Gå til innhold

Er det kun unge innen helse som får vaksine nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor de i helse før syke? 

Har ei venninne som føler hun går foran syke og eldre og får dårlig samvittighet for det. 

Anonymkode: ca41d...a33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De må gi de vaksinene de har. Astra Zeneca vaksinen har til nå ikke vært godkjent for eldre og syke - derfor har leveransene av den blitt pøst inn på unge, friske helsepersonell. Den kunne uansett ikke gis eldre/syke så det er vel bedre at unge helsepersonell får den enn at den går i søpla? 

Helsepersonell prioriteres også likt med eldre og syke fordi de er utsatt for smitte og massesmitte blant helsepersonell hadde vært katastrofe nå. Noen må jo ta seg av pasientene :p 

Anonymkode: 7b820...399

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns det bare er rett og rimelig at de som jobber i helsevesenet blir prioritert.

Men idag sa de på nyhetene at nå var nesten alle i risikogruppen vaksinert. Både samboer og jeg er i risiko, alder 56 og 58, og ingen av oss har hørt noe. Men kommunen vår har måtte gi fra seg vaksiner til Oslo. Så da blir det bare for oss å fortsette å isolere oss. 

Anonymkode: a7b1f...7c5

AnonymBruker
Skrevet

Det skal ikke venninna di har dårlig samvittighet for. Hvis alt helsepersonell blir smitta eller alvorlig syke, hvem skal ta vare på dem? Hvem skal pleie de syke og gamle da? Helsepersonell blir vaksinert nettopp for å hindre at alt skal klappe sammen

Anonymkode: 6a3e1...827

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Både og. Der jeg jobber går den først til de som har 100% fast stilling. De eldste av disse kommer fremst i køen, og yngre bakover. Og helsesektoren strør ikke akkurat rundt seg med faste stillinger i 100%.

Som om de som bare har fått 60% fast, eller 100% vikariat ikke var leie arbeidsforholdene fra før. 

Anonymkode: 127f9...00e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Syns det bare er rett og rimelig at de som jobber i helsevesenet blir prioritert.

Men idag sa de på nyhetene at nå var nesten alle i risikogruppen vaksinert. Både samboer og jeg er i risiko, alder 56 og 58, og ingen av oss har hørt noe. Men kommunen vår har måtte gi fra seg vaksiner til Oslo. Så da blir det bare for oss å fortsette å isolere oss. 

Anonymkode: a7b1f...7c5

På hvilken måte er dere i risikogruppen? 

Anonymkode: 769f2...32c

• Liker 1
Skrevet

Det er jo de som jobber (og kommer på besøk) til de eldre og syke som er smitterisikoen - så det er veldig viktig at helsepersonell vaksineres. 

Dessuten har det jo være som noen andre skriver her, forskjellige vaksiner til forskjellige grupper - og jeg tenker at uansett skal ikke de som faktisk blir tilbudt vaksinen nå ha dårlig samvittighet. Det er en god begrunnelse for det.

• Opprett ny...