Gjest Primula Skrevet 23. august 2005 #1 Skrevet 23. august 2005 Ja, hva gjør jeg? Jenta sled på golvet og slo tennene. En av fortennene oppi munnen er løs slik at man tydelig kan rikke på den. Er det noe å gjøre med det? Bør man gjøre noe? Det er jo sikkert en stund til hun får ny tann der....
smil Skrevet 23. august 2005 #2 Skrevet 23. august 2005 Du bør i hvert fall ringe til tannlegen og høre om dere skal komme. Hvis den ikke er veldig løs, fester den seg sannsynligvis av seg selv, men jeg ville ikke tatt sjansen. Vet ikke om tannlegen kan gjøre noe da, men du kan jo høre med ham/henne.
Gjest Madeline Skrevet 23. august 2005 #3 Skrevet 23. august 2005 Ring tannlegen og spør du. Men hvis det er ei melketann så er det ingen krise. Det er verre hvis det er en av de permanente tennene som blir slått ut.
Sniglå Skrevet 23. august 2005 #4 Skrevet 23. august 2005 Jeg ville tatt en tur til tannlegen, tatt et røntgenbilde for å se nærmere på det. Det bør også følges opp i fremtiden, da et slag mot fronten kan gjøre at de permanente tennene kommer skjevt opp eller lignende.
Gjest Lille Du Skrevet 23. august 2005 #5 Skrevet 23. august 2005 Min sønn på fire år har slått løs framtennene sine 6 ganger siden har var 1,4 år gammel. Har vært hos tannlegen tre ganger, men samme svar. Siden det er tenner som likevel skal mistes er det ikke nøye. Men om barnet har tydelig vondt der fremme i munnen er det ingen grunn til at de skal måtte være der. Da vil tannlegen fjerne dem. Hold ut! Tennene til gutten min har vært løse siden han var to år. Lille Du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå