AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #1 Skrevet 9. mars 2021 Hei! var på ordinær ultralyd igår. Spurte jordmor om hun kunne se hva det ble, men han/hun lå vanskelig til med navlestrengen mellom beina. Hun mente hun så en tissefant der men var usikker. Jeg så også noe, men som jordmor sa kunne dette være navlestrengen. Såå frustrerende! Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: faf11...32d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #2 Skrevet 9. mars 2021 Jeg vet om mange som ikke har fått sett kjønn på ordinær ultralyd pga stillingen baby ligger i. De har pleid å dra på privat ultralyd senere eller bare akseptert at baby ville holde det hemmelig. Husk at å se kjønn ikke er en del av undersøkelsen og uviktig fra et medisinsk perspektiv, så det er ikke noe de kan bruke mye tid på på sykehuset. Anonymkode: 4a387...671 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #3 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg vet om mange som ikke har fått sett kjønn på ordinær ultralyd pga stillingen baby ligger i. De har pleid å dra på privat ultralyd senere eller bare akseptert at baby ville holde det hemmelig. Husk at å se kjønn ikke er en del av undersøkelsen og uviktig fra et medisinsk perspektiv, så det er ikke noe de kan bruke mye tid på på sykehuset. Anonymkode: 4a387...671 Jeg er klar over at dette ikke er målet på ordinær ultralyd, spurte bare for å høre om andres erfaringer. Anonymkode: faf11...32d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #4 Skrevet 9. mars 2021 Jeg gikk på privat ultralyd i uke 17 og der så han kjønnet, han sa at han var 99% sikker på at det var ei jente, og jente ble det 😍❤️ Anonymkode: 071b2...de4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #5 Skrevet 9. mars 2021 Jeg var kun på en ultralyd, den ordinære i uke 18. De kunne ikke se kjønnet da, men alt var fint så da var det greit. Synes det var veldig spennende å ikke vite kjønnet før etter fødsel. Hadde lett gjort det slik igjen. Anonymkode: ccb7f...748 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg var kun på en ultralyd, den ordinære i uke 18. De kunne ikke se kjønnet da, men alt var fint så da var det greit. Synes det var veldig spennende å ikke vite kjønnet før etter fødsel. Hadde lett gjort det slik igjen. Anonymkode: ccb7f...748 Hva ble det, gutt eller jente?😀 Anonymkode: faf11...32d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #7 Skrevet 9. mars 2021 Jordmoren var usikker på ordinær ultralyd med den yngste her. Babyen lå slik at det var vanskelig å få sett. Hun tippet jente fordi hun ikke så noe som lignet penis, men sa at det kunne være en gjemt der. På ultralyd med førstemann var skrittet godt synlig mens jordmoren målte lårbeina og navlesnoren var et annet sted, så jeg hadde alt gjettet jente før jordmoren sa det. Nr. to var også jente. Anonymkode: 0c749...75d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #8 Skrevet 9. mars 2021 Navlestrengen var litt i veien her også, men de trodde det var gutt. På vekstkontroll i uke 32 var de sikre på gutt, og det viste seg å stemme. Anonymkode: d089a...807
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #9 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! var på ordinær ultralyd igår. Spurte jordmor om hun kunne se hva det ble, men han/hun lå vanskelig til med navlestrengen mellom beina. Hun mente hun så en tissefant der men var usikker. Jeg så også noe, men som jordmor sa kunne dette være navlestrengen. Såå frustrerende! Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: faf11...32d Ja, de var usikre her også. Hun mente det var en gutt, først i uke 33 at vi var helt sikre på at det var gutt. Hadde da prøvd 3 ultralyder, men det var vanskelig å se pga stillingen han lå i. Det kom en gutt i uke 38 😊 Anonymkode: a7d7d...cbb
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #10 Skrevet 9. mars 2021 Tul uke 13 og oul uke 18, begge jordmødrene var usikker på kjønn fordi babyen var ikke samarbeidsvillig. Fikk aldri glimt av skrittet, kun rumpa. Men begge jordmødrene mistenkte jente, men de var ikke sikre. Skal på ul igjen i uke 28 så håper å få det bekreftet da. Anonymkode: 0f991...343
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #11 Skrevet 9. mars 2021 Opplevde dette selv i første svangerskap. Jordmor jobbet virkelig for å få dette til. Ga meg saft, ba meg hoppe på gulvet, men neida. Baby skulle ligge som den gjorde og vi fikk derfor ikke bekreftet kjønnet. Samtidig ble jeg bare så takknemlig og fascinert over den lille og at alt sto bra til at jeg allikevel ikke ble skuffa. Vi fikk en ekstra kontroll i uke 32 i og med morkaken lå litt nede. Så i uke 32 fikk vi endelig vite det. Anonymkode: 5688d...a4c
Arkana Skrevet 10. mars 2021 #12 Skrevet 10. mars 2021 Jordmor var helt sikker med nr 1 og 2 (begge gutter) og det stemte. Hun var derimot usikker med nr 3, men sa at hvis hun måtte gjette var det jente. Det stemte også.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #13 Skrevet 10. mars 2021 Her lå også baby vanskelig til. Jordmor sa at hvis hun måtte tippe ville hun tro jente, og det viste seg å stemme. Men jeg syns det var litt gøy å ikke vite sikkert, også. (Samt gjorde det at vi fikk masse fine gaver med dyretrykk, nøytrale farger og sånt i stedet for masse rosa blondestæsj.) Om det samme skulle skje med nestemann så kan jeg tenke meg at vi ville tatt en privat ultralyd i tillegg for å forsøke å se bedre, dog.. mest så den kommende storesøster får vite om hun skal få en søster eller bror, det blir litt mer konkret. Anonymkode: f3480...920
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå