Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av div veldig rare og sammensatte grunner som jeg ikke vil gå inn på her føler jeg at min kjæreste skjuler noe for meg. Jeg har egentlig ingen håndfaste bevis, mer intuisjon og en gal eks. Det gjelder hans historie før meg, men om jeg har rett så forklarer det alt, og jeg kan ikke fortsette å leve med han. Da må jeg beskytte mine barn. 
Men dette finner jeg ikke ut av med mindre jeg får sett rullebladet hans...om han har et da. Evt kan jeg spørre en av hans ekser, men da er jeg redd han finner ut av det. 
Er det noen mulighet?

Anonymkode: 06307...6da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Av div veldig rare og sammensatte grunner som jeg ikke vil gå inn på her føler jeg at min kjæreste skjuler noe for meg. Jeg har egentlig ingen håndfaste bevis, mer intuisjon og en gal eks. Det gjelder hans historie før meg, men om jeg har rett så forklarer det alt, og jeg kan ikke fortsette å leve med han. Da må jeg beskytte mine barn. 
Men dette finner jeg ikke ut av med mindre jeg får sett rullebladet hans...om han har et da. Evt kan jeg spørre en av hans ekser, men da er jeg redd han finner ut av det. 
Er det noen mulighet?

Hvis du virkelig hadde tatt dine barn på alvor, så hadde du ikke vært sammen med en shady fyr i utgangspunktet.

Kom deg vekk! Sett ungene først!

Anonymkode: de516...199

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det noen mulighet?

Hadde det vært meg så kunne du fint spurt og jeg hadde fortalt deg alt. Det handler tross alt om barn.. min eks var voldelig og han brydde seg ikke om hvem som så på. 

Anonymkode: 6e4fc...b4a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nope, det finnes absolutt ingen mulighet for at du kan få innsyn i hans rulleblad. 

Anonymkode: 452b0...c63

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du virkelig hadde tatt dine barn på alvor, så hadde du ikke vært sammen med en shady fyr i utgangspunktet.

Kom deg vekk! Sett ungene først!

Ham er ikke shady i det hele tatt. Han er en veldig ordentlig mann, med en veldig uheldig og unormal ekskone. Problemet er om jeg skal stole på han eller ikke. Han er virkelig em bra mann, men jeg greier ikke bare stole på, og det er mitt problem. Jeg vil ha bevis. 

AnonymBruker
Skrevet

Det burde holde for deg at du har dine mistanker. Lytt til din intuisjon.

Men du kan evt kontakte politiet og fortelle de om situasjonen, og spørre om de kan bekrefte at det er best at du holder deg unna denne mannen eller ikke, uten at de opplyser spesifikke detaljer fra rullebladet. Om han har gjort de tingene du tror han har gjort, så er han garantert i politiets journaler på flere ting over flere år.

Anonymkode: 8f824...1f5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ham er ikke shady i det hele tatt. Han er en veldig ordentlig mann, med en veldig uheldig og unormal ekskone. Problemet er om jeg skal stole på han eller ikke. Han er virkelig em bra mann, men jeg greier ikke bare stole på, og det er mitt problem. Jeg vil ha bevis. 

Og hvor har du det fra at han eks er veldig uheldig og unormal? Han? Det ville jeg ikke stolt på.  Det faktum at du ikke greier å stole på han til tross for det du sier om at han er en ordentlig mann, det burde fortelle deg alt du trenger å vite.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det noen mulighet?

Nei, det har du ikke mulighet til å gjøre.

Anonymkode: 7fcca...7fb

AnonymBruker
Skrevet

Det at du ikke klarer å stole på han viser at det ligger noe i bakhodet ditt. Du burde finne utav det 100% hvis du vil inngå et forhold til denne mannen. Tenk på barna dine først. Det burde mannen forstå at du gjør, og hvis han ikke forstår det så er han ikke noe å samle på uansett. 

Anonymkode: 12b79...e13

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det burde holde for deg at du har dine mistanker. Lytt til din intuisjon.

Men du kan evt kontakte politiet og fortelle de om situasjonen, og spørre om de kan bekrefte at det er best at du holder deg unna denne mannen eller ikke, uten at de opplyser spesifikke detaljer fra rullebladet. Om han har gjort de tingene du tror han har gjort, så er han garantert i politiets journaler på flere ting over flere år.

Politiet kan ikke gjøre dette. All sjekk av rulleblad registreres (heldigvis), så de kan ikke bare sjekke folk uten grunn 

Anonymkode: a1685...823

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du får sjekke rundt hjulene på rullestolen, da. Kanskje han har gjemt noe hasj der.

Anonymkode: 0d3d2...b88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nå må du konsentrere deg her!

Du må først bli enig med deg selv, deretter er det ENKELT å finne en løsning. 

• Liker 6
Skrevet

Om det hypotetiske lovbruddet skjedde på et lite sted og du kjenner noen i politiet, så kan det godt hende at du kan kontakte dem veldig uoffisielt og finne ut om de har personlig kjennskap til den det gjelder, men vil tro dette allerede er å være på kant med loven. Ellers er det nok helt umulig for dem å få tak i rullebladet hans. Det du kunne gjort blir å prøve å kikke etter ting som ville passet med mistanken du forsøker å bekrefte. Dersom du feks mistenker at han har tilbragt tid i fengsel eller betalt en større saksomkostning, kan du finne ut om han har hatt lengre fravær fra jobb eller større utgifter i bankhistorikken sin i perioden det gjelder? Om du kan finne dette kan det være en halvveis bekreftelse av mistanken din.

Blir vanskelig å komme med konkrete forslag uten å vite hva konkret det er du mener kan ha skjedd, men litt uavhengig av dette deler jeg andre kommentatorers undring over at du i det hele tatt stiller spørsmålet. Dersom du lurer må det da nesten allerede være grunn god nok til å dra, og dersomdu enten ikke kan spørre trygt eller kan stole på svarene du får sier vel det sitt om personen selv om han ikke har noe rulleblad?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om du siden du har barn kanskje kan kontakte barnevernet og høre om de har noen grunn til at du/barna dine ikke burde bo sammen med XX? Du får jo ikke vite om han har noe rulleblad, men du får vel antagelig vite det dersom han har vært voldelig mot barn eller en partner med barn. 

Anonymkode: 28fbb...145

Skrevet (endret)

Er du usikker på om det er eksen som er gal og kommer med falske beskyldninger, eller om eksen har rett og det er han som er gal?

Det finnes ingen lovlig måte du kan se hans rulleblad, og det er neppe mulig å få det til på ulovlige måter heller. Eneste mulighet jeg kan se er at du hyrercen privatdetektiv. Ikke for å sjekke rullebladet, men for å finne ut en del om fortiden hans, om han er til å stole på.

En person kan ha gjort mye galt selv om vedkommende aldri er dømt for noe.

Endret av Thyra
  • Liker 8
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Politiet kan ikke gjøre dette. All sjekk av rulleblad registreres (heldigvis), så de kan ikke bare sjekke folk uten grunn 

Anonymkode: a1685...823

De behøver ikke å sjekke rullebladet for å finne ut om han er notert i deres registre. Folk uten rulleblad er nemlig oppført i politiets registre om noen har tipset de for mulige kriminelle hendelser. Det er bare avsagte dommer og bøter som er i rullebladet. Ts kan derfor fint få beskjed fra politiet om mannen er farlig eller ei.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De behøver ikke å sjekke rullebladet for å finne ut om han er notert i deres registre. Folk uten rulleblad er nemlig oppført i politiets registre om noen har tipset de for mulige kriminelle hendelser. Det er bare avsagte dommer og bøter som er i rullebladet. Ts kan derfor fint få beskjed fra politiet om mannen er farlig eller ei.

De har ikke lov til å bare dele sånt løst omkring. 

Anonymkode: 17859...206

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dette var jo veldig diffust da. Ikke mye å gå på. Spør han rett ut og se hvordan han reagerer. Du ser fort om han lyver hvis du stiller han opp i et hjørne, med mindre han er psykopat eller skuespiller. 
Når det er sagt, trenger han ikke være et dårlig menneske bare fordi han har rulleblad? Jeg har også vold og narkotika på rullebladet men det definerer deg jo ikke. Det står ikke så mye kontekst i rullebladet akkurat, jeg har hentet ut mitt ifm. jobb tidligere. 

Fikk voldsdom etter at en fyr antastet dama mi, han fikk beskjed om å slutte gjentatte ganger. Han fortsatte i tillegg til å true meg. Men siden jeg slo først, satt jeg igjen med svarteper. 

"Narkotika" Jaja, jeg liker ikke å drikke så jeg røyket. Da skal jeg skyves utenfor samfunnet og stemples narkoman. Ikke fordi det er logisk, men av prinsipp. 

Anonymkode: c61e7...00d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette var jo veldig diffust da. Ikke mye å gå på. Spør han rett ut og se hvordan han reagerer. Du ser fort om han lyver hvis du stiller han opp i et hjørne, med mindre han er psykopat eller skuespiller. 
Når det er sagt, trenger han ikke være et dårlig menneske bare fordi han har rulleblad? Jeg har også vold og narkotika på rullebladet men det definerer deg jo ikke. Det står ikke så mye kontekst i rullebladet akkurat, jeg har hentet ut mitt ifm. jobb tidligere. 

Fikk voldsdom etter at en fyr antastet dama mi, han fikk beskjed om å slutte gjentatte ganger. Han fortsatte i tillegg til å true meg. Men siden jeg slo først, satt jeg igjen med svarteper. 

"Narkotika" Jaja, jeg liker ikke å drikke så jeg røyket. Da skal jeg skyves utenfor samfunnet og stemples narkoman. Ikke fordi det er logisk, men av prinsipp. 

Anonymkode: c61e7...00d

Jo, det gjør det. Ellers hadde man ikke hatt rulleblad.

Måten du bortforklarer og unnskylder ugjerningene gjør det faktisk verre. 

Du skriver som om det ikke er du som er den voldelige (hvilken voldelig person mener ikke at noen andre har provosert frem volden?) og som at siden du ikke liker å drikke, så er det helt greit å røyke noe som er ulovlig.

Holdningen din er helt forkastelig spør du meg. Bryter du loven så bør du ta deg i det, og ta på alvor at det er du selv som har gjort det - ingen andre. Og at lovene handler om å vise hensyn til de rundt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Begynner navnet hans på S?

Anonymkode: 0b852...2af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...