AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Du og mannen er samboere, begge eier huset og har barn sammen. Mannen din har et barn fra tidligere forhold som er over 5 år, men under 10. Velger å kalle det barnet for «XB» for å forklare det lettere. XB sin mor og hennes samboer gikk fra hverandre. XB sin mor har nødt til å flytte ut. Hadde dere kvinner latt XB sin mor bo i huset (for eks. i kjelleren/utleiedelen)? Du og XB sin mor er ikke venner, men heller ikke fiender. Mannen din og XB sin mor har hatt konflikter tidligere angående om fellesbarnet. XB sin mor har mulighet til å bo sammen med sin egen mor i den samme nabolaget. Anonymkode: 2edce...a36 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 Skulle hun bodd der permanent eller midlertidig? Permanent tror jeg bare blir konflikter. Midlertidig... Kanskje Anonymkode: 45231...f03 7
Gjest Smeltemann Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 Nei. Hadde ikke det. Det har forverret familiesituasjonen for meg.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 Eg hadde nok sagt at her må mor bu hos mor si. No eig ikkje eg eit einaste sjalu bein i kroppen, men det der er å be om bråk. Hadde vore anleis om forholdet var konfliktfritt og at de og XB-mor var vener. Dersom de seier ja, så må ting iallefall vere ganske avklart mtp kor lenge dette skal vare, osv. Anonymkode: 9fd07...d1e 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #5 Skrevet 9. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Skulle hun bodd der permanent eller midlertidig? Permanent tror jeg bare blir konflikter. Midlertidig... Kanskje Anonymkode: 45231...f03 Ikke permanent, men vet heller ikke hvor lenge. Anonymkode: 2edce...a36
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Skrevet 9. mars 2021 Nei. Det høres konfliktfremmende ut og hun har annet sted hun kan bo. Anonymkode: b2a26...965 9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #7 Skrevet 9. mars 2021 Nei. Og i alle fall ikke når hun kan bo hos moren sin. Dersom hun ikke kunne bodd hos moren OG kjelleren var en separat utleieenhet med egen inngang så kunne jeg ha godtatt det i en begrenset periode. Men jeg ville ha bekymret meg for om hun da aldri kom til å flytte ut, og det ville bli konflikter pga. det. Hun burde jo i så fall betale leie, for å ikke bruke et gratis bosted som hvilepute for å aldri komme seg ut. Summa summarum så tenker jeg NEI, men barnet kunne selvsagt gjerne bodd fast hos oss frem til mor fikk en stabil bosituasjon. Anonymkode: 57b28...635 7
Cer3s Skrevet 9. mars 2021 #8 Skrevet 9. mars 2021 Hadde det ikke vært andre alternativer så hadde det vært greit for en kort periode. Ellers høres det ut som en oppskrift på katastrofe 😅 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #9 Skrevet 9. mars 2021 For en kort periode frem til hun fikk nytt sted, ja. Men ikke mer enn et halvtårs tid tenker jeg. Anonymkode: 05b54...5da 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #10 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du og mannen er samboere, begge eier huset og har barn sammen. Mannen din har et barn fra tidligere forhold som er over 5 år, men under 10. Velger å kalle det barnet for «XB» for å forklare det lettere. XB sin mor og hennes samboer gikk fra hverandre. XB sin mor har nødt til å flytte ut. Hadde dere kvinner latt XB sin mor bo i huset (for eks. i kjelleren/utleiedelen)? Du og XB sin mor er ikke venner, men heller ikke fiender. Mannen din og XB sin mor har hatt konflikter tidligere angående om fellesbarnet. XB sin mor har mulighet til å bo sammen med sin egen mor i den samme nabolaget. Anonymkode: 2edce...a36 Jeg hadde aldri så mye som lekt med tanken på å etablere et forhold med en mann så komplett udugelig som far at han ikke sørget for å etablere et utmerket samarbeid med barnets mor. Så dette blir meget teoretisk. At far og mor til felles barn skal bo så nært som tenkelig mulig er derimot en selvfølge. Gitt at far og mor (og du) ikke akkurat nå er i stand til(?) å investere i en felles bolig type tomannsbolig eller i to deler i samme rekkehus så ser jeg det som en ok løsning at mor bor i kjelleren. Dere må uansett, ønsker dere å være helt standard ok mennesker, bo i samme gate eller hus frem til felles barn er 18-20 år. Anonymkode: 5a4cc...4ec 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #11 Skrevet 9. mars 2021 Nei det hadde jeg ikke, over kortere eller lengre periode. Dersom hun har en mor i nabolaget synes jeg det er tullete å vurdere engang. Anonymkode: 7abfa...135 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #12 Skrevet 9. mars 2021 Jeg hadde vært mest skeptisk til at barnet hadde foreldrene sine i samme bygg men ikke "sammen", kjenner jeg. At det fort kan begynne å "shoppe vilkår". For eksempel sjekke hva som serveres til middag oppe og nede, spise der det er mest fristende mat. Samme med lørdagsgodt. Filmkveld kanskje? Hvor er det finest rom? Hvor er det minst husregler? Plutselig har dere ikke en samværsavtale for barnet lenger, men et barn som bare står i døra flere ganger om dagen. Ekstra stressende blir det dersom mora enten ikke bryr seg, eller blir såret av at barnet oppfører seg slik. Og så er det utrolig vanskelig å hive ut mor til sitt eget barn - og dermed også sitt eget barn - når de har bodd der en stund, fått det koselig, og så klarer ikke mor lenger å betale husleie. Anonymkode: 1b38d...810 6
Gjest Fnuggolina Skrevet 9. mars 2021 #13 Skrevet 9. mars 2021 Dette tror jeg øker konfliktnivå for alle parter og blir forvirrende for barnet. I en overgangsperiode om mor hadde kjøpt/skulle leie bolig og det var midlertidig et par måneder? Helt greit. Ellers; nei. Men når hun har mulighet til å bo hos mor er det åpenbart best.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #14 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du og mannen er samboere, begge eier huset og har barn sammen. Mannen din har et barn fra tidligere forhold som er over 5 år, men under 10. Velger å kalle det barnet for «XB» for å forklare det lettere. XB sin mor og hennes samboer gikk fra hverandre. XB sin mor har nødt til å flytte ut. Hadde dere kvinner latt XB sin mor bo i huset (for eks. i kjelleren/utleiedelen)? Du og XB sin mor er ikke venner, men heller ikke fiender. Mannen din og XB sin mor har hatt konflikter tidligere angående om fellesbarnet. XB sin mor har mulighet til å bo sammen med sin egen mor i den samme nabolaget. Anonymkode: 2edce...a36 Så klart ikke. Selvfølgelig skal hun bo hos moren sin. Anonymkode: 8e509...8e2 3
MattDa Skrevet 9. mars 2021 #15 Skrevet 9. mars 2021 Hvorfor bryr du deg om hva andre gjør? Forøvrig utrolig vanskelig å forstå hva du prøver å forklare når du forklarer på den måten. Hvis du er redd for å bli gjenkjent så er det bedre å bruke +-1år på alder, bytte kjønn (om det ikke har betydning for det du lurer på), ikke bruke rare kallenavn som XB men et Ole eller Lina. Bare noen tips. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #16 Skrevet 9. mars 2021 Det er først og fremst om det blir greit for barnet (XB....) jeg lurer på. Hvordan skal h’n holde seg i en mindre kjeller-leilighet når h’n er hjemme? Har det samme gamle rommet sitt, alle ting og klær der, skal h’n liksom pakke en bag og ta med seg, og ringe på forhånd hvis h’n vil hente noe? Eller skal h’n spise middag og «være på overnatting» hos mor, «på besøk» og samvær på hybelen, men gå som h’n vil, slik at dere må være kjipe å sende h’n ned, forby h’n å komme opp når dere ikke er hjemme? Ønsker virkelig mor dette? Ønsker far? Det må uhyre klare avtaler til, i hvertfall. Jeg ser for meg at barnet vil ønske å være mest hos dere, og det blir kjipt for mor (og kanskje deg). Anonymkode: 038e9...4d7 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #17 Skrevet 9. mars 2021 Aldri!! Da hadde hun vært hos oss hver bidige dag & forventet fullt underhold fra a til å! Hun hadde ikke holdt seg i kjelleren, for å si det slik.. Jeg synes det er helt fantstisk at stebarna har blitt eldre slik at jeg slipper å komme hjem til at hun har låst seg inn i vårt hus for å «hente noe» eller tar seg en kaffekopp i vår stue uten å ha spurt om tillatelse eller blitt invitert.. Dette er et menneske jeg aldri ville hatt omgang med hvis jeg kunne velge! «puh».. det ble en liten utblåsing her.. 🙈 Anonymkode: 65b19...039 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #18 Skrevet 9. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg hadde aldri så mye som lekt med tanken på å etablere et forhold med en mann så komplett udugelig som far at han ikke sørget for å etablere et utmerket samarbeid med barnets mor. Så dette blir meget teoretisk. At far og mor til felles barn skal bo så nært som tenkelig mulig er derimot en selvfølge. Gitt at far og mor (og du) ikke akkurat nå er i stand til(?) å investere i en felles bolig type tomannsbolig eller i to deler i samme rekkehus så ser jeg det som en ok løsning at mor bor i kjelleren. Dere må uansett, ønsker dere å være helt standard ok mennesker, bo i samme gate eller hus frem til felles barn er 18-20 år. Anonymkode: 5a4cc...4ec Den skjønte jeg faktisk ikke. Hvorfor skal vi 3 investere i en felles bolig type når både jeg og mannen har kjøpt et eget hus og har også fellesbarn? XB er her 50% av tiden/likt samvær. XB sin mor kan som sagt bo hos sin egen mor (samme nabolag som oss og hennes tidligere hjem med eksen). Anonymkode: 2edce...a36 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #19 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Aldri!! Da hadde hun vært hos oss hver bidige dag & forventet fullt underhold fra a til å! Hun hadde ikke holdt seg i kjelleren, for å si det slik.. Jeg synes det er helt fantstisk at stebarna har blitt eldre slik at jeg slipper å komme hjem til at hun har låst seg inn i vårt hus for å «hente noe» eller tar seg en kaffekopp i vår stue uten å ha spurt om tillatelse eller blitt invitert.. Dette er et menneske jeg aldri ville hatt omgang med hvis jeg kunne velge! «puh».. det ble en liten utblåsing her.. 🙈 Anonymkode: 65b19...039 Ok, det hørtes heftig ut! Anonymkode: 50dba...ba5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #20 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Aldri!! Da hadde hun vært hos oss hver bidige dag & forventet fullt underhold fra a til å! Hun hadde ikke holdt seg i kjelleren, for å si det slik.. Jeg synes det er helt fantstisk at stebarna har blitt eldre slik at jeg slipper å komme hjem til at hun har låst seg inn i vårt hus for å «hente noe» eller tar seg en kaffekopp i vår stue uten å ha spurt om tillatelse eller blitt invitert.. Dette er et menneske jeg aldri ville hatt omgang med hvis jeg kunne velge! «puh».. det ble en liten utblåsing her.. 🙈 Anonymkode: 65b19...039 Er det stebarnet eller stemor det er snakk om her? Anonymkode: 5fc8e...666
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå