Gå til innhold

Jeg ihjelstekte pizzaen, kan jeg reklamere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svidde pizzaen så den er helt hard, tørr og svidd, kan jeg reklamere på pizzaen da jeg stekte den slik som det sto på esken? 

IMG_20210309_115014.jpg

Anonymkode: aa2a0...ddc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du burde ha fulgt med. Evt. er det noe galt med oven din. 

Anonymkode: ee570...f3b

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Du burde ha fulgt med. Evt. er det noe galt med oven din. 

Skal man måtte stå og se på pizzaen når jeg har gjort nøyaktig det som står på esken? Ovnen min er nesten helt ny, så den er det ikke noe galt med

AnonymBruker
Skrevet

Du må aldri finne på å steke den slik det står på esken, da blir resultatet dritt. Vi tar alltid ut pizzaen noen minutter før!

Anonymkode: 91514...fb1

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skal man måtte stå og se på pizzaen når jeg har gjort nøyaktig det som står på esken? Ovnen min er nesten helt ny, så den er det ikke noe galt med

De fleste stekeovner har variasjoner i temperatur mellom det som er innstilt, og den faktiske temperaturen inne i ovnen.. 

Ut fra bildet ditt, så ser vi også at ovnen din steker ujevnt.

Endret av Oppgitt78
  • Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det ser heller ut som du bør reklamere på den nesten nye stekeovnen din. Den steker ujevnt, og den steker for varmt ifht innstilte grader (hvis du satte på 225 C som pizza skal stekes på).

Anonymkode: 00e56...278

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Alle stekovner varierer. Det er derfor det ikke står nøyaktig lengde på hvor lenge noe skal være i ovnen, men som oftest type 10 til 15 min.

Du har kanskje ikke stekt så mye før, dette er en grei lærdom å ta med seg. Man må følge med, og bli kjent med sin egen ovn, og hvordan ulike produkter reagerer på den.

Anonymkode: e274e...776

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, man må følge litt med på det man steker, særlig når man ikke kjenner ovnen godt. Dette er ikke pizzaprodusentens feil.

Anonymkode: 9a6f2...fdc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må heller reklamere på stekeovnen din, for den steker veldig ujevnt. Er jo lys på ene siden, og svidd på andre siden.

Anonymkode: 877ec...f42

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om en bekjent som alltid følger oppskrifter og bruksanvisninger til punkt og prikke, han takler rett og slett ikke å gjøre en vurdering selv.

Husker en gang han skulle koke poteter, det stod på posen at det var anbefalt koketid på 20 minutter. Han klikket i vinkel da potetene ikke var ferdige og det en telefon til produsenten for å klage, samme opplegget da han kjøpte seg en panelovn med termostat der det ikke var 25 grader i rommet selv om termostaten stod på 25 grader.

Anonymkode: 0218a...69f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det står på pizzaesken at ovnene er forskjellige og man må gjøre vurdering hva som er passe steketid på din ovn. Om du skal reklamere, går du til foreldrene dine som ikke ga deg IQ.

Anonymkode: 60264...339

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Da må du gi mer info. Hva står på esken? Står det feks steketid på 12-15 min og du stekte på 12.. Og det står ingen advarsel om at ovner er forskjellige eller at du må følge med på stekingen (ta ut når det begynner å bli brun). Da har du kanskje en sak. 

Anonymkode: 7260a...b71

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken innstilling brukte du? Feks kan man ikke bruke grllfunksjonen på pizza. Vi bruker kun varmluft og følger med hele tiden. For plutselig er den akkurat passe stekt oppå.

Det har og betyrdning om den var helt tint eller fortsatt frossen.

Må si meg enig med de andre her at du ikke kan reklamere på pizzaen for dette.

Anonymkode: 5cf05...e67

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg svidde pizzaen så den er helt hard, tørr og svidd, kan jeg reklamere på pizzaen da jeg stekte den slik som det sto på esken? 

IMG_20210309_115014.jpg

Selvfølgelig kan du det.

Men hva skal du grunngi det med?

Anonymkode: d2302...471

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Da må du gi mer info. Hva står på esken? Står det feks steketid på 12-15 min og du stekte på 12.. Og det står ingen advarsel om at ovner er forskjellige eller at du må følge med på stekingen (ta ut når det begynner å bli brun). Da har du kanskje en sak. 

Anonymkode: 7260a...b71

Vi bor heldigvis i Norge, og har ikke tilstander hvor man kan lage saker ut av manglende evne til å tenke selv.

• Liker 5
Skrevet

Hva koster en sånn pizza? En 50-lapp, også skal du reklamere fordi du ikke klarer å steke pizza :fnise:

Den var god du, forslår at du tar med deg pizzaen tilbake til butikken for å vise den, også må du huske å komme tilbake hit og fortelle hvordan det hele gikk :fnise:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Å reklamere på stekeovnen er nok på sin plass her, ja.

AnonymBruker
Skrevet

En annen faktor er jo kjøleskapet eller fryseren din. Hvor kald den er, kanskje den holder for høy temperatur og pizzaen dermed ikke var så kald som den skal være i følge anvisningen.

I tillegg til alt annet nevnt over her. 

Kort sagt; nei, du har ingen sak. Men du har noe å lære.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

😂😂😂😂😂

Anonymkode: 3e245...4a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, brukerfeil...

Men du har klart å brenne 1400kcal på ca 12 minutter da 😆

Anonymkode: 2ba77...402

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...