Gå til innhold

I den siste redgjørlsen til statsminister Erna for Stortinget så ble det ikke nevnet et ord om hytteforbud

Anbefalte innlegg

Skrevet

I den siste redgjørlsen til statsminister Erna for Stortinget så ble det ikke nevnet et ord om hytteforbud - burde ikke også det vært et tema?

Og forresten det hadde vært mye bedre at folk hadde holdt seg hjemme istedenfor å reise ut, og plage andre med å bli smittet de skal komme på bygda smitte alt som er....

Håper på total nedstening av samfunnet!!!!

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Gagaen
Skrevet

Det kommer det redegjørelse om like før påske ( hytte og påsketiltak)

Skrevet
Gagaen skrev (1 minutt siden):

Det kommer det redegjørelse om like før påske ( hytte og påsketiltak)

Får håpe på det....og at det blir forbud...

Gjest Føsleguri
Skrevet
sigrid106 skrev (1 minutt siden):

I den siste redgjørlsen til statsminister Erna for Stortinget så ble det ikke nevnet et ord om hytteforbud - burde ikke også det vært et tema?

Og forresten det hadde vært mye bedre at folk hadde holdt seg hjemme istedenfor å reise ut, og plage andre med å bli smittet de skal komme på bygda smitte alt som er....

Håper på total nedstening av samfunnet!!!!

Nei takk. Her er det ikke smitte, så hvorfor i all verden skulle det være fornuftig? For å ta livet av de bedriftene som fortsatt ikke er konkurs?

Skrevet

De har hytter selv, de vil selv på hytta så det blir neppe hyttenekt. Ser jo hva høye gjorde tidligere i vinter....... 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Føsleguri said:

Nei takk. Her er det ikke smitte, så hvorfor i all verden skulle det være fornuftig? For å ta livet av de bedriftene som fortsatt ikke er konkurs?

Man kan ikke vente til smitten eksploderer før man gjør noe tiltak. Det er mye bedre å være i forkant.

Å sikre bedriftene er regjeringen sitt ansvar, så bare å sette i gang.

• Liker 2
Skrevet
sigrid106 skrev (5 minutter siden):

Får håpe på det....og at det blir forbud...

Hvorfor det? Hvis jeg reiser på min hytte så trenger jeg ikke omgås noen i kommunen jeg har hytte i. Handlingen kan jeg gjøre før jeg reiser hjemmefra, og jeg smitter ingen ved å sitte på egen veranda og spise appelsin.

• Liker 18
Gjest Føsleguri
Skrevet
Ubiquiti skrev (Akkurat nå):

Man kan ikke vente til smitten eksploderer før man gjør noe tiltak. Det er mye bedre å være i forkant.

Å sikre bedriftene er regjeringen sitt ansvar, så bare å sette i gang.

Totalt uenig. Her har vi klart å oppføre oss og etterleve smittevernreglene hele perioden. 

Hvis regjeringen skal sikre bedrifter betyr det å bruke dine og mine skattepenger og de varer ikke evige hvis alle bedrifter i hele landet skal sikres.

Skrevet
Petra75 skrev (2 minutter siden):

Hvorfor det? Hvis jeg reiser på min hytte så trenger jeg ikke omgås noen i kommunen jeg har hytte i. Handlingen kan jeg gjøre før jeg reiser hjemmefra, og jeg smitter ingen ved å sitte på egen veranda og spise appelsin.

Var det ikke WHO som kritiserte Norge for hytteforbudet tidligere i fjor?

• Liker 2
Skrevet
Tunique skrev (Akkurat nå):

Var det ikke WHO som kritiserte Norge for hytteforbudet tidligere i fjor?

Vet ikke. 

Jeg har uansett forståelse for hytteforbudet i fjor, for da var alt nytt og uoversiktlig, og man var bekymret for hvordan dette ville påvirke helsevesenet i de ulike (og små) kommunene. Nå har vi bedre kontroll, bedre smittesporingsrutiner og en helt annerledes testkapasitet. Så jeg tror ikke at det å forby å reise på hytter vil ha noe for seg i dag.

• Liker 4
Skrevet

Det er i stor grad velgermassen til Høyre som har hytter. Det kommer selvsagt ikke til å bli hytteforbud igjen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
26 minutter siden, knulleGuden666 said:

De har hytter selv, de vil selv på hytta så det blir neppe hyttenekt. Ser jo hva høye gjorde tidligere i vinter....... 

De hadde vel disse hyttene sist påske og, men ble forbud da. Merkelig logikk, jeg tror virkelig ikke de styrer dette basert på egne behov og ønsker. Såpass enkelt er det rett og slett ikke, de dropper ikke hytteforbud ene og alene fordi Høie skal på hytta med typen.

Endret av Jaybird
  • Liker 5
Skrevet
Jaybird skrev (2 minutter siden):

De hadde vel disse hyttene sist påske og, men ble forbud da. Merkelig logikk, jeg tror virkelig ikke de styrer dette basert på egne behov og ønsker. Såpass enkelt er det rett og slett ikke, de dropper ikke hytteforbud ene og alene fordi Høye skal på hytta med typen.

Jo, høyre kan fint finne på det..... 

Skrevet

Men har det vist seg at hyttefolket utgjør en stor smittefare da? 

Jeg bor i en kommune med mye hytter, og det er enda flere i nabokommunen, samt at de som har hytte i nabokommunen gjerne kommer hit for å ta seg en tur i et lite sentrum. Jeg var veldig for hytteforbudet i fjor, og skikkelig irritert på hytteeierne som insisterte på at det ikke var noe problem om de var på hytta. Men jeg ser jo i ettertid at de nok hadde rett. Smittetallene her har vært lave hele veien. Det største utbruddet i hele området skyldtes at gjestearbeidere fra Øst-Europa kom tilbake etter nyttår, ellers har det bare vært enkeltstående tilfeller. Det til tross for at vi har hatt idioter som har tatt inn på det lokale hotellet mens de var i karantene og folk som har hatt håndverkere hos seg mens de tok hyttekarantene. 

Nå har jo ikke jeg oversikt over hvordan det er i alle andre kommuner, men her har det gått veldig fint. Om det er erfaringen også andre steder så er det jo ikke noe vits med hytteforbud. 

• Liker 9
Skrevet

Kjenner jeg blir forbannet når jeg hører Erna si at det er 8000 som har reist ut av landet i det siste, og at disse menneskene er mest sannsynlig har reist på ferie 😡

• Liker 2
Skrevet

Nå må de slutte å prate prate prate prate om INGENTING! Jeg er så lei av metaforene og tompratet. Kom til poenget, gjør det kort og enkelt! 😫😫😫

• Liker 4
Gjest Føsleguri
Skrevet
Skogkatten skrev (22 minutter siden):

Men har det vist seg at hyttefolket utgjør en stor smittefare da? 

Jeg bor i en kommune med mye hytter, og det er enda flere i nabokommunen, samt at de som har hytte i nabokommunen gjerne kommer hit for å ta seg en tur i et lite sentrum. Jeg var veldig for hytteforbudet i fjor, og skikkelig irritert på hytteeierne som insisterte på at det ikke var noe problem om de var på hytta. Men jeg ser jo i ettertid at de nok hadde rett. Smittetallene her har vært lave hele veien. Det største utbruddet i hele området skyldtes at gjestearbeidere fra Øst-Europa kom tilbake etter nyttår, ellers har det bare vært enkeltstående tilfeller. Det til tross for at vi har hatt idioter som har tatt inn på det lokale hotellet mens de var i karantene og folk som har hatt håndverkere hos seg mens de tok hyttekarantene. 

Nå har jo ikke jeg oversikt over hvordan det er i alle andre kommuner, men her har det gått veldig fint. Om det er erfaringen også andre steder så er det jo ikke noe vits med hytteforbud. 

Samme erfaring som deg.

I kommunen jeg kommer fra er det like mange hytter som det er innbyggere og det har vært ca. 15 - 20 smittede totalt det siste året og de er ikke blitt smittet av hyttefolket.

Skrevet
Føsleguri skrev (8 minutter siden):

Samme erfaring som deg.

I kommunen jeg kommer fra er det like mange hytter som det er innbyggere og det har vært ca. 15 - 20 smittede totalt det siste året og de er ikke blitt smittet av hyttefolket.

Samme der jeg har hytte (samme kommune som jeg kommer fra). Det har vært to tilfeller av smitte, og det er fastboende som har vært i utlandet.

• Liker 4
Skrevet

Det kom vel frem i ettertid at hytteforbudet ikke var faglig begrunnet. En haug med friske mennesker som sitter isolert på hytter er jo et glimrende tiltak mot smittespredning. At misunnelsen er sterkere enn kjønnsdriften her i landet er vel ikke nytt.

• Liker 7
Skrevet

Jeg ser ingen problemer med å reise på hytte så lenge man holder maks antall, sørger for å handle i egen kommune og unngår steder med masse folk. I år skal jeg på påsketur uansett. Hytten ligger ikke midt blant tusen andre hytter. Et lite sted og det er stor og god nok plass til avstand. Større plass enn hjemme. 

Gi heller folk mulighet til å reise en tur på hytten, enn å snakke om utenlandsreiser i mai. For det vil få smitten opp...

• Liker 6
  • Opprett ny...