Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min samboer skal i par terapi å jobbe med problemene i forholdet vårt, det går ut på psykisk å fysisk vold. Volden på alle måter er over å min samboer er under behandling å blitt helt forandret men nå skal vi altså jobbe sammen. Hva skjer under terapi ? Hva vil de spørre om, hvor dypt vil de gå tror dere? Dette er på familievernkontoret å de ville være to terapeuter samtidig under møtene. Jeg er kjempe redd å usikker på dette, hva vil det si for forholdet, hva om han velger å gå fra meg etter terapien, hva om jeg får skylden for alt. Angrer veldig på at jeg valgte å ordne time, men samtidig vil jeg jo ha et godt forhold. 

Anonymkode: 750c7...94a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer VIRKELIG på om mannen din har tatt ansvar for volden.. 

Her har du blitt mishandlet og det er du som er redd for at volden skal oppdages og at han skal gå fra deg.. 

Anonymkode: ddb1c...111

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg lurer VIRKELIG på om mannen din har tatt ansvar for volden.. 

Her har du blitt mishandlet og det er du som er redd for at volden skal oppdages og at han skal gå fra deg.. 

Hva vil det si å ta ansvar ? Han er veldig lei seg å flau av det han har gjort. 
Ja det er litt skrudd, er bare redd han skal finne ut at det er noe bedre der ute. Jeg er blitt veldig dårlig etter alle disse årene så sjansen for å finne seg noe bedre er jo stor. 
Jeg er jo å veldig redd jeg skal få skylden for alt han har gjort mot meg, han er en veldig likanes mann, alle liker han veldig godt, i hverfall i begynnelsen . Hi

AnonymBruker
Skrevet

Ansvar innebærer at han erkjenner at volden kun var hans feil. 

Jeg må ærlig talt si at du høres traumatisert ut. Du er verdt mer enn du tror.. Mulig at årene med vold har ødelagt din selvverd? 

Konsekvensene av vold kan være evige.. Er DU sikker på at du vil ha han?

AnonymBruker
Skrevet

Nb husk å si ifta om han lyver/vrir på sannheten på fvk.. Vær obs. 

Anonymkode: 35e75...100

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nb husk å si ifta om han lyver/vrir på sannheten på fvk.. Vær obs. 

Ps vil tilføye at du børr lese om manupilasjon f ø r dere går på fvk, og følg hjertet ditt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ps vil tilføye at du børr lese om manupilasjon f ø r dere går på fvk, og følg hjertet ditt. 

Og du kan ringe Epitel og fortelle hele historien dim og få råd❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ansvar innebærer at han erkjenner at volden kun var hans feil. 

Jeg må ærlig talt si at du høres traumatisert ut. Du er verdt mer enn du tror.. Mulig at årene med vold har ødelagt din selvverd? 

Konsekvensene av vold kan være evige.. Er DU sikker på at du vil ha han?

Ja jeg er traumatisert å jeg har ikke noe selvverd lenger, føler ikke han tar noe ansvar egentlig, jeg har prøvd å gå fra han flere ganger men han klarer alltid å snakke meg fra det, så tenker at å gå i terapi vil hjelpe kanskje , jeg er bare veldig redd for alt å ingenting, så jeg er veldig avhengig av han. Hi

AnonymBruker
Skrevet

Han er forandret nå men jeg er fortsatt redd han, jeg tørr ikke å stole på at han ikke vil gjøre meg noe vondt igjen. Hi

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja jeg er traumatisert å jeg har ikke noe selvverd lenger, føler ikke han tar noe ansvar egentlig, jeg har prøvd å gå fra han flere ganger men han klarer alltid å snakke meg fra det, så tenker at å gå i terapi vil hjelpe kanskje , jeg er bare veldig redd for alt å ingenting, så jeg er veldig avhengig av han. Hi

Kjære deg... Du må vekk fra han. Selv om han ikke fysisk slår deg mer, så ødelegger han deg fortsatt. 

Vil du tørre å være ærlig på familievernkontoret, eller vil du være redd for "straff" etter timen fra mannen din? 

Du trenger hjelp til å tørre å beskytte deg. Du kunne snakket med dem alene.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kjære deg... Du må vekk fra han. Selv om han ikke fysisk slår deg mer, så ødelegger han deg fortsatt. 

Vil du tørre å være ærlig på familievernkontoret, eller vil du være redd for "straff" etter timen fra mannen din? 

Du trenger hjelp til å tørre å beskytte deg. Du kunne snakket med dem alene.. 

Ja jeg skal være ærlig å si det som det er, dette var faktisk terapeuten veldig opptatt av før vi fikk tildelt time, om det ville være hensiktsmessig at vi fikk hjelp av de, så jeg lovde å tørre å snakke. Hi

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja jeg skal være ærlig å si det som det er, dette var faktisk terapeuten veldig opptatt av før vi fikk tildelt time, om det ville være hensiktsmessig at vi fikk hjelp av de, så jeg lovde å tørre å snakke. Hi

Så bra.. 

Men følg med. Hvis mannen din på noen som helst måte reagerer negativt etter timen så må du passe på. Det å miste ansikt kan trigge voldshandlinger hos noen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...