Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde først at 20-årene var vanskelig, men ser nå at 30-årene er verre. Jeg er snart 33 år, og jeg sliter mer enn noen gang med å finne ut "hvem er jeg?" Jeg jobber, studerer, har barn, kjæreste, men knapt venner. De vennene jeg hadde før jeg fikk kjæreste, var kun venner jeg festet med, så de forsvant når jeg sluttet å feste. Ellers har jeg hatt ett par nære venninner, men alle er veldig ulike, og hun ene har jeg kuttet helt ut, og det føles veldig riktig. Hun var en ordentlig energi-tyv. Hun andre har jeg lite kontakt med, føler at vi også er ganske ulike, og at hun ikke forstår meg og mine behov. Hun maser ganske mye, om å ringes og møtes, og vi har sjelden tid samtidig. Hun ghoster meg med jevne mellomrom, og jeg synes det er barnslig. Mens hun lengter etter å være sosial, lengter jeg etter alenetid og ro. Hun tredje får jeg god energi av å være med, men hun er så opptatt av barna og prioriterer sjelden "voksentid" med venner, hun har vel bare meg.

Jeg føler også at jeg har mistet mye av personligheten min de siste årene. Før var jeg bekymringsløs, tenkte ikke så mye på hva andre mente om meg og var mye mer sosial. Nå er jeg mor, student, i jobb og har kjæreste, og det eneste jeg vil, er å få en dag for meg selv. Noen av vennene mine har skyldt dette på kjæresten min, at jeg ble usosial etter jeg møtte han, og ja, vi har prioritert et litt annet liv hvor det ikke er plass eller tid til alt det sosiale jeg hadde før. Men poenget er at om det hadde blitt slutt mellom oss, så har jeg ingen venner som hadde gjort singellivet mitt "verdt å leve", da de har en helt annen livsstil enn meg - de er single, barnløse og drikker mye.

Er det flere som har hatt denne "30-årskrisa"? Er det noe galt med meg? Og når går dette over?

Anonymkode: 35004...65f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nå er jeg mor, student, i jobb og har kjæreste, og det eneste jeg vil, er å få en dag for meg selv.

Dette er ikke spesielt for deg. Slik som dette føler alle småbarnsforeldre. Avtal med barnets far at dere får minst én frikveld i uken hver dere. Bruk frikvelden din på noe som lader batteriene din, enten det måtte være treningssenter, rolig skogstur alene, vinkveld med en venninne eller å gå i lesesirkel på biblioteket. Utforsk gjerne nye arenaer så treffer du flere folk og finner noen flere venninner. Er det noen av foreldrene i barnehagen du kunne tenke deg å bli bedre kjent med? Invitér dem med på søndagstur. 

Anonymkode: 58208...ca8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...