AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Hvor lang tid tar det fra man setter en avlegger i jord til man vet om den har "overlevd"? Jeg gjorde det for 2 uker siden og er så spent på om den kommer til å klare seg 🌿 Anonymkode: f6ccf...7e5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 Om den ikke dør, går det nok bra. Om det har gått to uker og den fremdeles står oppreist, bladene ser friske ut osv, har det sikkert gått bra. Men hva slags plante er det? Noen planter går det fint å bare sette avleggerne rett i jord, mens med veldig mange avleggere må man ha disse stående i vann et par uker først slik at røttene kan vokse Anonymkode: 7b72e...552
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Om den ikke dør, går det nok bra. Om det har gått to uker og den fremdeles står oppreist, bladene ser friske ut osv, har det sikkert gått bra. Men hva slags plante er det? Noen planter går det fint å bare sette avleggerne rett i jord, mens med veldig mange avleggere må man ha disse stående i vann et par uker først slik at røttene kan vokse Anonymkode: 7b72e...552 Hun jeg fikk avleggeren fra mente at det skulle gå bra å sette den rett i jord fordi den hadde lange og friske røtter. Hun tok løs avleggeren fra "bunnen", hvis det gir mening. Det er en calathea-plante av noe slag, rødlige blader. Det er snart to uker siden jeg plantet den ennå, og den ser ut til å leve ennå. Takk for svar! Anonymkode: f6ccf...7e5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 Hvis stilken/stammen kjennes bøyelig og sprek ut er den nok frisk. Hvis den er tørr og hard er den død. Anonymkode: 35b58...913
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå