Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en gammel pc som jeg har glemt passordet til. Jeg har mange bilder og filer innpå der som jeg gjerne vil ha, finnes det noen butikker som hjelper med dette uten å ta dyr betaling? 

Anonymkode: 5f221...213

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en gammel pc som jeg har glemt passordet til. Jeg har mange bilder og filer innpå der som jeg gjerne vil ha, finnes det noen butikker som hjelper med dette uten å ta dyr betaling? 

Anonymkode: 5f221...213

Dette kan mange hjelpe deg med, vil tro elkjøp og lignende kan gjøre det, men hvis du kjenner noen datakyndige eller vet om noen i nærområdet som bedriver "pc-hjelp" kan det være verdt å undersøke.

Så fremt harddisken er intakt, og ikke kryptert (noe du eksplisitt setter opp), skal det gå fint.

Enten kan harddisken fjernes fra maskinen og kobles til en annen maskin for overføring, eller så kan maskinen bootes med ulike operativsystemer som kan benyttes til å hente ut dataene. En tredje opsjon, som er for de mer avanserte, er å cracke passordet, som ligger hashet i filer i windows. Hvis du har en liten hackerspire i familien som kan bruke Kali linux eller lignende verktøy, så kan det være verdt å høre.

Anonymkode: 4fc85...583

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i landet er PC-en?

Anonymkode: 41813...355

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du befinner deg i Vestfoldsområdet så kan jeg fikse dette for deg. 

Anonymkode: 4fc85...583

Skrevet (endret)

Last ned dette programmet, så burde det være en enkel sak å nullstille passordet.

https://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Du finner fram til SAM fila (ligger i Winows/system32/Config)

Når du har funnet brukernavnet eller Administrator, så klikker du på nytt passord og setter det til blankt, så kan du spasere rett inn når du har reboota maskina. (ja, programmet er lovlig å bruke)

(Jeg bruker Hirens Boot CD som har dette programmet)

Endret av Gruselgrafs
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...