Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjære samboers onkel og tante som han har vokst opp hos og dermed er babyen vår sine «besteforeldre», kommer ofte på besøk hit for å kose og leke med han. Han er snart 4 måneder, bitteliten og forsvarsløs. Nå under korona så er jeg livredd for at han skal bli smittet. Begge besteforeldrene jobber i helsevesenet og har tatt første vaksina, og mener derfor at det ikke er noe problem at de koser, nusser og bærer babyen vår. Samboer er enig med de, men jeg liker det ikke. Jeg er også så konfliktsky, så jeg vegrer meg sånn for å si noe til de. Samboer mener jeg er sær. Men jeg syns det er ekkelt at bestemoren skal drive og kysse og kose på babyen min, og spesielt nå under pandemien.

Er det noen som står overfor lignende problem? Hva ville dere gjort? Er jeg virkelig så sær?

Anonymkode: 83eb6...2b6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de tatt vaksinen  så jeg ikke problemer med det, de er vel forsiktig  ang hygiene osv. Jeg lar beste forledre til min baby b kose med min baby.  Farmor har tatt vaksinen,  min mor  har ikke :) skjønner at du vil være forsiktig  pga covid,  og det er jo du som bestemmer,  men jeg skjønner at de vil leke med barnebarnet ^^ 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da får du be de gi faen da, og med det ødelegge et godt besteforelder-forhold. 

Anonymkode: 79f14...792

Hold deg saklig, takk. Dette har ingenting med å ødelegge et besteforeldreforhold, men å beskytte det aller kjæreste jeg har mot et virus som kan ha ettervirkninger vi ikke vet noe om.

Ts

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Marai skrev (1 minutt siden):

Har de tatt vaksinen  så jeg ikke problemer med det, de er vel forsiktig  ang hygiene osv. Jeg lar beste forledre til min baby b kose med min baby.  Farmor har tatt vaksinen,  min mor  har ikke :) skjønner at du vil være forsiktig  pga covid,  og det er jo du som bestemmer,  men jeg skjønner at de vil leke med barnebarnet ^^ 

Det hadde vært fint om de var hygieniske og holdt avstand, men de skal absolutt kysse på ham.. det er jo sånn det smitter

• Liker 2
Skrevet
Marai skrev (2 minutter siden):

De er jo like smittebærende selv om de er vaksinert. 

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg syns du er sær. Går du på butikken eller lar  du faren kose med han?  Like mye smitte der.

Jeg stoler mer på de som jobber i  helsevesenet med tanke på smitte.

Jeg regner med at du nekter din egen mor også TS? 

Anonymkode: 28b72...bf4

Min mor bor ikke i Norge da min familie ikke er herfra. Ingen av de har fått møte min baby pga. covid.

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Jeg også synes du overdriver.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hold deg saklig, takk. Dette har ingenting med å ødelegge et besteforeldreforhold, men å beskytte det aller kjæreste jeg har mot et virus som kan ha ettervirkninger vi ikke vet noe om.

Ts

Jeg skjønner deg. 

Jeg syns folk skal være veldig sensitive mtp å troppe opp i andres familier og kreve ting. Det er du som bestemmer . Muligens føler du ekstra beskyttelsestrang overfor baby grunnet naturlige hormoner i forb med svangerskap. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Viki6 skrev (Akkurat nå):

Nettopp! Og det er det det ser ut som at de og folk generelt ikke forstår.

ts

• Liker 7
Skrevet

Du har to valg:
enten si "jeg ønsker ikke at dere gjør dette" eller svelge denne kamelen

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hadde vært fint om de var hygieniske og holdt avstand, men de skal absolutt kysse på ham.. det er jo sånn det smitter

Du som bestemmer,  jeg lar dem kose med min baby,  synes det er  så hyggelig at de vise så stor interesse for min lille, og jeg vet at  de er veldig på når det kommer til reglene. Jeg stoler 100% på dem :) jeg skjønner poenget ditt også,  men jeg hadde  ikke sagt til mine at de ikke fikk lov.

• Liker 9
Skrevet
Viki6 skrev (3 minutter siden):

Det er jeg fult klar over :)

Skrevet

Jeg lurer også på om dette betyr at ingen får "kose" med barnet eller om dette gjelder bare hans familie? 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Er enig med din samboer, du er sær. Det er helt normalt at besteforeldre får kose med barnebarnet sitt. 

Anonymkode: f06bf...556

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer også på om dette betyr at ingen får "kose" med barnet eller om dette gjelder bare hans familie? 

Hvis du leser hele tråden, så bor som jeg sa min familie ikke i Norge, da jeg ikke er herfra. Ingen i familien min har møtt vår baby pga. covid. Ja, dette gjelder alle utenom meg og min kjære. Han har en kontorjobb med lite menneskelig kontakt og er streng med munnbind. Svigers jobber i helsevesenet som helsefagarbeidere og er mye i kontakt med folk. De har kun fått første vaksine, og vaksinene vil ikke hindre smitte.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er enig med din samboer, du er sær. Det er helt normalt at besteforeldre får kose med barnebarnet sitt. 

Anonymkode: f06bf...556

Klart det er normalt. Men hvis du ikke er oppdatert på nyhetene, så er det en pandemi som herjer i verden og er særlig ille her nå i Norge. Hvor mange ganger må jeg pressisere at det er pga. covid jeg er bekymret?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de jobber som helsefagarbeidere jobber de kanskje på sykehjem? Der er de fleste vaksinert, og de har veldig strenge regler for besøk o.l så ville overhode ikke vært bekymret mtp at de jobber i helsevesenet. Synes du er ekstremt sær,men du om det.

Anonymkode: 77d8f...5c3

• Liker 12
Skrevet

Alle vet det er covid som herjer i verden nå. Greia er at det kan hende at vi ikke blir kvitt eller at det vil ta flere år før covid forsvinner . Hvor lenge har du tenkt å holde besteforeldre  utenfor da?  Man kan jo ikke stoppe helt opp med å leve. Det viktige  er de tar forhånd regel som rejeringen kommer med:)

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...