Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg studerer til å bli sivilingeniør. Jeg har alltid vært opptatt av å prestere, både på skole og på privaten. Likevel har jeg et sterkt ønske om å jobbe redusert når jeg starter i jobb. Er dette vanlig å ønske før man i det hele tatt er ute på arbeidsmarkedet? Jobbet sist sommer i en bedrift innen hva jeg utdanner meg som, likte dette svært godt, men elsker fritid enda mer.

Jeg har fått jobb etter endt utdanning(ferdig våren 2022), hvor jeg får startlønn på ca 550 000kr pluss litt bonus hver år. Jeg ønsker meg barn og vil begynne å prøve etter jeg er sikret opptjening av foreldrepenger. Etter permisjon ønsker jeg å kun jobbe 60%. Er dette holdbart i det hele tatt? 

Jeg eier en leilighet på 65 kvm på Frogner i Oslo, har lån på 3 mill. Jeg er 24 år. Noen som har tips til hvordan jeg skal klare å gjennomføre dette? Vet at dette ikke er normalen og er vel ganske uglesett? 

Anonymkode: 3e4e4...18a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei, jeg studerer til å bli sivilingeniør. Jeg har alltid vært opptatt av å prestere, både på skole og på privaten. Likevel har jeg et sterkt ønske om å jobbe redusert når jeg starter i jobb. Er dette vanlig å ønske før man i det hele tatt er ute på arbeidsmarkedet? Jobbet sist sommer i en bedrift innen hva jeg utdanner meg som, likte dette svært godt, men elsker fritid enda mer.

Jeg har fått jobb etter endt utdanning(ferdig våren 2022), hvor jeg får startlønn på ca 550 000kr pluss litt bonus hver år. Jeg ønsker meg barn og vil begynne å prøve etter jeg er sikret opptjening av foreldrepenger. Etter permisjon ønsker jeg å kun jobbe 60%. Er dette holdbart i det hele tatt? 

Jeg eier en leilighet på 65 kvm på Frogner i Oslo, har lån på 3 mill. Jeg er 24 år. Noen som har tips til hvordan jeg skal klare å gjennomføre dette? Vet at dette ikke er normalen og er vel ganske uglesett? 

Ts igjen.

planen er egentlig å jobbe 100% frem til permisjon med baby(om ting går etter planen), så jobbe 100% frem til barn nr 2 for å få litt høyere lønn. Dermed jobbe 60% frem til barna er skolealder og kanskje litt lenger om jeg ønsker og til slutt bli litt mer karrierefokusert når barna er større. 

Dette er kun tekning som jeg gjør for gøy! ser veldig frem til fremtiden(hehe, lei coronastudent). Så ønsker bare innspill! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...