Gå til innhold

Sex, en byrde og et problem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet liker jeg sex. Jeg vil ha sex, gjerne ofte og regelmessig, og jeg vil gjerne få ta initiativ, føle at det er ønsket, og at min parter gjør likeså, slik at jeg føler at han er tent på meg og vil ha meg. Det bør jo liksom være et gjensidig samspill. 
Siste tid merker jeg at jeg ikke ønsker så mye sex, tenker mindre på sex etc, rett og slett velger sex bort. Det samme har min partner gjort over lengte tid, til min store frustrasjon, og nå er det akkurat som at det har smittet over på meg. 
Vi er begge unge voksne, og jeg synes jo det er for tidlig å legge sexlivet på hylla. Føler det er trist. 
Dette er noe vi har snakket om utallige ganger, altså hans manglende initiativ og lyst, uten at vi kommer noen vei. Nå tror jeg st jeg selv har fått mindre lyst. 
Det hender jo jeg føler meg kåt selvsagt, men da tar jeg saken i egne hender og fikser det selv. Har sluttet å involvere han. 
Føler at det vi driver med ikke er bra, men jeg klarer ikke løse det. 
Andre som har samme erfaring og klart å komme seg gjennom slikt og bedre situasjonen? 

Anonymkode: 5fc32...027

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Planlegg en fast dsg i uken, vær ekstra oppmerksomme på hverandre den dagen, og klem og vær nær uten sex de andre dagene, bli emig om det, da tror jeg spontsniteten og resten kommer etterhvert, tenk over om dere kan være ekstra gode med hverandre i hverdagen om noe har kjørt seg fast.. 

Anonymkode: afc22...68e

Skrevet

Du skriver at dere har tatt opp problemet (=hans manglende initiativ og lyst). I mange år tok jeg opp problemer ved å  skylde på ham eller mene at han måtte endre noe. Han ble mer og mer frustrert. Han levde liksom ikke opp til mine forventninger. Og det tok lysten fra ham, dvs. motsatt av den effekten jeg ønsket.

Jeg var skikkelig frustrert. Men så bestemte jeg meg å endre strategi fullstendig. Den eneste jeg kan endre, er meg selv. Ikke ham.

Mine tips:
1) Ta opp at du ønsker mer sex, spør om han også ønsker mer og fortell ham hva du har lyst til å gjøre for å få til mer
2) Avtal gjerne en fast dag i uken til datekveld - ikke nødvendigvis med sex, men noe som involverer at dere to gjør noe kjekt sammen som bygger opp forholdet
3) Bygg opp selvtilliten hans, skryt av både utstyret hans og teknikkene hans ved å peke på alt du liker. Det gjør ham mindre redd for å «feile» (Flere tips her.)
4) Velg aktiviteter du tror han vil like, f.eks. hvis du tror han liker suging eller å ta deg bakfra, så kan du si at du har lest om en ny stilling eller en ny sugeteknikk. Kanskje han kan stille som forsøksperson?

Selvsagt er det ikke sikkert at det som fungerer for meg, kan fungere for deg. Men, prøv å finne noe du kan gjøre. 💜

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Andre som har samme erfaring og klart å komme seg gjennom slikt og bedre situasjonen? 

Anonymkode: 5fc32...027

Har samme erfaring som deg, men situasjonen forandret seg ikke.

nå har vi ikke hatt sex på flere år, men lever helt fint med det. Det er ikke lenger en prioritet hos oss, ikke noe vi gidder å jobbe for å forandre og ergo inget savn 😊

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Fioljenta said:

Du skriver at dere har tatt opp problemet (=hans manglende initiativ og lyst). I mange år tok jeg opp problemer ved å  skylde på ham eller mene at han måtte endre noe. Han ble mer og mer frustrert. Han levde liksom ikke opp til mine forventninger. Og det tok lysten fra ham, dvs. motsatt av den effekten jeg ønsket.

Jeg var skikkelig frustrert. Men så bestemte jeg meg å endre strategi fullstendig. Den eneste jeg kan endre, er meg selv. Ikke ham.

Mine tips:
1) Ta opp at du ønsker mer sex, spør om han også ønsker mer og fortell ham hva du har lyst til å gjøre for å få til mer
2) Avtal gjerne en fast dag i uken til datekveld - ikke nødvendigvis med sex, men noe som involverer at dere to gjør noe kjekt sammen som bygger opp forholdet
3) Bygg opp selvtilliten hans, skryt av både utstyret hans og teknikkene hans ved å peke på alt du liker. Det gjør ham mindre redd for å «feile» (Flere tips her.)
4) Velg aktiviteter du tror han vil like, f.eks. hvis du tror han liker suging eller å ta deg bakfra, så kan du si at du har lest om en ny stilling eller en ny sugeteknikk. Kanskje han kan stille som forsøksperson?

Selvsagt er det ikke sikkert at det som fungerer for meg, kan fungere for deg. Men, prøv å finne noe du kan gjøre. 💜

Du er gjennomgående et av de mest reflekterte menneskene på KG. Takk for at du tar deg tid til å skrive!

Jeg føler dette her er et av de tøffeste temaene i ethvert forhold. Min erfaring tilsier at det er veldig vanskelig å snu en slik trend, fordi mangel på sexlyst ofte bunner i så mangt. En ikke så sjelden årsak er at hverdagen rett og slett blir for kjedelig. Man har blitt for komfortable og eneggede i forholdet; er ikke lenger overrasket eller stimulert av partnerens tilstedeværelse (fordi han eller hun er der hele tiden). Svaret vil da være å tilbringe mer tid hver for seg, og dyrke sin selvstendighet.

Anonymkode: 2763e...5f8

Skrevet

Hei m40 her, slitt med det samme med min kone i flere år. Jeg føler at jeg har på en måte gitt opp, tar ikke iniativ til kosing og stryking mer etter 18 år med og kommet under dyna og holdt rundt og sagt god natt. For vondt til slutt med all avvisningen. Prøvd og pratet men hun går i forsvar og sier hun føler seg presset og det vil jeg jo ikke så da er vi like langt da

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren har ikke lyst, nesten ikke i det hele tatt. Jeg har dessverre veldig lyst og føler meg avvist og lite sexy. Skulle ønske jeg også mistet lysten, så jeg slapp å føle meg dritt hele tiden. 

Anonymkode: bfa31...f75

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Samboeren har ikke lyst, nesten ikke i det hele tatt. Jeg har dessverre veldig lyst og føler meg avvist og lite sexy. Skulle ønske jeg også mistet lysten, så jeg slapp å føle meg dritt hele tiden. 

Anonymkode: bfa31...f75

Har tenkt det samme, hadde vært deilig og kunne slappet av i hodet 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...