Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid, jeg kaster opp mye og bekkenet begynner å kjenne det. 

jeg har snakket med arbeidsgiver og prøver å ordne litt tilrettelegging, jeg trenger kortere vakter og mindre bæring. Han mener at korte vakter blir for vanskelig (da må han dele opp en ordinær vakt og noen andre må ta resten av vakten) og jeg er visst ubrukelig på jobb hvis jeg ikke kan bære tungt. Jobber i butikk og de tyngste løftene er ved åpning/stenging.

Jeg kan ikke søke svangerskapspenger da det ikke er fare for barnets helse, virker som om arbeidsgiver ønsker at jeg blir sykemeldt, men jeg ønsker jo å jobbe. 

Hvilke muligheter har jeg? Dette blir for dumt

Anonymkode: f58c0...943

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke greier å gjøre jobben din så foreslår jeg at du sykemelder deg. 

Anonymkode: 37651...0c5

• Liker 3
Skrevet

Sykemelding fra legen. Du har selv tatt initiativ til å få tilrettelagt arbeidet ditt uten at arbeidsgiver ønsker å imøtekomme dette. Jeg vil tro legen vil da gi deg sykemelding når du ikke er i stand til i å utføre arbeidet ditt. En dialog med lederen er uansett det beste. Forklar at du er nødt til å ta en sykemelding på grunn av dette. Tror ikke det er så greit at ledelsen får en sykemelding levert på pulten hans/hennes uten noen forvarsel, hvis du velger å sykemelde deg. Selv om du har all retten på din side. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er gravid, jeg kaster opp mye og bekkenet begynner å kjenne det. 

jeg har snakket med arbeidsgiver og prøver å ordne litt tilrettelegging, jeg trenger kortere vakter og mindre bæring. Han mener at korte vakter blir for vanskelig (da må han dele opp en ordinær vakt og noen andre må ta resten av vakten) og jeg er visst ubrukelig på jobb hvis jeg ikke kan bære tungt. Jobber i butikk og de tyngste løftene er ved åpning/stenging.

Jeg kan ikke søke svangerskapspenger da det ikke er fare for barnets helse, virker som om arbeidsgiver ønsker at jeg blir sykemeldt, men jeg ønsker jo å jobbe. 

Hvilke muligheter har jeg? Dette blir for dumt

Anonymkode: f58c0...943

Eh... du kan søke svangerskapspenger om arbeidsgiver signerer at han ikke kan tilrettelegge på arbeidsplassen. Snakk med lege eller jordmor

Anonymkode: e7364...3ca

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...