Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 17 uker på vei og har endel kynnere ofte vær dag. De er veldig ubehagelige kjennes ut som jeg er skikkelig dårlig i magen liksom men jeg er jo ikke det. Så jeg regner med at det er kynnere? Magen blir litt hardere men ikke så mye. 

er det farlig eller er det noe jeg bør ta opp med lege? Skal på ul om ett par uker

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er kynnere , så vil livmoren være knallhard. Det er ikke noe man lurer på. Og kynnere er ett tegn på at du må slappe av. Så hvus du kjenner du får kynnere, sitt deg ned eller legg deg ned .

Kynnere er ikke farlig 

Anonymkode: 9a5b2...071

AnonymBruker
Skrevet

Klart kynnere kan være farlig, men de er i utgangspunktet ufarlig. Ved regelmessige kynnere som ikke gir seg ved hvile burde du kontakte føden for å utelukke prematur fødsel og modning. Snakk med din jordmor/fastlege om dette, her burde du nok få tilrettelegging om du er i jobb og har mye kynnere. 

Jeg har blitt sykemeldt for kynnere i begge mine svangerskap da de utvikler seg om jeg ikke tar det med ro. Mine premature rier kjentes ut som diare-smerter uten at det kom noe "den" veien, så det kan godt være det er det du kjenner på. 

Anonymkode: 52130...635

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...