Gå til innhold

Sanglengde: Foretrekker du korte eller lange sanger generelt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken sanglengde foretrekker du? Jeg hører mest på Punk, og jeg har lagt merke til hvordan mye annen musikk generelt har lengre sanger.

Jeg har hørt mange sanger som gjentar seg om og om igjen, går altfor lenge.

Jeg antar at det jeg mener er at den lange sanglengden er bra for meg hvis det er berettiget av den faktiske sangen. Sangen skal ikke overskride dens velkomst.

Imidlertid foretrekker jeg fortsatt korte sanger. Det er album med lange sanger jeg liker, til og med elsker. Men mesteparten av tiden har lengre sanger en tendens til å kjede meg.

Anonymkode: fda6b...19a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lange sanger når jeg går tur. Korte sanger når jeg trener (tilpasser treninga til låtene, og da synes jeg det er best med korte)

Anonymkode: 4a133...4c6

Skrevet

Liker begge deler, men må ha litt varierte overganger i lange låter. Det kan ikke være det samme som er gjentakende. Hører mye på progressiv metal. Slik som med en av mine favorittlåter i sjangeren som varer i 30 minutter (The Great Escape av Seventh Wonder), så starter den med rolig sang, bygger seg opp etter noen minutter med kun instrumenter, deretter går det til å bli heavy med vokal igjen osv. Det er overganger hele tiden, så det blir ikke kjedelig for meg. I tillegg er vokalisten i dette bandet fantastisk på å formidle budskap og følelser i låtene.

Om noen låter blir lange og veldig gjentakende, blir jeg fort lei, ja. I progressiv metal kjeder jeg meg sjeldent 😀

AnonymBruker
Skrevet

Lange hvis de er gode og det er en grunn til at de er lange.

Jesus of Suburbia (Green Day)

Rime of the Ancient Mariner (Iron Maiden)

747 (Kent)

Bohemian Rhapsody (Queen)

A Change of Seasons (Dream Theater)

Anonymkode: 38863...178

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...