Gå til innhold

Spraye stueplanter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har grønne planter i stuen. Disse bør jo sprayes med vann i ny og me. Hvordan gjør dere det? Hvis man går rundt med sprayflaske så blir jo gulv og vegger våte.. Kan vel ikke være bra for parketten og veggmalingen? Orker ikke bære alle plantene inn i dusjen hver gang... 

Anonymkode: 967ae...af9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bæres inn i dusjen og skrur på troperegn. Gjør det 1 gang i hver 1-2 uke .. Så med andre ord ikke så ofte! 

Om sommeren så setter jeg dem gjerne ut og sprayer dem! 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sprayer ikke, men jeg har mest sukkulenter, da. Men jeg er ikke villig til å ødelegge parketten, nei.

Anonymkode: bb386...391

AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (6 minutter siden):

Bæres inn i dusjen og skrur på troperegn. Gjør det 1 gang i hver 1-2 uke .. Så med andre ord ikke så ofte! 

Om sommeren så setter jeg dem gjerne ut og sprayer dem! 🥰

Burde nok gjøre det jeg og, men noen av dem er så store og har svære terakottapotter... Tør ikke bære dem i trappen opp til badet 🙈

Skrevet

skjønner! 😅 Har du en mulighet til å ta dem ut-ut og spraye? 

Om ikke hva med å sette håndkle rundt eller kjøpe en sånn lignende «selvbruningstelt»? 😂

AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (29 minutter siden):

skjønner! 😅 Har du en mulighet til å ta dem ut-ut og spraye? 

Om ikke hva med å sette håndkle rundt eller kjøpe en sånn lignende «selvbruningstelt»? 😂

Haha, kanskje det 😂 kan ta dem ut ja, men akkurat nå er det en halvmeter snø utenfor så jeg vet ikke om de hadde likt det så godt 😩 

Skrevet

Jeg har bare et par som trengs å sprayes så jeg tar dem bare inn på kjøkkenet og setter dem i vasken 

Skrevet

De som bør sprayes sprayer jeg bare der de står. Men jeg har en del planter som ikke skal sprayes så det blir ikke så mye av det

Skrevet

Spray de lett, om det kommer andre steder, tørk opp. Jeg ser ingen problem med det og det er enkelt med få planter å tørke. Med mindre du er som feks meg, med jungel omtrent, da gjør vi som nevnt over her:spadag for plantene på badet 🙂🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har fake planter, passer meg perfekt.

Anonymkode: c98e3...683

AnonymBruker
Skrevet

Har kun to som sprayes mye/hardt, da tørker jeg gulvet rundt dem etterpå. De andre som sprayes får bare ett lett dryss. 

Anonymkode: 284bb...e12

Gjest Timeplan
Skrevet

Sprayer aldri, men jeg tørker støv av dem. Det er nesten alltid 70 prosent luftfuktighet her inne uansett.

Skrevet

Jeg har en papp-plate som jeg holder mellom planta og veggen, slik at vannet ikke treffer veggen. I tillegg legger jeg enten et håndkle på gulvet eller drar over med mopp eller klut rundt potten etterpå. Siden jeg har mange planter har jeg invistert i luftfukter, så trenger ikke spraye plantene så ofte lenger -de stortrives med luftfukter istedenfor sprayingen som jeg holdt på mye med før. (blir jo jevnere fuktighet rundt plantene med luftfukter)

• Liker 2
Skrevet

Jeg sprayer. Gjør ingenting om litt kommer på vegg/tapet eller gulv

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dusjer dem ett par ganger i året bare

Anonymkode: 6d289...554

Skrevet

Tar de ut på sommeren og dusjer de.

Vanligvis vannes de med vannkanne, innimellom setter jeg de i vasken eller dusjen for en liten forfriskning der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...