AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Har møtt en enkemann som bor langt fra meg, så når jeg skal reise og treffe ham, har jeg bodd på hotell. Hans sønner på 18 og 21 bor hjemme alltid hos ha. Haar bare møtt ham ca 5 ganger, men snakket i tlf noen måneder. Det er jo likevel veldig lite. Men vi er veldig forelsket. Nå ber han meg komme til helgen og bo hos ham og guttene. Har aldri møtt guttene før. Han sier at det ikke gjør noe for guttene at jeg kommer. Men jeg føler jeg er veldig i tvil om det er riktig. Hva synes dere? Anonymkode: d3259...a04
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 Du overtenker! Dette er helt uproblematisk Anonymkode: ecc8a...595 10
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 Han kan vel komme til deg, det er jo voksne gutter han har-De er jo ikke akkurat 8 og 11 lengere....? Anonymkode: 5dcd0...903 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du overtenker! Dette er helt uproblematisk Anonymkode: ecc8a...595 Synes du det, ja. Det er jo egentlig far sitt ansvar, men vet ikke om jeg føler meg komfortabel med det. Men du har nok rett i at jeg overtenker AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han kan vel komme til deg, det er jo voksne gutter han har-De er jo ikke akkurat 8 og 11 lengere....? Anonymkode: 5dcd0...903 Ja, men nå passet det best sånn. Men vi kunne jo ventet med å treffe hverandre til det passet at han kom til meg. Anonymkode: d3259...a04
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #5 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes du det, ja. Det er jo egentlig far sitt ansvar, men vet ikke om jeg føler meg komfortabel med det. Men du har nok rett i at jeg overtenker Ja, men nå passet det best sånn. Men vi kunne jo ventet med å treffe hverandre til det passet at han kom til meg. Anonymkode: d3259...a04 Ville du ventet til det, pga guttene? Anonymkode: d3259...a04
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Skrevet 9. mars 2021 Får litt harry-vibber av det. Anonymkode: 7d20c...4d5
Uredd Skrevet 9. mars 2021 #7 Skrevet 9. mars 2021 Hvorfor skulle det være et problem? De er jo begge myndige og derfor voksne menn. Det kan vel ikke være annet enn bra at de får se sin far få seg en kvinne i livet. Dermed får de også en rollemodell som vil være til hjelp når de selv skal til. Altfor mange vokser opp uten å vite hvordan et samliv fungerer som det er. 4
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. mars 2021 #8 Skrevet 9. mars 2021 Hva er det egentlig du føler deg ukomfortabel med? At du er på besøk i huset hvor moren bodde?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #9 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Får litt harry-vibber av det. Anonymkode: 7d20c...4d5 At han inviterer? Hva tenker du på? Uredd skrev (33 minutter siden): Hvorfor skulle det være et problem? De er jo begge myndige og derfor voksne menn. Det kan vel ikke være annet enn bra at de får se sin far få seg en kvinne i livet. Dermed får de også en rollemodell som vil være til hjelp når de selv skal til. Altfor mange vokser opp uten å vite hvordan et samliv fungerer som det er. Ja, men det er så tidlig. Det er i bli kjentfasen. Kan godt være det ikke blir noe mer. Dævendøtte skrev (34 minutter siden): Hva er det egentlig du føler deg ukomfortabel med? At du er på besøk i huset hvor moren bodde? Nei, men at guttene er sårbar for at far har en dame på besøk. Anonymkode: d3259...a04 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #10 Skrevet 9. mars 2021 Nå har jeg vært sammen med faren siden gutten var 14, men hadde jeg møtt han nå, når gutten straks er 18, hadde han neppe kunne brydd seg mindre.. Han er enten på rommet sitt, på skole, på jobb eller sammen med venner.. Vi ser han i gjennomsnitt 10 minutter iløpet av dagen. Bortsett fra de få dagene han gidder/er hjemme, og han vil ha middag sammen med oss.. Anonymkode: 15b7d...1e7 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. mars 2021 #11 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, men at guttene er sårbar for at far har en dame på besøk. De har jo sagt at det er greit.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #12 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå har jeg vært sammen med faren siden gutten var 14, men hadde jeg møtt han nå, når gutten straks er 18, hadde han neppe kunne brydd seg mindre.. Han er enten på rommet sitt, på skole, på jobb eller sammen med venner.. Vi ser han i gjennomsnitt 10 minutter iløpet av dagen. Bortsett fra de få dagene han gidder/er hjemme, og han vil ha middag sammen med oss.. Anonymkode: 15b7d...1e7 Takk for svar. Men tenker jo at dere sikkert var mer seriøse enn det vi er foreløpig Dævendøtte skrev (Akkurat nå): De har jo sagt at det er greit. Det er far som sier at det er greit. Anonymkode: d3259...a04
Uredd Skrevet 9. mars 2021 #13 Skrevet 9. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: At han inviterer? Hva tenker du på? Ja, men det er så tidlig. Det er i bli kjentfasen. Kan godt være det ikke blir noe mer. Nei, men at guttene er sårbar for at far har en dame på besøk. Anonymkode: d3259...a04 Disse guttene skal gjennom en tidligfase de også og har ikke vondt av å se hvordan det foregår. Sårbare er de definitivt ikke. I alle fall ikke kun i kraft av alderen. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #14 Skrevet 9. mars 2021 Uredd skrev (2 minutter siden): Disse guttene skal gjennom en tidligfase de også og har ikke vondt av å se hvordan det foregår. Sårbare er de definitivt ikke. I alle fall ikke kun i kraft av alderen. Ok, jeg prøver å slå meg til ro med det. Takk Anonymkode: d3259...a04
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. mars 2021 #15 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar. Men tenker jo at dere sikkert var mer seriøse enn det vi er foreløpig Det er far som sier at det er greit. Anonymkode: d3259...a04 Ja, regner da med at han har snakket med guttene om dette da. Slapp helt av du og dra. Guttene er jo store, vil tro at de forstår hva en ny dame kan innebære da
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #16 Skrevet 9. mars 2021 Er enig i at dette nok er helt trygt, men synes det er snodig at du tenker dette er noe du skal overprøve, eller at faren ikke skulle ha tenkt på dette før du fikk invitasjonen. Hadde han ikke hatt grunn til å tro at de var klare for å se ham treffe en ny kvinne så hadde han ikke foreslått at du kom i utgangspunktet med mindre han er langt under par som far, så når du lurer så fælt som du gjør her sier du jo implisitt at du enten tror han ikke bryr seg om barna sine eller ikke er i stand til å forstå behovene deres. Tviler på at det er vondt ment fra din side, men ville roet meg litt ned her og latt faren ta farsansvaret, så kan du heller fokusere på å være normalt hyggelig. Anonymkode: 2449c...f8a
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #17 Skrevet 9. mars 2021 På KG kan man ikke ha to tanker i hodet 🙄 Det er jo relevant om guttene vet at pappa har fått seg dame, eller har hørt om henne. Uansett om guttene er enten 10 eller 21 så kan det være sårbart for guttene, spesielt hvis mor og far har bodd sammen tidligere - og at de ikke er over det enda. Jeg hadde ikke likt hvis far hadde besøk av en ny dame som jeg ikke har hilst på tidligere. Likevel så er det nok far som kjenner guttene best, så han har nok tenkt over det før han ba deg hjem. Anonymkode: 63f2e...543 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #18 Skrevet 9. mars 2021 Synes det er for tidlig. Du burde møte sønnene hans etter at dere har blitt kjærester, ikke før Anonymkode: afd64...1fa 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #19 Skrevet 9. mars 2021 Du må ta dine egne valg. Selv om han synes det er greit, så er det ikke sikkert du synes det er greit - og i det tilfellet lar du være. Jeg hadde definitivt latt være, dersom det var tidlig i prosessen. Også fordi dette er snart utflytningsklare gutter, den ene er strengt tatt på overtid. Og hadde de vært små, og han inviterte så raskt, hadde jeg tenkt at han var mer klar for å finne en mor til guttene fortest mulig, enn av å finne en partner som passet som kjæreste. Jeg tenker du sitter på svaret når du tenker annerledes enn han, og spør oss, i stedet for han. Anonymkode: 7d195...ec4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #20 Skrevet 9. mars 2021 Lurt å gjøre for å lodde litt stemningen og? Se hvordan de har det sammen? 🤷♀️ De skal jo ikke bo der i evigheter, og er jo voksne. Det er bare et helgebesøk, du skal ikke flytte inn. Legg opp til litt utetid og at de selv kan velge om de deltar på frokost osv. Snakk med ham om at du ønsker det skal være uformelt og avslappet, og at de må få gjøre som de vil. Anonymkode: da2cf...677
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå