrevet 9. mars 2021 Er sjefen en god venn av dere? Anonymkode: 0fdda...652
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #14 Skrevet 9. mars 2021 Ts . Jeg mente at han ddt er en grunn til at mannen er sliten og lei for han har så vanskelig kjærring hjemme. Jeg tenkte på det mentale.. skjønn ironien da.. Anonymkode: 3626a...e99
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #15 Skrevet 9. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Æsj.. selvsagt ble det misforstått.. jeg legger den død.. orker ikke! Anonymkode: 3626a...e99 Din egen feil at du ikke forklarer ordentlig hva som har skjedd her da...... Anonymkode: 4cb95...8db 10
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #16 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Æsj.. selvsagt ble det misforstått.. jeg legger den død.. orker ikke! Anonymkode: 3626a...e99 Misforstått? Du må da forklare hva du mener. Hvorfor mener du at sjefen til mannen din bør vite at mannen din sliter økonomisk? Og hva vil det eventuelt hjelpe? Du skriver "pengekreverne".. Er det vanlige kreditorer eller snakker vi om pengeinnkrevere, altså torpedoer? Du sier du vil ha svar på om du skal si ifra... Nei, må jeg svare da. Anonymkode: 50563...3e9 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #17 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ts . Jeg mente at han ddt er en grunn til at mannen er sliten og lei for han har så vanskelig kjærring hjemme. Jeg tenkte på det mentale.. skjønn ironien da.. Anonymkode: 3626a...e99 Du bør lese deg opp på hva ironi er... Igjen, hvorfor mener du at sjefen skal vite det? Kanskje han allerede vet? Kanskje jobben hans er hans "fristed"? Anonymkode: 50563...3e9 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #18 Skrevet 9. mars 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Ts . Jeg mente at han ddt er en grunn til at mannen er sliten og lei for han har så vanskelig kjærring hjemme. Jeg tenkte på det mentale.. skjønn ironien da.. Anonymkode: 3626a...e99 Forstår jeg deg rett om jeg gjetter at du ønsker å informere din manns sjef om hans mentale situasjon, som ikke er optimal for tiden? Er det for å få sjefen til å kreve litt mindre av han på jobb, slik at din mann kan "hente seg inn igjen" og klare å bistå hjemme med å løse det økonomiske krøllet? Er det dét du mener? Anonymkode: 97169...cf7 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #19 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ts . Jeg mente at han ddt er en grunn til at mannen er sliten og lei for han har så vanskelig kjærring hjemme. Jeg tenkte på det mentale.. skjønn ironien da.. Anonymkode: 3626a...e99 🤷♀️ Anonymkode: b455e...565
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #20 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forstår jeg deg rett om jeg gjetter at du ønsker å informere din manns sjef om hans mentale situasjon, som ikke er optimal for tiden? Er det for å få sjefen til å kreve litt mindre av han på jobb, slik at din mann kan "hente seg inn igjen" og klare å bistå hjemme med å løse det økonomiske krøllet? Er det dét du mener? Anonymkode: 97169...cf7 Dette er jo uansett ikke noe som sjefen og jobben har noe med. Skal jobben tape på tull som en ansatt har rotet seg opp i privat? Skal han "hente seg inn" må han jo ta ut ferie, evt høre med legen om sykemelding. Anonymkode: b455e...565 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå