Gå til innhold

Hadde du godtatt avtale om ikke barnebidrag for at han kunne beholde huset?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter skilsmisse ønsker han å beholde huset, men har egentlig ikke råd. Det betyr at han ikke kan betale barnebidrag om han beholder det. Hadde du sagt at det var greit?

Jeg skal nok klare meg økonomisk, men det blir litt trangt. 

Anonymkode: 5c0f2...2e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Etter skilsmisse ønsker han å beholde huset, men har egentlig ikke råd. Det betyr at han ikke kan betale barnebidrag om han beholder det. Hadde du sagt at det var greit?

Jeg skal nok klare meg økonomisk, men det blir litt trangt. 

Kunne blitt enig om en liten sum om man ellers har et godt samarbeid. 

Her så ble det slik at jeg sender kvitteringer på klær og utstyr, så betaler han halvparten. Så var barnet fremdeles baby og vi ble enige om at han betaler halvparten av bleier og mme. 

Anonymkode: ffa84...992

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han bodde alene der, ja. Det minuttet det hadde flyttet inn en ny kvinne hadde jeg forlangt bidrag på dagen. Hadde forventet at han bidro med klær og mat 50/50 om han ikke betalte bidrag.

Anonymkode: c017b...fdb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han skal beholde huset er det da vel han som skal ha barna mest og du som skal betale bidrag?

Anonymkode: 89643...560

• Liker 6
Skrevet

I grunn ikke. Men det kommer anpå mye- er det der barna har vokst opp? Hvor mye skal de være der? Har han tenkt å bidra med andre ting.. etc :-)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, siden det jo er barnas hjem som de bor i når de er hos far. Men dersom han hadde flyttet sammen med noen hadde jo utgiftsnivået hans blitt redusert, så da hadde jeg krevd bidrag sporentreks. 

Anonymkode: 0e64b...660

• Liker 3
Skrevet

Om du godtar mindre barnebidrag enn du har krav på, så er det du gjør i praksis å gi ham en sum for at han skal kunne eie et hus. Det kan være ok, men da synes jeg du også bør be om å eie en andel av huset som samsvarer sånn omtrentlig med summen du implisitt sier fra deg. Dere bør selvfølgelig avtale skriftlig både andelen du skal få og at du er inneforstått med at du får dette istedetfor barnebidrag. Er nok lurt å være litt fleksibel og ikke insistere på at andelen man får blir helt eksakt riktig, siden du tross alt er avhengig av å ha et ok samarbeid med faren og lite kan skape så mye konflikt som å skulle dele ting likt, men synes det er helt rimelig å be om å få noe igjen her. 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde barna 50/50 og avtalte at vi ikke skulle betale hverandre barnebidrag for at pengene skulle komme barna direkte tilgode. Det var ikke poeng i at jeg betalte han, og han meg.

Vi fikk begge dobbel barnetrygd da ene barnet var registrert på min adresse, men i praksis var de hele tiden sammen hos far eller meg.

Anonymkode: a63e1...bbc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye bidrag skulle han egentlig betalt? Og hvilket samvære og annet er det basert på? Holder dere hver deres klær? Spleiser på kontingenter etc?

Hva om han låner dette beløpet av deg månedlig i stedet? Synes det er drøyt at du skal ha det trangt økonomisk mens han sparer seg opp i bolig!

Anonymkode: 52970...351

• Liker 8
Skrevet

Om barna skal bo hos han 50% eller mer, ja.. Om barna er mest hos deg, nei...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal han betale deg barnebidrag? Har dere ikke 50/50?

Anonymkode: d7a25...cf7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Eier ikke du også noe av huset? Som han må kjøpe deg ut av? Eier du bolig nå? Har du mulighet til å beholde huset selv hvis han betaler bidrag?  Du risikerer jo at han vinner veldig mye på situasjonen hvis han eier bolig og du må leie og ikke kommer deg inn på boligmarkedet igjen. 

Anonymkode: 1b683...ca7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Eier ikke du også noe av huset? Som han må kjøpe deg ut av? Eier du bolig nå? Har du mulighet til å beholde huset selv hvis han betaler bidrag?  Du risikerer jo at han vinner veldig mye på situasjonen hvis han eier bolig og du må leie og ikke kommer deg inn på boligmarkedet igjen. 

Disse spørsmålene er viktige for å få et fullstendig bilde av situasjonen 

Anonymkode: 253d7...a4f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Barn blir ikke billigere med åra... Så dette høres ikke lurt ut. 

Jeg tror dessuten det kan skape konflikter mellom dere. Type hvis han reiser på ferie, som du på et vis finansierer ved å ikke kreve bidrag. 

Anonymkode: 4a871...3c8

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Helt ok hvis man selv tjener 3 ganger så mye som mannen.

Ellers hadde jeg aldri gjort det.

Anonymkode: fee9d...ee2

• Liker 6
Skrevet

Beklager, men jeg synes det sier veldig mye om mannen dersom han er mer opptatt av å betale for sitt eget hus enn for sine egne barns velvære. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler alt for ungene(SFO,Fritidsaktiviteter og kollektiv kort) selv om vi deler 50%, det er fordi han skal ha råd til å bo nært oss for det er bra for alle. Det som teller er at ungene får det bra, ikke å sørge for rettferdighet på eiendeler så om du får det til så synes jeg du burde, da får ungene beholde hjemmet og :)

Anonymkode: beea6...883

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvis han skal beholde huset er det da vel han som skal ha barna mest og du som skal betale bidrag?

Anonymkode: 89643...560

Nei, de skal bo hos meg. 

Snurrepurre skrev (37 minutter siden):

I grunn ikke. Men det kommer anpå mye- er det der barna har vokst opp? Hvor mye skal de være der? Har han tenkt å bidra med andre ting.. etc 🙂

Ja, de har vokst opp der. De skal være der kanskje 3 netter i måneden. Nei, tror ikke han skal bidra med noe, det har han ikke nok penger til. 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvor mye bidrag skulle han egentlig betalt? Og hvilket samvære og annet er det basert på? Holder dere hver deres klær? Spleiser på kontingenter etc?

Hva om han låner dette beløpet av deg månedlig i stedet? Synes det er drøyt at du skal ha det trangt økonomisk mens han sparer seg opp i bolig!

Anonymkode: 52970...351

Ca 5000, tror jeg. Tror jeg måtte betalt alt. Det har jeg forsåvidt gjort hele tiden. 
Hvordan da låne beløp?

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, det er ikke mulig. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg eier hele. Jeg leter etter ny bolig, men vanskelig å finne noe billig nok. Jeg har mulighet til å beholde huset, men ønsker det ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Den som tjener mest må betale barnebidrag uansett. 

Anonymkode: 9b192...5ae

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...