Jsjks Skrevet 9. mars 2021 #1 Del Skrevet 9. mars 2021 Isåfall hvordan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 9. mars 2021 #2 Del Skrevet 9. mars 2021 Hei Hvis man poster under eget nick og laster opp et bilde man selv har tatt (f.eks av seg selv) og legger dette inn som vedlegg, kan man slette bildet i etterkant ved å slettet vedlegget. Men, hvis man er opptatt av at bilder av en selv eller andre ikke skal kunne brukes i etterkant, anbefaler jeg ikke å laste opp bilder, da man må være obs på at noen kan jo stå fritt til å laste dette ned hvis man først har lastet det opp. Det kan være vanskelig å styre hvem som får tak i bildene, så lenge disse ligger åpent på internett. Anglofil (teamleder) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jsjks Skrevet 10. mars 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 10. mars 2021 Anglofil skrev (4 timer siden): Hei Hvis man poster under eget nick og laster opp et bilde man selv har tatt (f.eks av seg selv) og legger dette inn som vedlegg, kan man slette bildet i etterkant ved å slettet vedlegget. Men, hvis man er opptatt av at bilder av en selv eller andre ikke skal kunne brukes i etterkant, anbefaler jeg ikke å laste opp bilder, da man må være obs på at noen kan jo stå fritt til å laste dette ned hvis man først har lastet det opp. Det kan være vanskelig å styre hvem som får tak i bildene, så lenge disse ligger åpent på internett. Anglofil (teamleder) Hvordan legger man inn et bilde som vedlegg da? I denne tråden lastet jeg først opp et bilde for deretter å sitere den posten. Jeg slettet så den opprinnelige posten med bildet, men bildet er fortsatt synlig på den siterte posten..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 10. mars 2021 #4 Del Skrevet 10. mars 2021 Jsjks skrev (4 timer siden): Hvordan legger man inn et bilde som vedlegg da? I denne tråden lastet jeg først opp et bilde for deretter å sitere den posten. Jeg slettet så den opprinnelige posten med bildet, men bildet er fortsatt synlig på den siterte posten..? Hei Du har lagt inn som vedlegg her. Det glemte jeg å presisere: hvis noen velger å sitere et bilde man legger ut, vil man risikere at dette blir liggende. Minner om følgende forumregel: Sitat Sletting Man kan ikke regne med at innlegg eller tråder vil bli slettet av moderatorteamet senere dersom man skulle angre postingen. Med andre ord: du kan risikere at det bildet du legger ut ikke vil bli slettet. Hvis det er viktig for deg å få slettet dette, ville jeg altså ikke postet bildet. Du vet heller ikke hvem som skulle finne på å laste ned bildet til egen pc, eventuelt spre bildet videre på internett. Anglofil (teamleder) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 30. mars 2021 #5 Del Skrevet 30. mars 2021 Anglofil skrev (På 10.3.2021 den 8.27): Hei Du har lagt inn som vedlegg her. Det glemte jeg å presisere: hvis noen velger å sitere et bilde man legger ut, vil man risikere at dette blir liggende. Ikke helt riktig. Har man lastet opp bilde kan man gå til "<Navn>">Mine Vedlegg. Der kan man slette vedlegget og da slettes kilden til bildet. Det vil da også forsvinne fra siterte innlegg. Men bildet kan fortsatt ligge i cache hos den enkelte bruker slik at det ser ut for denne at bildet fortsatt finnes. Dette vil gjelde til cachen fornyes/fylles opp og overskrives eller lignende. Dette vil altså hindre at bildet finnes på kildeplessen, men hindrer ikke noen som har sett det fra å laste det ned da det lå der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 30. mars 2021 #6 Del Skrevet 30. mars 2021 Dr. A. Kula skrev (17 minutter siden): Ikke helt riktig. Har man lastet opp bilde kan man gå til "<Navn>">Mine Vedlegg. Der kan man slette vedlegget og da slettes kilden til bildet. Det vil da også forsvinne fra siterte innlegg. Men bildet kan fortsatt ligge i cache hos den enkelte bruker slik at det ser ut for denne at bildet fortsatt finnes. Dette vil gjelde til cachen fornyes/fylles opp og overskrives eller lignende. Dette vil altså hindre at bildet finnes på kildeplessen, men hindrer ikke noen som har sett det fra å laste det ned da det lå der. Hei Det er korrekt, og det er derfor skrev "kan". Og som du påpeker kan noen ha lastet ned bildet eller på andre måter lagret det før man eventuelt sletter bildet. Anglofil (teamleder) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå